Sivu 1/1

Pieneen maannälkään, ja vähän suurempaankin

Lähetetty: 14 Helmi 2011, 23:46
Kirjoittaja sokuri
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... -sale.html

Ei osunu ostot ja myynnit ihan putkeen vanhalla omistajalla...

Re: Pieneen maannälkään, ja vähän suurempaankin

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 01:01
Kirjoittaja Shield
Eihän tuo vastaa kuin puolta Suomen peltopinta-alasta...

Re: Pieneen maannälkään, ja vähän suurempaankin

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 08:43
Kirjoittaja bouli
Aika "tehokkaan" oloista touhua tuossa kuvassa... :shock:

Re: Pieneen maannälkään, ja vähän suurempaankin

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 09:44
Kirjoittaja Cultio
Viikonloppuna tuli näköradiosta dokkari jossa käsiteltiin seuraavien 20v investoinnit ja mihin ne suuntautuvat. Vastaus oli tietysi ruokatuotanto, ja ohjelmassa seurattiin kun muutama yrittäjä haali itselleen maata esim Etiopiasta. Kun hän käveli ”pellon” laitaa hän totesti rauhallisesti että tässä hänellä on käytössä 300 000 ha, ja kun numero ei kertonut kysyjälle mitään hän sanoi sillä tuottavansa 10% maailman basmati-riisistä, joten kaipa sillä on vaikutusta markkinahintaan…Seuraava askel olisi yli miljoonan ha vuokraaminen Sudanissa.

Rahat tuli mm arabeilta, jotka huomasivat käyttävänsä liikaa pohjavetta venhän viljelyyn Saudi-arabian erämaassa. Aika villiä touhua, mutta kapitalistit totesivat aika viileästi että rahat saa takaisin. Väestönkasvu huolehtii kyllä siitä.