Sivu 1/1

Urean säilytys IBC-kontissa pakkasessa

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 22:05
Kirjoittaja kevinc
Tänä kesänä tuli mieleen, että kaikkea typpeä ei välttämättä kannattaisi laittaa kylvön yhteydessä sateiden huuhdottavaksi. Tarve kuitenkin on pientä ja tuollainen kuution UAN-kontti kestäisi helposti pari-kolme vuottakin.

Miten tuollainen urealla täytetty muovisäiliö kestää pakkasessa säilyttämistä? Meneekö hana rikki ja tavara valuu sitten maahan kevään tullen?

Re: Urean säilytys IBC-kontissa pakkasessa

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 23:08
Kirjoittaja Pelto-Jussi
Joskus on jäänyt jotain vastaavaa konttiin, eikä vuotoja ole sattunut.

Toinen vaihtoehto on varastoida neste 200 l muovitynnyreissä, tietysti sillä edellytyksellä että määrät ovat vähäisiä.

Re: Urean säilytys IBC-kontissa pakkasessa

Lähetetty: 24 Heinä 2012, 08:38
Kirjoittaja Agriduunari
Kyllä se hyvin säilyy. Kiteytyy lämpötilan laskiessa ja lopulta "jäätyy". Keväällä lämpöjen noustessa pohjalle jää kiteytynyt kerros, joka liukee takaisin sekoittamalla.