Sivu 1/2

Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 17:51
Kirjoittaja jyväjemmari1234
Joko kevättyöt ovat alkaneet teidän tiloillanne?

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 19:39
Kirjoittaja maraani
jyväjemmari1234 kirjoitti:Joko kevättyöt ovat alkaneet teidän tiloillanne?
Sikäli kyllä, että äes ja kylvökone ovat remontissa. Ei syksylläkään ehtiny :oops:
nii kai ne sitten on kevättöitä. Ja öljyä tilattuna, et saa traktoriin toivottavasti vaihdettua ennen rähinää.

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 21:51
Kirjoittaja junttieinari
Lietettä pumppailin tänään säiliöstä toiseen, toivottavasti nyt joku edes näki traktorin nököttävän säiliön laidalla.... 8)

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 22:04
Kirjoittaja jyväjemmari1234
Meilläkin pitäisi aloittaa lietteenajo viikonloppuna jos kelit sallii :?

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 22:37
Kirjoittaja Jari
Siemeniä lajitellut viikon verran, toinen vielä edessä, vähintään. Ens viikolla pitäisi kuulemma lähteä nurmien ruiskutuksiin, siitä se lähtee... Apulantoja ehkäpä ensi viikon lopulla syysviljoille, saa ny nähä kun TAAS luvataan sadetta, huomisellekin. On ollut todella sateinen kevät, sulattanut toisaalta vähäistäkin routaa ja vei lumet hetkessä. Lunta saa jo hakemalla hakea kun ympärilleen kattoo.

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 27 Huhti 2012, 23:13
Kirjoittaja nut
Kynnöt alotettu, tai vanha isäntä oli käyny viitisen hehtaaria vetämässä. Syysviljatkin osottaa elpymisen merkkejä mutta ei toivoakaan näillä kosteuksilla mennä apulantojen kanssa vielä sotkemaan. Josko se siitä vielä riemuksi muuttuu, jokimaat vielä veden alla...

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 29 Huhti 2012, 14:05
Kirjoittaja Maajussi66
Suursäkit nosteltu hollille, vesivakojen tasaus aloitettu

Josko huomenna typpeä syysviljoille ja sitten toiveissa olisi juurikasmaan äestys ja kylvö - toivottavasti loppuviikolle ennustettu sade kuivuu kasaan, niin kuin usein näille kevätsateille käy

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 29 Huhti 2012, 20:09
Kirjoittaja jyväjemmari1234
Missäs päin on niin kuivat pellot että voi kyntää?

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 30 Huhti 2012, 22:07
Kirjoittaja HVirtanen
Lietteen levitystä aloittelen huomenna jos vain kelit sallii.

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 30 Huhti 2012, 22:10
Kirjoittaja Maajussi66
Salpietarit syysvehnille levitetty ja koekierros äkeellä juurikasmaalla tehty, mutta ei sen enempää

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 01 Touko 2012, 21:42
Kirjoittaja ookkonen
Eteläisessä salossa työt aloitettu vauhdilla,monella pellolla kylvökoneet jo 8)

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 02 Touko 2012, 15:51
Kirjoittaja Mtech
Varhaisperunan istutus on alaknut meillä nyt täydellä teholla. Selvästi 2000-luvun keskimääräistä kevättä myöhäisempi kevät menossa.

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 02 Touko 2012, 19:52
Kirjoittaja Cartel
Työpaikalla keskisessä satakunnassa jo pari päivää lietettä ajanu kynnökselle, ja urakoitsija levitti tänään multurilla nurmille. Hyvin kantaa jo ainakin nämä kuivemmat paikat. Kylmää vaan on vähän. Kylvöt aloitellaan varmaan ens viikolla näillä näkymin.

Apulantaa levitellään nurmille varmaan huomenna.

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 02 Touko 2012, 20:52
Kirjoittaja JarJar
Tänään alkoi peltotyöt nurmien lannoituksella. Huomenna vesivakoja ja viime syksynä kaivettuja kunnallista vesijohto kaivantoja tasailemaan.

Re: Kevään maataloustyöt 2012

Lähetetty: 02 Touko 2012, 21:35
Kirjoittaja Mikama
Olkiäkeellä tuli reilut 50ha sänkimaita sekoiteltua.