Sivu 1/1

Axial minimi käyttölämpötila

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 17:37
Kirjoittaja kevinc
Mikähän on Axialin alin lämpötila, että tehoaa? Mistään ei löydy sitä tietoa ja ensi yöstäkin on taas tulossa tosi kylmä...

Re: Axial minimi käyttölämpötila

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 00:44
Kirjoittaja SS
Kai perussäännöt pätevät Axialiinkin. Hallan uhatessa ei ole hyvä ruiskuttaa, ei myöskään märkään kasvustoon.

+5 astetta lienee sellainen lämpötila, jonka alla kasvi ei taida kovin helposti imeä tehoaineitakaan.

Kuivuuden ja stressin vaivaama vilja voi vioittua.

Eli +10 - +15 asteen aamu, auringon noustua ja kasteen alkaessa kuivahtaa olisi paras.

-SS-

Re: Axial minimi käyttölämpötila

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 08:26
Kirjoittaja kevinc
SS kirjoitti:Kai perussäännöt pätevät Axialiinkin. Hallan uhatessa ei ole hyvä ruiskuttaa, ei myöskään märkään kasvustoon.

Eli +10 - +15 asteen aamu, auringon noustua ja kasteen alkaessa kuivahtaa olisi paras.

-SS-
Sinne ne tuli eilen illalla ruutattua, Axial + Moddus + Comet Pro + Menara satsi. Keli oli ihan asiallinen, ei tullutkaan niin kylmä kuin luvattiin. Yhden aikaan lopetellessa oli vielä +9 astetta, eikä kastetta kovin pahasti ollut, kun oli sellaista kevyttä tuulenvirettä.

Käytin melko pientä vesimäärää viimeisessä pöntöllisessä (100L/ha). Jostain luin neuvon, että silloin kasteen valahtaminen lehdiltä pysyisi pienempänä, mikä käy ihan järkeen. Suuttimina Guardian Airit, joten ei pitäisi tuo vesimäärän vähyyskään tehoa pilata.

Nyt olisi aamulla tietenkin ollut oikea aika, mutta niin oli työnantajankin mielestä.