Suunnitelma uusiksi (kevään 2010 kylvö)
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 09:25
Kun tähän asti on ollut helppoa (näin kokemattomalle ja kouluttamattomalle) toi kylvöjen teko kun vaan on suojaviljaa (kauraa) kylvänyt - 4/5 alasta on nurmella.
Nyt on näköpiirissä, että emäntä ostaa naapurista lisää peltoa ja pitäis keksiä, mitä niihin kylvetään. Ovat olleet jokusen vuoden vähän kevyemmällä muokkauksella, lietteet mullattu syksyllä ja suorakylvetty keväällä kevätvehnälle. Osa on vanhaa kesantoa ja uutta lhp:a - vaatii glyfosaattia jonkin verran. Ja kyntääkin ne meinasin (saas nähdä saanko aurat säätöihin, vrt, viestini toisessa ketjussa).
Nurmelle noi uudet pitäis saada, sit sais entisille maille jotain muuta sitä mukaa kun heinämaista vapautuvat. Mutta probleemana on, että alaa on lisää ja pitäis sille jotain käyttöä keksiä. Syöjinä on vajaat 30 lypsylehmää.
Nyt on näköpiirissä, että emäntä ostaa naapurista lisää peltoa ja pitäis keksiä, mitä niihin kylvetään. Ovat olleet jokusen vuoden vähän kevyemmällä muokkauksella, lietteet mullattu syksyllä ja suorakylvetty keväällä kevätvehnälle. Osa on vanhaa kesantoa ja uutta lhp:a - vaatii glyfosaattia jonkin verran. Ja kyntääkin ne meinasin (saas nähdä saanko aurat säätöihin, vrt, viestini toisessa ketjussa).
Nurmelle noi uudet pitäis saada, sit sais entisille maille jotain muuta sitä mukaa kun heinämaista vapautuvat. Mutta probleemana on, että alaa on lisää ja pitäis sille jotain käyttöä keksiä. Syöjinä on vajaat 30 lypsylehmää.