Sivu 1/1

Öljyhampun viljely!

Lähetetty: 26 Tammi 2009, 12:15
Kirjoittaja Miika
Onko ihmisillä kokemuksia öljyhampun viljelystä? Jos niin antaa tulla!

Entä kuka suomessa ostaa öljyhamppua? Millaisia satoja olette saaneet? Minne markkinoineet? Onnistuuko suorakylvöllä? Onko helppo puida / puimuri puhdistaa?

Re: Öljyhampun viljely!

Lähetetty: 27 Tammi 2009, 11:49
Kirjoittaja TumppiW
Myyjä: http://www.finola.com/
Ostaja: http://www.elixioil.fi/
Rajoittaja: http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maat ... amppu.html

Ja jotain kokemuksia viljelystä:
http://mansikka.netsor.fi/materiaali/er ... iikka3.pdf

Harkitsin joskus öljyhampun viljelyä, mutta sitten kasvi tipahti tukikelpoisten listalta. Huhujen mukaan se olisi palaamassa listalle, mietitään sitten uudelleen. Tosin todella heikko satotaso (satoja kiloja) hiukan mietityttää, kilohinnan pitäisi olla todella kova.

Re: Öljyhampun viljely!

Lähetetty: 30 Maalis 2014, 23:40
Kirjoittaja lumberjack83
Nostanpa tämän ketjun uudestaan esille. Onko joukossa Finolan viljelijöitä?
Meillä on harkinnassa testata reilun puolen hehtaarin lohkolla, mutta maalajin ollessa hiesuvaltaista, vähän epäilyttää onnistuminen. Suosituksissa taidetaan puhua multavista ja vettä läpäisevistä maalajeista. Toisaalta, jankkurilla möyhennettiin alustaa viime syksynä, joten ehkäpä kuitenkin?

Kokemuksia?