Tilatukioikeuden hinta maakaupassa
Lähetetty: 08 Huhti 2009, 23:20
Nykyisinhän maakaupoissa kauppahinta jaetaan pellon ja tilatukioikeuksien kesken. Mutta onko kenelläkään kokemusta mitä tehdään sellaisessa tapauksessa, että kyseisen pellon tilatukioikeudet ovat jo määräytyneet ostajalle, eli ne ovat jo hänen omistuksessaan. Eli esimerkiksi mikäli ostaja ostaa pellot, jotka ovat hänellä jo olleet vuokralla silloin, kun tilatukioikeudet määritettiin. Periaatteessahan tällöin ei kai tilatukioikeuden hintaa voisi erikseen määrittää, kun ne eivät ole myyjän omistuksessa. Mutta toisaaltahan ne normaalikäytännön mukaisesti palautuisivat myyjälle vuokrasopimuksen päätyttyä vastikkeetta.
Vähän hankala yrittää selkeästi selittää mitä ajan takaa, mutta toivottavasti joku löysi homman "jujun"..
Vähän hankala yrittää selkeästi selittää mitä ajan takaa, mutta toivottavasti joku löysi homman "jujun"..