Sivu 1/1

Itävyys 2013

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 16:26
Kirjoittaja Maajussi66
Viimeviikolla tuli tulokset ja kyllä se TOS on kelvollista kylvettäväksi, vaikka itävyys olikin reilusti normivuotta alempana.

Barke, Tipple ja Belinda lajittelettoman ja peittaamattoman raakasiemenen itävyys oli välillä 75-79%
Lajittelulla sitä saa toki nostettua tuonne 80 paremmalle puolelle

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 17:53
Kirjoittaja errav
tipple 97% wellamo 76%. Onneksi löytyy ylivuotista vehnää siilosta.

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 18:22
Kirjoittaja jetze
Belinda 90%, Scarlett 94% täällä. Pitäis varmaan vielä lajitella, ja sitte koittaa uudestaan, vaikka tyytyväinen olen noihinkin.

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 18 Helmi 2013, 18:32
Kirjoittaja petse69
Täälläkin oli Belindan itävyys 90% ennen lajittelua.

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 18 Helmi 2013, 20:55
Kirjoittaja hogi
Peppi-kaura 98%. Se tosin meneekin Raision kautta serti-siemenenä eteenpäin.

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 11:57
Kirjoittaja Wilpo
Siemenksi toimitetun zebran itävyys oli 92% ja tjp 39,1-40,2
Muut tiedot: hlp 83,5 sako 215 valkuainen 13,6

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 23 Helmi 2013, 19:40
Kirjoittaja Tumppi81
Kaksi erää viime kesältä tuli otettua. Brage 91 ja Pilvi 83 ennen lajittelua ja peittausta. Ylivuotista onkin sitte reilusti :)

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 23 Helmi 2013, 22:32
Kirjoittaja jk
Aukusti 74% ja bjarne 84%. Jotenkin olisin veikannu luvut toisinpäin... Nämä siis lajittelemattomia/peittaamattomia.

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 24 Helmi 2013, 20:02
Kirjoittaja Kari
jk kirjoitti:Aukusti 74% ja bjarne 84%. Jotenkin olisin veikannu luvut toisinpäin... Nämä siis lajittelemattomia/peittaamattomia.
Mulla iti Aukustit ihan OK (92% ja 95%) raakaerinä peittaamattomina MTT:llä, TJP oli 45 g - Tuota on nyt sitten rekkakuorma kotona - ihan kaikkea en taida itse saada maahan piiloon, kun muutakin ohransiementä olis pussissa valmiina ;)
Vehnistä Trapen itu jäi 69:iin, kovin isoja aloja ei ainakaan tuolla viitsi kylvää ... onneksi on ylivuotisia vehniä vielä muutama pussi.

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 19:09
Kirjoittaja nut
Idätin paperi-voipaperikääröissä samalla reseptillä kun ennenkin ja itävyys kauralla huikeat 36,5% ja 44% kahdesta eri erästä, jälkimmäinen sertisiemenestä tänä vuonna lisättyä ja täysin pystyä oli puidessa. Päällepäin ei mitään vikaa jyvissä. Pakko kai tuosta on virallinen koe vielä ottaa.

Osa jyvistä oli lähinnä lahonnut, olikohan liikaa kosteutta sittenkin käärössä ja ehkä liian viileässä? Toisaalta itäneet oli kyllä ihan kunnon idulla... Pitää nyt kai vielä kokeilla mullassa idättää. Tämä siis peittaamattomasta siemenestä. Vai ptiääköhän se vaan niellä ettei ne idä...

Re: Itävyys 2013

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 18:53
Kirjoittaja meijerikkö
nut kirjoitti:Idätin paperi-voipaperikääröissä samalla reseptillä kun ennenkin ja itävyys kauralla huikeat 36,5% ja 44% kahdesta eri erästä, jälkimmäinen sertisiemenestä tänä vuonna lisättyä ja täysin pystyä oli puidessa. Päällepäin ei mitään vikaa jyvissä. Pakko kai tuosta on virallinen koe vielä ottaa.

Osa jyvistä oli lähinnä lahonnut, olikohan liikaa kosteutta sittenkin käärössä ja ehkä liian viileässä? Toisaalta itäneet oli kyllä ihan kunnon idulla... Pitää nyt kai vielä kokeilla mullassa idättää. Tämä siis peittaamattomasta siemenestä. Vai ptiääköhän se vaan niellä ettei ne idä...
Kaura on kyllä aika kelmiä idättää. Suodatinpaperimuovipussi-menetelmällä Steinar
kaura, sertistä puitu, iti 94%. Tällä menetelmällä kaurat itää kovin eri aikaan,
joissain on jo pitkä vihreä itu ja toisille ei ole tapahtunut mitään.4-5 päivää ja
sitten nämä loputkin heräävät.Johtuisko siitä että ollaan hämeessä. :?:
Saana ohra iti 96% :)