Sivu 1/2

Case 1056 turbotus

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 18:17
Kirjoittaja maximus
Ajatuksena 1056 casen turbotus. Kyselin alan liikkeestä sopivaa ahdinta kkk k27 tarjottiin , mitä mieltä raati kyseisestä ahtimesta. Mistä helpoin ottaa voitelu öljy ahtimelle ja mihkä paluu :?: .

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 23:13
Kirjoittaja karir
Vaatii öljynlauhduttimen ja isomman jäähdyttäjän. DT358 koneessa on myös isommat KK laakerit mutta voi olla että laakerien puolesta kestääkin. Myös männät on erilaiset DT358 koneessa ja myös männäntapit on paksummat. Sparex kuvastosta löytyy mittoja. Caseih.co.uk varaosakuvastosta voi tutkia DT358 osia ja verrata D358 osiin.

T Kari

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 27 Tammi 2010, 20:16
Kirjoittaja Hese
Eiköhön suurin osa noista 955, 956, 1055 ja 1056 joissa on turbo ole ilman öljynjäähdytintä tai isompaa syyläriä. Taitaa yli puolet olla turbotettuja.

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 27 Tammi 2010, 21:06
Kirjoittaja perfekt
Jenkki jonneissa oli erona paksumpi kannen tiiviste,,,,,,,

että paineistetulle ilmalle saatiin tarpeeksi tilaa,,,,,,

tuon varmaan vaatii perus Casekin ellei ala mäntiä vaihdella ????????
8)

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 17:01
Kirjoittaja [[cummins]]
turpoa vaan, pumppua pajalle jos tahtoo. ei mitää kansipaffi virityksiä tarvi tohon.... hyvin nämä on kestäny sen, itellä kans 956 turpotettuna... ja öljynpaine moottorin kyljestä pakosarjan puolelta. paluu suoraan venakoppaan, eli reikä ja putki. turpo tulee todennäköisesti moottorin päälle??

http://www.intercooler.fi/?p=intercoole ... e1056&l=fi
minkähän takia laitettu huohotus imuputkeen tässä??

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 19:24
Kirjoittaja toyota...
[[cummins]] kirjoitti:turpoa vaan, pumppua pajalle jos tahtoo. ei mitää kansipaffi virityksiä tarvi tohon.... hyvin nämä on kestäny sen, itellä kans 956 turpotettuna... ja öljynpaine moottorin kyljestä pakosarjan puolelta. paluu suoraan venakoppaan, eli reikä ja putki. turpo tulee todennäköisesti moottorin päälle??

http://www.intercooler.fi/?p=intercoole ... e1056&l=fi
minkähän takia laitettu huohotus imuputkeen tässä??
kai se on hyvä olla pieni alipaine venttiili kopassa niin ei rupee öljyt vuotamaan kaikista tiivisteistä ja stefoista läpi!
eikä tressaa mieltä kun ei nää kuinka paljon jälkiturbotettu vanha kone huohottaa :D

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 30 Tammi 2010, 15:40
Kirjoittaja maximus
[[cummins]] kirjoitti:turpoa vaan, pumppua pajalle jos tahtoo. ei mitää kansipaffi virityksiä tarvi tohon.... hyvin nämä on kestäny sen, itellä kans 956 turpotettuna... ja öljynpaine moottorin kyljestä pakosarjan puolelta. paluu suoraan venakoppaan, eli reikä ja putki. turpo tulee todennäköisesti moottorin päälle??

http://www.intercooler.fi/?p=intercoole ... e1056&l=fi
minkähän takia laitettu huohotus imuputkeen tässä??
öljynlähtö ilmeisesti öljynpaineanturilta, jos paluu venakoppaan kuinkahan paljo sielt tulee öljyä et onko hjyva. Mitenkähän se on toteutettu näis valmiis sarjois? Turbo moottorin päälle joo jonkinlaisella sovitteella :?:

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 30 Tammi 2010, 16:40
Kirjoittaja [[cummins]]
ku mun muistaakseni motin kyljestä löytyy aiva yks tyhyjä paikka mistä otta paine... pakosarja sitä mukaa teherään että turpon saa moottorinpäälle. öljyn paluu putki aivan ihanteellisessä paikassa, tosi lyhyt. muutama sentti pitkä. ja sitte suht isoreikäästä putkea, ei aharista.

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 11:04
Kirjoittaja retku
kyllä se turpon kestää sellasenaan.

millanen tehotavoite? jos haluat traktoria ja moottoria säästellä kannattaa laittaa isompi turbo. mitä pienempi, sitä julmempi vääntö alhaalla,kovemmat ahto/pakopaineet ja siitä johtuen myös lämmöt=moottori kärsii, kytkin kärsii,ym----------

mistä muuten kyselit k27:aa? tietoa minkä kokosilla siivillä ja minkälaisille tehoille sattuu?
----------

aika yleinen "isojen tehojen" ahdin on hx40 tai hx40super. niitä saa nykyään 750e

k27 näin jossain 560e hintaan. uusia ahtimia siis.

keskusliikkeestä alkuperänen ahdin saattaa maksaa 1500e ja on monasti huonompi (kompromissi) mitä yllä mainitut.

