Kone-Agriassa maaperäklinikka lauantaina
Lähetetty: 10 Loka 2014, 09:55
Pidämme yhdessä Reijo Käen kanssa maaperäklinikkaa lauantaina Kone-Agrian luomuseminaarin ympärillä.
Vaikka kyseessä on "luomuseminaari" ja maksajana MMM:n kustantama Luomuliiton asiantuntija-hanke, ei kannata säikähtää. Asia on hyödyllistä jokaiselle maanviljelijälle.
Jos mukaan tuo omia viljavuusnäytteitä, käymme niitä läpi kationinvaihtokyvyn kautta ja yritämme katsoa, onko maan kemia kohdillaan ja millainen on kunkin lohkon ravinteiden pidätyskyky. Annamme myös ehdotuksia korjaaviksi toimenpiteiksi kalkituksen, "kipsityksen" ja hivenlannoituksen suhteen.
Paikalle saa toki tuoda myös valokuvia ja jutella maan muokkauksesta.
Tervetuloa!
Lisätietoja lauantain luomuseminaarista:
http://www.koneagria.fi/index.php?page=la-27-10-2012
Vaikka kyseessä on "luomuseminaari" ja maksajana MMM:n kustantama Luomuliiton asiantuntija-hanke, ei kannata säikähtää. Asia on hyödyllistä jokaiselle maanviljelijälle.
Jos mukaan tuo omia viljavuusnäytteitä, käymme niitä läpi kationinvaihtokyvyn kautta ja yritämme katsoa, onko maan kemia kohdillaan ja millainen on kunkin lohkon ravinteiden pidätyskyky. Annamme myös ehdotuksia korjaaviksi toimenpiteiksi kalkituksen, "kipsityksen" ja hivenlannoituksen suhteen.
Paikalle saa toki tuoda myös valokuvia ja jutella maan muokkauksesta.
Tervetuloa!
Lisätietoja lauantain luomuseminaarista:
http://www.koneagria.fi/index.php?page=la-27-10-2012