Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
niin elikkä oon uusia nettisivuja kasailemassa ja oon tullut siihen vaiheeseen että pitäisi päättää ettälaitanko samanlaisen kuvagallerian kun murtolalla vai semmosia pienimuotoisia albumeita niinkun kaupoin sivuilla.
Sitten kun on tämä äänestys suoritettu niin vois ruveta sivutilaa hankkimaan
Luulen, että Coppermine galleria on helepompi ainaki päivittää ja ylläpitää kuin tuo Kauporttaalin pelekkään html:ään perustuva malli. Selaajien kannalta en sitte tiiä, kumpi on mukavempi ja kevyemmin latautuva.
sanokaa jos joku keksisi ratkaisun kun olisi mukavampi ottaa tuo kauporttaalin tyyppinen kun vois itte sitä ulkoasua päivittää, mutta kun kuvia on taas niin turkasen paljon että vois mennä sekalaiseksi jolloin taas olis se oppermine paree tai siirryn ideaan että luon kansion niinkun ne kaupoin sekalaiset
Coppermine galleriassa pystyy itse tekemään ulkoasuja, jollei valmiit miellytä. Tietysti pikkuisen hankalempaa, jos ei PHP kieli ja CSS-tyylikieli ole hallinnassa.
entä pystyykö copperminelle asettamaan ulkoasuksi tiettyä värikoodia?
Pystyy sitä muuttelee miten itehaluu, jos on jotenkin noi ylläolevat kielet hallussa vaa.
Pystyy sitä muuttelee miten itehaluaa, jos on jotenkin noi ylläolevat kielien perusteet hallussa.
Helpompi on kuitenkin tehdä omanlaatuista tyyliä Kauporttaalin tapainen galleriaan. Näitä ohjelmia löytyy paljon, jotka tekevät gallerian itse tietyillä värimalleilla. Ainoa miinus on ehkä tämä päivitettävyys juuri.
Se olis ainakin hyva että vois selata kuvia niin että aina kuvasta painetaan nuolta niin menee seuraavaan kuvaan, ettei tarvis painaa aina edellinen ja valita seuraava kuva, (se kun on niin raskasta ). En tie tajusitteko kun en oo nörtti
maamies kirjoitti:No Kaupoin galleriassa ei käsittääkseni voi
ikävä kyllä, jos oiekin tajusin alla oleva kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
eikait se niin vaikeeta ole kun osaan kuvasta linkittämisen niin tehä ite tuommosia albumeita vaikka kuukauden välein tosin onhan siinä sitten sitä linkin vaihtoa
Tämä on sinänsä niin helppoa kun teen näitä sivuja koneellani ja tallennan koneelle eli minulla on valmiit sivut jo koneella. sitten vain hankin syksyllä sen hotellin ja siirrän valmiit sivut sinne
maamies kirjoitti:No perk****. Mut ainakaan "uudet sekalaiset kuvat" albumissa ei voi
niin mutta sehän taitaakin olla oikeasti nettisivujen kansio
maamies kirjoitti:anteeksi maalaisuuteni
Maalaisiahan myö kaikki ollaan... ainakin melkein kaikki
Simppeli kuvagalleria on mun mielestäni kaikkein helpoin muodostaa jollain kuvankäsittelyohjelmalla. itse olen käyttänyt ainakin adobe photoshopia. Tallennat kaikki haluamasi kuvat tiettyyn kansioon, määrität kuvakoot, thumbnailien koot yms. seikat ja annat ohjelman tehdä automaattisesti gallerian valmiiksi. Sitten vaan nimeät sen ja siirrät palvelimelle.
pareja eri kallerioita käyttäny, minigal oli täys susi, mut gallery2 svengaa ko hirvi junan vessassa. Guugelilla löytyy vaikka minkälaista väripalettia, designia ja vimpaketta, ylläpito helppoa, ja pystyy halutessaan laittamaan sisään wordpress-blogiinki. Parempi olla vaan hyvä olla hyvä suhde administraattoriin, ku sitä asentaa:)