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 15:29
Kirjoittaja MB TRAC
MBn autoissa alk.170 hv tuollainen 47 / 64 kokoisena, melkoisen hitaasti max.kilon painetta tekee samoilla kuutioilla.

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 18:29
Kirjoittaja maximus
retku kirjoitti:kyllä se turpon kestää sellasenaan.

millanen tehotavoite? jos haluat traktoria ja moottoria säästellä kannattaa laittaa isompi turbo. mitä pienempi, sitä julmempi vääntö alhaalla,kovemmat ahto/pakopaineet ja siitä johtuen myös lämmöt=moottori kärsii, kytkin kärsii,ym----------

mistä muuten kyselit k27:aa? tietoa minkä kokosilla siivillä ja minkälaisille tehoille sattuu?
----------

aika yleinen "isojen tehojen" ahdin on hx40 tai hx40super. niitä saa nykyään 750e

k27 näin jossain 560e hintaan. uusia ahtimia siis.

keskusliikkeestä alkuperänen ahdin saattaa maksaa 1500e ja on monasti huonompi (kompromissi) mitä yllä mainitut.
Proturbolta kyselin ahdinta n. 6 litraseen dieselmotoriin. Tota k27 suosittelivat (560€). Isoturbo paha laittaa konepellin alle et säilyis suht alkuperäsenä. Joo ..elvetin kalliita noi valmiit sarjat.

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 21:14
Kirjoittaja maraani
maximus kirjoitti:...Proturbolta kyselin ahdinta n. 6 litraseen dieselmotoriin. Tota k27 suosittelivat (560€). Isoturbo paha laittaa konepellin alle et säilyis suht alkuperäsenä. Joo ..elvetin kalliita noi valmiit sarjat.
Mää kyselin vähän tosissaniki turbosarjaa 5130:een...kolmisen tonnia asennettuna veroineen olis hinta. Ei oikein houkutellu. Ulkomailta sarja olis ollu puolet suurinpiirtein+asennus - en tilannu sitäkään. Toistaiseksi oon ilman. Aattelin cooleriakin, kun jos se säästäis moottoria?

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 23:13
Kirjoittaja Jari
maraani kirjoitti:
maximus kirjoitti:...Proturbolta kyselin ahdinta n. 6 litraseen dieselmotoriin. Tota k27 suosittelivat (560€). Isoturbo paha laittaa konepellin alle et säilyis suht alkuperäsenä. Joo ..elvetin kalliita noi valmiit sarjat.
Mää kyselin vähän tosissaniki turbosarjaa 5130:een...kolmisen tonnia asennettuna veroineen olis hinta. Ei oikein houkutellu. Ulkomailta sarja olis ollu puolet suurinpiirtein+asennus - en tilannu sitäkään. Toistaiseksi oon ilman. Aattelin cooleriakin, kun jos se säästäis moottoria?
Taas sanon saman,sopiva turbo kaseen esim. HX35 holsetti, sellanen oli satakympisä ja moottorihan samankokoinen. Tosin vaatii hiukan syöttöä että toimii,160heppaa passeli syöttömäärä ; ) Turbon saat edullisesti,ja oikeankin kun hiukan kyselet lisää OMAAN käyttötarkoitukseen! Sitten jonnekin paikalliselle pajalle jotka osaa homman. 80-90 ja 110-90 sai turbot samalla kertaa,kaikkine kuluineen asennettuna aikoinaan 10 000 tai 12000markkaa. Muista enää,oon sen joskus aikoinaan sanonutkin. Silloin maksoin esim. konekorjaamo marjakankaan turbosarja 13000markkaa. Ja oli toimivat paketit,varsinkin 80-90 oli heti kerralla mukava :)

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 08 Helmi 2010, 16:08
Kirjoittaja retku
MB TRAC kirjoitti:MBn autoissa alk.170 hv tuollainen 47 / 64 kokoisena, melkoisen hitaasti max.kilon painetta tekee samoilla kuutioilla.
***siipien suhde persiillään. olihan mullakin träkissä alunperin 40/69 turbo. pakosiipi on 9l moottorista ja imusiipi 3l moottorista...
ei tuota pikkusiipi painetta kun isosiipi pyörii hiljaa.

paljon parempi suhde olisi esim. 60/65. johan ahtais. semmosilla siivillä olevaa k27 oon vähän miettiny,isohkolla pakopesällä.
mb-tracin pienellä pakopesällä oleva svitserin 50/65 turbo ahtaa jo nyt yli 1.5bar (mittari riittää sinne) sais olla maksimissaan sen 1.7, mutta nyt menee senkin yli ja toisaalta syöttöä ois vara nostaa, ei savuta alakierroksillakaan yhtään vaikkei oo edes ahtopainekelloa pumpus.

Re: Case 1056 turbotus

Lähetetty: 08 Helmi 2010, 17:25
Kirjoittaja maximus
Sopiskohan noista joku Caseen. Ei oo hinnalla pilattuja, ilmeisesti kiinalaisia.

http://www.honkalaracing.fi/3