Sivu 1/1
Sakolukupalvelu 2011 alkanut
Lähetetty: 09 Elo 2011, 12:08
Kirjoittaja SS
Linkissä
http://www.vyr.fi/www/fi/index.php?we_objectID=257 on sakolukupalvelun tuloksia tälle vuodelle.
-SS-
Re: Sakolukupalvelu 2011 alkanut
Lähetetty: 11 Elo 2011, 21:39
Kirjoittaja Agronautti
Re: Sakolukupalvelu 2011 alkanut
Lähetetty: 11 Elo 2011, 22:05
Kirjoittaja SS
Tämä rukiin sakoluku oli enemmän ajankohtainen silloin sateisemmilla vuosikymmenillä. Moni kyllästyi ja vaihtoi Amiloon, jonka talvenkestävyys lumettomina pakkastalvina oli melkoisesti heikompi. Evolo hybridiruis olikin tähän yhtälöön oikein kuin taivaanlahja, sakoluvut reippaasti kolmeasataa kohti vaikka viikon - pari myöhästyi puinnissa ! Ja keväällä vihreä.
Vieläkin sitä pakottautui puimaan rukiinsa 20 prosentin ja märempänä, vaikka viikon odottamalla olisi voinut puida alle 15 kosteaa, niin kuin syysvehnää nyt viikko sitten. Kun on se yökasteen kastelema Anna ruis sakoluvulla 80 vieläkin muistissa.
Ei ihme, että hybridin siemen loppui jo alkukesästä, näin sitä hidasta eteläsuomalaista taas pyöritettiin.
-SS-