Sivu 1/1

Kasvinsuojeluaineseos

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 21:16
Kirjoittaja ahma450
Ruiskutin tuossa asiakkaalle perjantaina seosta Tooler+juventus+comet pro ja vielä terpal, seurauksella että kasvusto ruskistui lehtien kärjistä.Mikähän siinä meni vikaan!Omille oon aina ruiskuttanu nuo tauti-ja lakoaineet erikseen,mutta asiakas halus päästä yhdellä ajokerralla.Kai tuo vielä toipuu,vilde ohra siis kyseessä :shock: Vioitus oli vielä pahempaa alueella,missä kasvusto muutenkin huonoa.Huonolla alueella jätin terpalin pois,mutta lisäsin multiplea 1l/ha.Tooleria tuli 50g/ha,juventusta 0,3 ja cometia 0,3/ha.Oliko nuo määrät muka liian suuria?

Re: Kasvinsuojeluaineseos

Lähetetty: 03 Heinä 2012, 15:40
Kirjoittaja meijerikkö
ahma450 kirjoitti:Ruiskutin tuossa asiakkaalle perjantaina seosta Tooler+juventus+comet pro ja vielä terpal, seurauksella että kasvusto ruskistui lehtien kärjistä.Mikähän siinä meni vikaan!Omille oon aina ruiskuttanu nuo tauti-ja lakoaineet erikseen,mutta asiakas halus päästä yhdellä ajokerralla.Kai tuo vielä toipuu,vilde ohra siis kyseessä :shock: Vioitus oli vielä pahempaa alueella,missä kasvusto muutenkin huonoa.Huonolla alueella jätin terpalin pois,mutta lisäsin multiplea 1l/ha.Tooleria tuli 50g/ha,juventusta 0,3 ja cometia 0,3/ha.Oliko nuo määrät muka liian suuria?
Iltapäivän kirkkaasta auringonpaisteesta ainakin varoitellaan. Jostain jäänyt
takaraivoon ohje että 3 tai useamman aineen sekoitus nostattaa niskavilloja. :?

Re: Kasvinsuojeluaineseos

Lähetetty: 03 Heinä 2012, 16:30
Kirjoittaja Rubinjo
ahma450 kirjoitti:Ruiskutin tuossa asiakkaalle perjantaina seosta Tooler+juventus+comet pro ja vielä terpal, seurauksella että kasvusto ruskistui lehtien kärjistä.Mikähän siinä meni vikaan!Omille oon aina ruiskuttanu nuo tauti-ja lakoaineet erikseen,mutta asiakas halus päästä yhdellä ajokerralla.Kai tuo vielä toipuu,vilde ohra siis kyseessä :shock: Vioitus oli vielä pahempaa alueella,missä kasvusto muutenkin huonoa.Huonolla alueella jätin terpalin pois,mutta lisäsin multiplea 1l/ha.Tooleria tuli 50g/ha,juventusta 0,3 ja cometia 0,3/ha.Oliko nuo määrät muka liian suuria?
Huono alue veden vaivaamaa?
Mulla näytti tapahtuneeen saman sorttista yhen asiakkaan ohralohkolla ilman Terpaliakin. Vioitus pahempaa mitä kosteempi paikka pellolla. Ts. kasvusto oli stressitilassa hapen puutteen takia ruiskutushetkellä (vaikka olikin täysin vihreä vielä silloin) ja reagoi noin. Toipuu jos pouta jatkuu. Viereisellä ja kuivemmalla lohkolla ei vioitus ollut silmin nähtävää.

Re: Kasvinsuojeluaineseos

Lähetetty: 03 Heinä 2012, 19:12
Kirjoittaja ahma450
Pilvipouta,lähes ihanteellinen ruiskutuskeli oli.Joo ruskistuminen pahinta huonossa kasvustossa,vaikken siihen terpalia laittanutkaan.Osa lohkoista paremmassa kasvussa jonkunverran viotusta sielläkin.Oon aina omalla pellolla ruiskuttanut nuo tauti-ja lakoaineet erikseen lippulehdelle,eikä oo mitään vaurioita tullut.