Sivu 1/1
imupuhallusmylly
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 23:47
Kirjoittaja pasrau
Onko kellään kokemusta, jos imupuhallusmyllystä ottaa valssit pois niin onnistuuko viljan siirto?

Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 23:54
Kirjoittaja sirkussonni
Normaalisti olettaisin imupuhallusmyllyn olevan vasaramyllyn, eli ei ole valsseja lainkaan, vaan seulat ja vasaraterät. Kyllähän vasaramyllyllä viljakin varmaan siirtyy, mutta kone taitaa olla sitten se kaurankuorimakone!
Valssimyllyssähän on kaksi vasten toisiaan pyörivää rumpua, joiden välissä vilja litistyy, ei siis sisällä imevää ja puhaltavaa elementtiä, ellei sellaista siihen ole värkätty! Ei ainakaan ole vastaan vielä tullut, onko joku muu nähnyt?
Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 08 Heinä 2009, 00:20
Kirjoittaja pasrau
Kyllä imupuhallusvalssimyllyjä on olemas vaikka kuinka paljon

Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 08 Heinä 2009, 07:22
Kirjoittaja O.J.
sirkussonni kirjoitti:...Valssimyllyssähän on kaksi vasten toisiaan pyörivää rumpua, joiden välissä vilja litistyy, ei siis sisällä imevää ja puhaltavaa elementtiä, ellei sellaista siihen ole värkätty! Ei ainakaan ole vastaan vielä tullut, onko joku muu nähnyt?
On pultattu lattiaan, eli ei se sieltä vastaa tuu, mut tuosta kuvasta sen näet sinäkin
http://picasaweb.google.fi/OoJiin.pics/ ... 2rnUuPyxfA#
Btw, vanha imupuhallusvasaramylly ois jouten.
Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 08 Heinä 2009, 07:58
Kirjoittaja sirkussonni
No ei iinä sitten muuta ku imuttamaan ja puhalteleen...
Aina sitä oppii uutta

Tätä ei vielä ole nettikoneessa tullut vastaan!
Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 08 Heinä 2009, 18:07
Kirjoittaja Mullifarmari
Mullaki olis vanha imupuhallusvasaramylly ihan täysin vailla työtä. Olis siinä hyvä 11kW sähkömoottori, jos ei muuta käyttöä moiselle kapistuksell kukaan keksi
Tarjota saa
-Mf-
Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 08 Heinä 2009, 20:51
Kirjoittaja Kloppi
Mä liityn tähän ketjuun kans, eli olis imupuhallusvasaramylly joutilaana, ja jos ny kilpavarustelua harrastetaan, niin mulla olis 11 kW:n moottorin lisäksi vielä automaattinen tähti-kolmiokäynnistin siihen..

Re: imupuhallusmylly
Lähetetty: 08 Heinä 2009, 22:48
Kirjoittaja sirkussonni
No löytyy se vanha imupuhallusvasaramylly täältäkin, vaikka myydä sekin, skiold pikkolo, vaikka sillä eräsekoittajalla varustettuna... nimimerkillä ostetaan hyväkuntoinen murska valssimylly, vanha jo kauhtuu...mielellään 220stä isompi... että jos vaikka herneet menis läpi...