Sivu 1/2

Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 11:19
Kirjoittaja JP
Kuiviturpeelle pitäisi keksiä jonkunlainen varastointipaikka.
Tallin suuliin sopii runsas puolet nuppikuormasta, ja loput on jäänyt kasalle asvaltille, jonka päällä sitten koitettu saada pessut pysymään..
20 jalan käytettyjä merikontteja saisi alta 2000€, eikä olisi suuri homma avantilla ja lumikauhalla kärrätä pehkut sateensuojaan.
Millainen pohja noissa konteissa on, siis mitä materiaalia?

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 17:08
Kirjoittaja hullujussi
EIkös ne ylleensä oo rautapohjalla,jollen nyt ihan täysin väärässä ole, nii tai kattele romuttamoilta sattuisiko jollakin oleen hakekonttia, olisi tilaa vielä vaikka heinille myös. :idea:

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 18:41
Kirjoittaja ookkonen
eiös ne kehitä kosteautta sinne pellin sisäpuolelle? äkkii kaikki onkin märempää kuin ulkona..

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 19:17
Kirjoittaja sirkussonni
Aika yleisesti lattia on vanerista. Tosiaan kosteuden kanssa saattaa tulla ongelmia, toisaalta onko se pakko olla ovet kiinni saakka, että tuulettuis sitäkautta...

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 20:11
Kirjoittaja Kloppi
Saahan niitä myöskin eristettynä. :D Käytettyjen kuvia kun vilkuilin, niin vaneria tai lankkua taitaa yleisimmin lattia olevan.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 22:45
Kirjoittaja MB TRAC
Mitähän tulis hintaa 3m leveälle 4,5m korkealle katokselle jonne se (ketjupurku)auto sais kerralla suoraan varastoon?
Erästä kontin eritystä seurasin, oli siinäkin kulut jonkinmoiset.Ehkä ei halutuimpia hommia ole se konttiin pakkaaminenkaan.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 26 Tammi 2009, 12:02
Kirjoittaja JP
Tuskin se eristämätön peltikontti niin paljon hikoilee, että sillä olisi merkitystä turpen kostumisen kanssa.

Katos on ollut suunnitelmissa, mutta ei ole saanut sitten sitä aikaiseksi..
Asvalttipiha rajoittuisi entisen sikalan ja tämän rehuvaraston seinään(räystäskorkeus 4,6m yläpaarteen alapuoleen)
Lapetta jatkamalla saisi rehuvaraston mittaisen(12m) katoksen tehtyä, mutta ei sinne kyllä vieläkään turvenuppi sovi, jos jonkunlaista kaatoa meinaa kattoon tehdä.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 27 Tammi 2009, 20:05
Kirjoittaja Jussi T.
http://www.agrotel.eu/en/produktauswahl ... allen.html

Tuollasen 6.2 metriä leveän tunnelin tilasin 12 metriä pitkänä. Sokkelia metrin verran ja päälle halli. Asvalttipohja.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 17:15
Kirjoittaja Darksmoke
Jussi T. kirjoitti:http://www.agrotel.eu/en/produktauswahl ... allen.html

Tuollasen 6.2 metriä leveän tunnelin tilasin 12 metriä pitkänä. Sokkelia metrin verran ja päälle halli. Asvalttipohja.
Voitko sanoa hinnan? Ei tarvitse pennien tarkkuudella, mutta saisi hiukan osviittaa.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 31 Tammi 2009, 13:59
Kirjoittaja Jussi T.
En muista nyt tarkkaan, mutta reipas 6000 euroa kotona alv 0%.....

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 10:29
Kirjoittaja MaamiesMainio
Pitää muistaa, että merellä olosuhteet ovat tuhat kertaa vaativammat kuin navetan takana. Konteissä kuljetetaan arvokasta elektroniikkaa, kappaletavaraa, bulkkia ja melkein mitä tahansa. Kontteja on päällekkäin toistakymmentäkin.
On se kumma jos pehkulle on kovemmat säilytysvaatimukset.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 10:49
Kirjoittaja bouli
ookkonen kirjoitti:eiös ne kehitä kosteautta sinne pellin sisäpuolelle? äkkii kaikki onkin märempää kuin ulkona..
Ei kai tuo nyt juurikaan poikkea viljasiilosta varastointi tilana, meinaan että pitäisi äkkiä olla ne jyvätkin siilossa märempiä kuin ulkona...

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 13:17
Kirjoittaja JP
Miten tuollainen kontti saadaan pois auton päältä?
12 metrinen painaa joku 4tn, eikä itellä ole tällähetkellä konttinosturia..

Entäs katos, kuinka loivan voi katosta tehdä? Lappeen yläpäähän saisi vapaata korkeutta 4,5m
Lumikuorma ei tällä kulmakunnalla isommin kiusaa.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 18:44
Kirjoittaja MaamiesMainio
Osalla konttiautoista on nosturi molemmissa päissä joten ne pystyvät purkamaan tai lastaamaan myös täysiä kontteja. Tälläisen rahti on arvokkaampi, mutta eipä tule nosturikuluja.
Lumikuormista ei tarvitse välittää, kontti kyllä kestää vaikka metrin jäätä päällä, mikä on talvisella merellä jokapäiväistä.
Opentop -kontti aukeaa katostaan, joten siihen saa tavaraa sisään etukuormaajalla.

Re: Merikontista kuiviturvevarasto

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 22:33
Kirjoittaja jupe
kontin voi nostaa 2 etukuormaimella ja trukkipiikeillä alas ensin toinen pää ylös ja alle vaikka ratakiskonpätkä öljytynnyreiden päälle ja sitten toinen pää ylös. ja auto ajaa alta pois. tai kuten me tehtiin niin takapää pyöräkuormaimella ylös.