Sähkövikaa New Hollandissa?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Sähkövikaa New Hollandissa?
Tuollasta pientä sähkövikaa New Hollandissa, että tuo käsijarrun merkkivalo aina välillä vilkuttelee mittaristossa ja sitten välillä piippailee (ainakin töyssyissä ja joskus muutenki), eli ilmeisesti tuolla jossain käsijarrussa jotain yhdistyshäikkää tai muuta vastaavaa? Käsijarrun anturi on jo vaihdettu. Onko tuossa sitten jotain muita antureja matkan varrella jarruihin? Mistä kannattaisi alkaa tutkia vikaa?
saattaa olla että vika korjaantu kun tuli puhdistettua liat anturin liittimien vierestä, nestettäkin lisäsin, mutta jos ei auta niin uutta anturia tilalle.
sitten tollasta piti kysyä tosta ford/nh:sta kun siinä on sle (electro shift) -vaihteisto niin ohjekirjan mukaan kytkin pitäisi kalibroida 1200 tunnin välein. ilmeisesti sillä saadaan synkronoitua vaihteensiirtoa paremmin. miten tää tehdään kun siinä luki että sen voi tehdä myös itse? vai kannattaako suosiolta viedä huoltoon? kuinka oleellista toi kalibrointi olis tehdä traktorin kannalta ja onko sillä paljoa merkitystä?
sitten tollasta piti kysyä tosta ford/nh:sta kun siinä on sle (electro shift) -vaihteisto niin ohjekirjan mukaan kytkin pitäisi kalibroida 1200 tunnin välein. ilmeisesti sillä saadaan synkronoitua vaihteensiirtoa paremmin. miten tää tehdään kun siinä luki että sen voi tehdä myös itse? vai kannattaako suosiolta viedä huoltoon? kuinka oleellista toi kalibrointi olis tehdä traktorin kannalta ja onko sillä paljoa merkitystä?
ei tullu huoltokirjaa niin tarkasti tutkittua, mutta täytyy vielä tutkailla tuossa jossain vaiheessa. niin sen verran vielä tuosta, että onko kuinka iso projekti äkkiseltään sanottuna tuo? jarruneste oli agritekistä ostettua tuohon tarkotukseen.kapo kirjoitti:Eikös siellä kirjassa oo ohjeet miten homma tehdään. Omasta ainakin löytyy..
Varmaankaan sitä ei huvikseen sinne oo kirjoteltu. Omassa huomaa ainakin eron kun suorittaa kalibroinnin.
Ethän vaan lisännyt tavallista jarrunestettä???!
Kalibrointi vienee eka kerralla n. 10min ohjeiden mukaan tehtynä.
Olennaista on että ajat koneen kunnolla lämpimäksi (vaiht.öljyn lämpö väh. 60 astetta)
Ite teen ko. homman keväisin ekan äestys session jälkeen.
Syksyllä oon tehny syyskyntöjen jälkeen vähän alhaisemmalla lämpötilalla ni toimii talvella nätisti.
Suosittelen lämpimästi käyttöohjekirjaan tutustumista, sieltä löytyy paljon mielenkiintoista tietoutta.
Olennaista on että ajat koneen kunnolla lämpimäksi (vaiht.öljyn lämpö väh. 60 astetta)
Syksyllä oon tehny syyskyntöjen jälkeen vähän alhaisemmalla lämpötilalla ni toimii talvella nätisti.
Suosittelen lämpimästi käyttöohjekirjaan tutustumista, sieltä löytyy paljon mielenkiintoista tietoutta.
Selvä. Kiitoksia paljon vinkeistä vaan.kapo kirjoitti:Kalibrointi vienee eka kerralla n. 10min ohjeiden mukaan tehtynä.
Vinkkejä kytkimen kalibroinnista ei löytynyt ohjekirjasta, pyydettiin vain kääntymään ford-huoltoliikkeen puoleen, ei myöskään tietoa huoltoakirjasta. Voisitko neuvoa?zuukke kirjoitti:Selvä. Kiitoksia paljon vinkeistä vaan.kapo kirjoitti:Kalibrointi vienee eka kerralla n. 10min ohjeiden mukaan tehtynä.
Tiivisteet ei kestä tuota normaalia jarrunestettämange kirjoitti:Mitäs se tavallinen neste (dot4/dot5) tossa systeemissä sitten aiheuttaa?? Meiän LB-115 on joskus vilkutellu sitä jarruvaloa koneen ollessa tarpeeks kallellaan.. luukussa lukee vain mineral oil..Ethän vaan lisännyt tavallista jarrunestettä???!