Sivu 1/1
Kertokaas timotein siementuesta
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 16:56
Kirjoittaja pcfi
Tervehdys, viljelen parhaillaan säilörehua ja kiinnostaisi tuo timotein simentuki yms. mahdolliset pienet lisä tienestit mitä nuo brysselin päättäjät meille on juuri ja juuri tarjonneet...
Millaisia toimen piteitä se käytännössä vaatii?
Re: Kertokaas timotein siementuesta
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 18:47
Kirjoittaja Geoffrey
Teet heinänsiemenen viljelysopimuksen jonkun viljelyttäjän kanssa, kylvät sertifioitua heinänsiementä, läpäiset viljelytarkastuksen, puit heinän elokuussa ja myyt kuivatun heinänsiemenen sille kenen kanssa sopimus on. Lisäksi täytät tukihakemuslomakkeisiin että viljelet heinänsiementä, toimitat viljelysopimuksesta, viljelystarkastuspöytäkirjasta ja sertifiointipäätöksestä kopiot maataloussihteerillesi (ajoissa). Tukea maksetaan (koskee enää tätä vuotta) 0,8356 euroa per kilo miinus tilatuen määrä siltä pinta-alalta jolla timotein siementäsi viljelet.
Re: Kertokaas timotein siementuesta
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 19:29
Kirjoittaja Agriduunari
Geoffrey kirjoitti:Tukea maksetaan (koskee enää tätä vuotta) 0,8356 euroa per kilo miinus tilatuen määrä siltä pinta-alalta jolla timotein siementäsi viljelet.
Tänä vuonna on käytössä uusi systeemi. Vanha systeemi loppuu.Tämän vuoden systeemissä tuesta muodostetaan uusi tilakohtainen lisäosa. tämä korottaa farmin kaikkien tukioikeuksien arvoa. Lisäosan perustana on vuosina 2007–2009 myönnetyn siementuotannon tukien keskiarvo.
Eli tervetuloa talkoisiin uudet tuottaja tuotantoa. Jos ei ole ollut tuotantoa määräytymisvuosina ei tule tukea. Toisaalta tuen saa, vaikka ei ole enää tuotantoa.
Re: Kertokaas timotein siementuesta
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 20:55
Kirjoittaja bouli
Agriduunari kirjoitti:Geoffrey kirjoitti:Tukea maksetaan (koskee enää tätä vuotta) 0,8356 euroa per kilo miinus tilatuen määrä siltä pinta-alalta jolla timotein siementäsi viljelet.
Tänä vuonna on käytössä uusi systeemi. Vanha systeemi loppuu.Tämän vuoden systeemissä tuesta muodostetaan uusi tilakohtainen lisäosa. tämä korottaa farmin kaikkien tukioikeuksien arvoa. Lisäosan perustana on vuosina 2007–2009 myönnetyn siementuotannon tukien keskiarvo.
Eli tervetuloa talkoisiin uudet tuottaja tuotantoa. Jos ei ole ollut tuotantoa määräytymisvuosina ei tule tukea. Toisaalta tuen saa, vaikka ei ole enää tuotantoa.
Vähän hassu se vanha systeemikin oli jos tilalla oli tilatuen lisäosia.
Laskennallisesta kiloperustaisesta tukimäärästä vähennettiin tilatuki sisältäen mahdollisen lisäosan (jurtti, lypsykarja, sonnit, mitä niitä nyt onkaan) ja sen seurauksena timotein tuki saattoi joillain tiloilla olla 0 euroa..