Hienoimmalle suihkulle painepesurilla ja lattiat sillä. Mitä vanhempi kone sitä ylemmäs uskaltaa suihkuttaa. PUHDASTA tulee. Ja ei ikinä suoraan mihinkään sähkölaitteeseen.Murtola_Lasse kirjoitti:Kuinka suoritat ohjaamo pesun? Vedellä pesusta haitaa sähkö ym.laitteilleHopea kirjoitti:Kerran viikos pesu vähintään. 2-3 kertaa vahaus vuodessa. Hytin pesu 5-10 kertaa vuodessa. Koneet on kuitenkin meille työpaikkoja ja niillä leipä tienataan joka ikinen päivä. Kohtelu koneille sen mukainen.
Traktorin pesu.
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Eikö vesi tee tuhoa menemällä lattiamaton alle jolloin ääneneritys materiaalit kastuvat ja pellit ruostuvat.Hopea kirjoitti:Hienoimmalle suihkulle painepesurilla ja lattiat sillä. Mitä vanhempi kone sitä ylemmäs uskaltaa suihkuttaa. PUHDASTA tulee. Ja ei ikinä suoraan mihinkään sähkölaitteeseen.Murtola_Lasse kirjoitti:Kuinka suoritat ohjaamo pesun? Vedellä pesusta haitaa sähkö ym.laitteilleHopea kirjoitti:Kerran viikos pesu vähintään. 2-3 kertaa vahaus vuodessa. Hytin pesu 5-10 kertaa vuodessa. Koneet on kuitenkin meille työpaikkoja ja niillä leipä tienataan joka ikinen päivä. Kohtelu koneille sen mukainen.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Meillä ainakin samessa on täyskuminen matto joka peittää koko lattian. Ainoat reijät lattiasta löytyy etukuormaimen vaijereita varten. Kotipiha sen verta kalteva että vesi valuu sitä mukaan pois kun sitä kastelee. Lopuksi paineilmalla loputkin pois (muuten jää lillumaan) ja säämiskällä ohjaamon pyyhintä. -02 ja yli 5000h jälkeen näyttää vieläkin uudelta. Muissa koneissa huoletta painepesurilla. Peseminenkin on taitolaji. Ammattipesijät pesevät painepesurilla oviaukot autoista ovet auki. Eikä tippaakaan mene vettä sisään.Murtola_Lasse kirjoitti:Eikö vesi tee tuhoa menemällä lattiamaton alle jolloin ääneneritys materiaalit kastuvat ja pellit ruostuvat.Hopea kirjoitti:Hienoimmalle suihkulle painepesurilla ja lattiat sillä. Mitä vanhempi kone sitä ylemmäs uskaltaa suihkuttaa. PUHDASTA tulee. Ja ei ikinä suoraan mihinkään sähkölaitteeseen.Murtola_Lasse kirjoitti:Kuinka suoritat ohjaamo pesun? Vedellä pesusta haitaa sähkö ym.laitteilleHopea kirjoitti:Kerran viikos pesu vähintään. 2-3 kertaa vahaus vuodessa. Hytin pesu 5-10 kertaa vuodessa. Koneet on kuitenkin meille työpaikkoja ja niillä leipä tienataan joka ikinen päivä. Kohtelu koneille sen mukainen.
-
Valmettimies
- Luokka: yli 300 hv
-
Valtra voimaaa
- Luokka: Hevosaura
Kyllähän semmosen ajan repäsee vaikka mistä, vaikka lisää päivän pituutta vartilla. Kyllähän se antaa paremman kuvan henkilöstä ja firmasta kun on puhas kone. Mielummin nousen selaseen taksiinkin mikä on pesty kun yltä päältä peiskassaVesa kirjoitti:Kenellä on aikaa pestä traktori? Viljatilallisilla? Ei ole aikaa siihen hommaan. Tietty ihan hyvä homma mutta kun on niin vanhat vetokoneet ettei niitä pesemälläkään enää saa hyvän näkösiksi. Kerran vuodessa korkeintaa.
-
Turvekeisari
- Luokka: yli 200 hv
Niin vahauksessa se hyöty, että ei tartte parhaimmas tapaukses syksyllä muutako heittää vettä koneen niskaan että pöllyt lentää veke. Tosin ne on välillä meleko kurasiaki jos vähäki joutuu kentällä ajeleen isomman vesisateen jälkeen mutta ku kuivaa tuo turve mihkä jääki niin saa kompuralla vaan puhallettua pois
Aika ussein. Ärsyttää kahtoa pihalla paskasta konetta, minä sen kiltisti oon käyny pesemässä
Sisätiloista pölyt lähtee kivasti mikrokuituisella luutulla, sillä saa äkkiä puhdasta jälkeä. Ja säästyy ne isännän haalaritkin vähän puhtaampina, kun pitää traktorin sisäpuolenkin siistinä.
Istumeen olen tehnyt itse useammat irtopäälliset, nekin voi vaihtaa ja pestä välillä. Ja joka päällinen on erikuosilla, muuttuu vähän traktorin ilmekin sisältä.
Että tämmösii emännän ajatuksia täälläpäin
Sisätiloista pölyt lähtee kivasti mikrokuituisella luutulla, sillä saa äkkiä puhdasta jälkeä. Ja säästyy ne isännän haalaritkin vähän puhtaampina, kun pitää traktorin sisäpuolenkin siistinä.
Istumeen olen tehnyt itse useammat irtopäälliset, nekin voi vaihtaa ja pestä välillä. Ja joka päällinen on erikuosilla, muuttuu vähän traktorin ilmekin sisältä.
Että tämmösii emännän ajatuksia täälläpäin