Sivu 1/1
lhp riista
Lähetetty: 03 Heinä 2010, 09:27
Kirjoittaja leku
Moro!
aloin tuossa miettimään miten on saako riistapellon niittää?
näin viikonloppuna kun ei saa puhelimella virkamiehiä kiinni.
syynä olisi saunakukan kurmoittaminen, mutta pystyisin vetoamaan myös hukkakauraan
Re: lhp riista
Lähetetty: 03 Heinä 2010, 11:54
Kirjoittaja taisker10
1.8 saa aloittaa niittään
Re: lhp riista
Lähetetty: 04 Heinä 2010, 06:39
Kirjoittaja nuuteroinen
Eikö rikkaruohojen torjumiseksi poikkeuksellisesti aikaisemmin ?
Re: lhp riista
Lähetetty: 04 Heinä 2010, 16:00
Kirjoittaja khd
Niittoajankohtaa ei ole LHP-lohkoilla rajoitettu. Tämäkin tieto löytyy Hakuoppaasta...

Re: lhp riista
Lähetetty: 04 Heinä 2010, 18:38
Kirjoittaja tonii
"Jos kasvusto niitetään, niiton ajankohdassa
ja toteutuksessa on otettava huomioon luonnonvaraisten
lajien elinolot, minkä vuoksi niittoa ei saa aloittaa
ennen elokuun 1 päivää." LHP-Riista @ Hakuopas 2010
Re: lhp riista
Lähetetty: 04 Heinä 2010, 22:06
Kirjoittaja Rubinjo
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090246
Eli lhp-nurmi version saa niittää millon lystää. Muut 1.8. lähtien. Luinko oikein?
Re: lhp riista
Lähetetty: 04 Heinä 2010, 22:16
Kirjoittaja Timangi
juu eli monivuotisen nurmen saa niittää milloin lystää mutta ainakin riistanhoitopellon toimenpiteet vasta 1.8 alkaen.
ite meinasin heinät paalata nyt hevosille ja syksymmällä 1.8 jälkeen isä saa ampua metsäkauriin riistanhoitopellolta. niitä meinaan on...itsellä ei ole lupaa kun katsoa vierestä silmät kiinni

Re: lhp riista
Lähetetty: 05 Heinä 2010, 09:34
Kirjoittaja leku
MORO!
Kun Täälläkin tuntuu hajontaa olevan niin selvennetään;
virallisesti niitto 1.8 alkaen, mutta hukkakauran takia saa niittää aiemmin!, syyksi ei kelpaa mikään muu
tarkistettu useammalta viranomaiselta tänä aamuna, tarkistivat että on 4-luokan saastunta papereissa, niin antoivat luvan