Lahjoitus yleishyödylliseen

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Avatar
Make
Luokka: >500hv
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 21:24

Lahjoitus yleishyödylliseen

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Lasketaankohan maatila tässätapauksessa yritykseksi eli saakohan verotuksessa vähentää avustuksen esim. Punaiselle Ristille? (max.850 €)
spider
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 123
Liittynyt: 16 Marras 2005, 23:58
Paikkakunta: Länsi-Siperia

Re: Lahjoitus yleishyödylliseen

Lukematon viesti Kirjoittaja spider »

Make kirjoitti:Lasketaankohan maatila tässätapauksessa yritykseksi... avustuksen esim. Punaiselle Ristille? (max.850 €)
Summa on ensistään min. 850 erppoa (TVL 57§). Toisekseen lahjoitusvähennyksen saa tehdä vain yhteisö: yhteisöllä tarkoitetaan tässä yhteydessä oy:tä, osuuskuntaa, säästöpankkia, vakuutusyhtiötä, lainajyvästöä, aatteelista tai taloudellista yhdistystä, säätiötä ja laitosta ym. (TVL 3§).
Vastaa Viestiin