Sivu 1/1

Hyvä Avena!!!

Lähetetty: 12 Joulu 2014, 12:12
Kirjoittaja Juovakirppa
"Avena Nordic Grain Oy haki Tukesilta poikkeuslupaa kahdelle neonikotinoideja sisältävälle valmisteelle. Poikkeuslupa myönnettiin siementen peittaukseen keväälle 2015, koska kirppojen torjuntaan ei ole käytettävissä korvaavia peittausaineita tai muita tehokkaita keinoja. EU:n jäsenmaat saavat myöntää valmisteiden käyttöön hätälupia enintään 120 vuorokaudeksi, jos torjunta ei ole hallittavissa muilla kohtuullisilla keinoilla."

Taas saa peitata. :D

Re: Hyvä Avena!!!

Lähetetty: 12 Joulu 2014, 15:22
Kirjoittaja perfekt
Saa peittailla, mutta lieneekö pakko kuitenkaan ?

Ollilan Luomussa peitataan vain mäntynesteTyppi ympein ja sekin lienee vapaaehtoollista

å

Re: Hyvä Avena!!!

Lähetetty: 13 Joulu 2014, 06:52
Kirjoittaja Kaupoi
Ja taas jätettiin syysöljykasvit luvan ulkopuolelle.

Re: Hyvä Avena!!!

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 11:29
Kirjoittaja Carnivor
Elokuussa kirpat eivät ole niin hankala ongelma kuin toukokuussa, mutta mistä päivämäärästä sitä 120 vuorokautta aletaan laskemaan? Jos alkaa 15.4. niin silloinhan ehtisi syysöljykasveillekin. Oletan että aikaikkuna koskee kylvöä eikä peittausta.