Sivu 1/1

Leipä leveämmäksi digilehti

Lähetetty: 20 Tammi 2010, 22:48
Kirjoittaja Cultor
Carnivor kirjoitti:Leipä Leveämmäksi 4/2009 hitaasti latautuva digipaperi löytyy täältä: http://www.ruutupaperi.fi/Yara_Suomi/Le ... ksi_42009/
Olen ollut sitä mieltä, että Flash on paholaisen keksintö ja internetin syöpäkasvain. http://www.ruutupaperi.fi/Yara_Suomi/Le ... aksi_42009 vahvistaa käsitykseni suorastaan kiveen hakatuksi.

Noin klo 22:03 klikkasin em. linkkiä, edelleen 'Luodaan sivuja 44/44'. Kello on nyt 22:48, en viitsi enää odottaa.

Re: Leipä leveämmäksi digilehti

Lähetetty: 21 Tammi 2010, 20:10
Kirjoittaja ATH
Minulla hakkaa tuo Flash vastaan Firefoxilla/Linuxilla. XP/Firefoxilla ei ole ollut sanottavaa vaikeutta.

Re: Leipä leveämmäksi digilehti

Lähetetty: 21 Tammi 2010, 20:59
Kirjoittaja Cultor
Laitoin eilen illalla tulikivenkatkuista sähköpostia Yaralle. Iltapäivällä tuli asiallinen vastaus liitteenään pdf-versio lehdestä. Vastauksessa ei ollut mitään, mitä tänne kannattaisi lainata, mutta oman vastaukseni laitan.
Uudelleen lataus ei vaikuta asiaan mitenkään. Varsinainen syy löytyy
sivun lähdekoodista: swflash.cab#version=8,0,0,0. Pääasiallisesti
käyttämääni käyttöjärjestelmään ei ole toistaiseksi saatavilla Flash 7
uudempaa. Huonoa suunnittelua sovelluksessa on, ettei se millään tavalla
ilmaise virhetilannetta, vaan on jatkavinaan sivujen luontia.

Boottasin koneeni Windows'iin nähdäkseni digilehden toiminnassa. On
täysin älyvapaata käyttää Flash'in kaltaista lelua asiasisällön
esittämiseen. Animoidun lehdenkäännön näyttäminen ei todellakaan tuo
mitään lisäarvoa digilehden sisältöön. Se on pelkkää leikkimistä ja
siitä on pelkkää haittaa. Minun pienitehoisella koneellani sivunkääntö
kestää kymmenen (10) sekuntia tai ylikin.

Pdf-version käytettävyys on ylivoimainen tuohon leluun verrattuna. Jos
teillä on pyrkimystä tarjota jotain pdf:ää parempaa, kehotan tutustumaan
Maaseudun Tulevaisuuden (Scoop Publishware AB ::: ePaper :::), tai
Aamulehden näköislehteen (Anygraaf ePaper).

En ole vielä nähnyt Flash'illa leikkimisellä saatavan mitään lisäarvoa,
jos tarkoituksena on tiedon jakaminen. Sen takia en pääsääntöisesti näe
Flash-animaatioita, vaan FlashBlock'in niiden sijaan tarjoaman
tyylitellyn F-kirjaimen.

Olen entistä enemmän sitä mieltä, että Flash on paholaisen keksintö ja
internetin syöpäkasvain.

Re: Leipä leveämmäksi digilehti

Lähetetty: 21 Tammi 2010, 21:12
Kirjoittaja ATH
Hidas mokkulayhteys ja nuo Flashit yhdessä saattavat ajaa käyttäjän myös nirhimään suoniaan auki lasinsirpaleella tms.