NewHolland TM 120

Valvoja: Farmari-ryhmä

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

NewHolland TM 120

Lukematon viestiKirjoittaja TL-100 » 12 Heinä 2006, 22:21

Tiedustelen tässä kokemuksia kyseisestä koneesta.Lähinnä kiinnostaa hydraulinen suunanvaihto,ketteryys,etukuormaajan kanssa työskentely,ajonopeudet,näkyvyys ja kestävyys ym. Kertoilkaa kokemuksista että kannattaako moista konetta hankkia.
TL-100
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 89
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 20:28
Paikkakunta: Vilppula/Kolho

Lukematon viestiKirjoittaja aurajokilaivuri » 13 Heinä 2006, 00:55

Hyvä kone silloin kun sattuu toimimaan. SuperSteerin kanssa kääntyy varsin kohtuullisesti, tosin ulkokaarteen etupyörä kyllä kiertää aika kaukaa. Suuntaakin on vaihtanut ihan pätevästi sen verran mitä sitä on tarvittu, lähinnä kynnössä. Etukuormaajaa ei ole.

Valitettavasti kokoonpano on vanhaa tuttua englantilaista laatua. Heti kättelyssä jäähdytysnesteet pihalle - ilmeisesti klemmarit loppuneet kun joka paikkaan ei ollut riittänyt ja kun ekan kerran lämpeni niin lämppärin letku irtosi. Ilmastointilaitteen kanssa sama juttu. Mittaristo sekosi ja piti vaihtaa n. 50 tunnin kohdalla. Kääntöaurojen käyttö on joka syksy rikkonut hydrauliikan paineanturin niin että ensin valo palaa himmeästi, sitten loimottaa koko ajan ja lopulta vehje piipittää niin että meinaa hermot mennä. Keväällä taas anturi vaihdettu ja huoltomiehen mukaan tällä kerralla vähän kestävämpään versioon, saapa nähdä miten tänä vuonna käy. Niin ja etupään kardaani kerran lähes tippunut, liian lyhyet pultit niin että lukkomutterin lukitusrengas ei yltänyt ja mutterit aukesivat ja sitten tipahti tunnelin varaan. Tuon vuoksi piti sitten taas etuperästäkin laittaa jotain uusiksi. Edelleenkin jäähdytysnestettä häviää hiljalleen jonnekin niin että vain ällö haju jää jäljelle. Takuu on kyllä hoidellut nuo korjaukset niin vain aikaa ja vaivaa on mennyt eikä onneksi ole tarvittu joka päivä niin että on voinut rauhassa olla korjaamolla.

Nyt alkaa jo hiljalleen osata tehdä kaikki temput oikeassa järjestyksessä, mutta ainakin alkuun tuntui että laitos piippaa koko ajan milloin mistäkin syystä, mutta jaksaa se vieläkin aina välillä yllättää piipityksellään.

Mutta toimiessaan siis todella mukava peli, eikä mitään varsinaisesti ole ns. oikeasti hajonnut, tuo kone vain ei ole ollut valmis tehtaan jäljiltä. Mutta ehkä hyvällä tuurilla voi saada loppuun asti kasatun koneen jossa on kaikki siihen tarkoitetut osat mukana.
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

Lukematon viestiKirjoittaja mika » 13 Heinä 2006, 01:18

laatu on kyllä surkeeta nois nyky nyykkäreissä. naapuri kylän isäntä vaihtoi tm120 classikin takuuseen uuteen kun ei viat korjaantunut ja takuu alkoi loppua. ohjauksessa,jarruissa,nostolaitteessa,hydrauliikassa ja laatikossa kokoajan jotain pientä...

tm190 myös semmonen malli msitä kuullu kaiken näkösta surullista. napoja hajonnu, ainakin yksi moottori 700h:ssa. ruiskutuspumppuja vaihtoon takuuna.

-----

huom. kuulupuhetta, mutta kuitenkin tosi tarinoita. omaa kokemusta ei ole eikä tarkotus merkkiä mollata.
mika
Luokka: >500hv
 
Viestit: 620
Liittynyt: 27 Elo 2005, 14:25

Lukematon viestiKirjoittaja TL-100 » 13 Heinä 2006, 12:26

Tässä pikkuhiljaa miettiä että vaihtaisko isompaan,mutta enpä tiedä.Tällä hetkellä mulla on Nyykkäri TL-100 mikä on ollu tosi kestävä peli mutta kun siinä ei ole hydr.suunnanvaihtoa eikä ilmastointia.Aurahommissa meinaa paino loppua kesken,että pitäskö vaan laittaa lisäpainoja ja jatkaa samalla koneella.
TL-100
Luokka: 75 hv., takaveto
 
Viestit: 89
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 20:28
Paikkakunta: Vilppula/Kolho

Lukematon viestiKirjoittaja 6265 » 13 Heinä 2006, 12:49

mites se TS-A sarja? :roll:
Avatar
6265
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 287
Liittynyt: 26 Marras 2005, 21:02
Paikkakunta: miehikkälä

Lukematon viestiKirjoittaja Reissumies » 13 Heinä 2006, 14:24

2003 TM 155 PC TG muokkaushommissa 700 tunnin verran.

-Mukava käyttää: moottorissa papua, laatikko, suunnanvaihto ja kytkin tosi hyvät. Nostolaite tehokas, tarkka (kynnössä) ja nopea. Tykkään kovasti. Oon omistanu muitakin merkkejä, ja tää ois ihan ehdottomasti paras raattori, jos ois kasattu loppuun tehtaalla.

-Kokoonpano on huolimaton: tässäkin jäähdytysnestevuotoja, moniurahihna veny liian pitkäks, toisesta etunavasta puuttu stefa, laatikon paineet alhaiset (luisti ruuvauksen jälkeen), pari öljyputkivuotoa, nyt juuri nostolaitteessa häiriö.

-Hyvä huolto: Ruuvaa, nostaa laatikon paineet, ym. apua ( toisin kun Massikalla ) ja hyvä takuuhuolto ( no tää toimii MF:n ). Hoituu hommat!
Reissumies
Luokka: yli 200 hv
 
Viestit: 260
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 12:14
Paikkakunta: Hattula

Lukematon viestiKirjoittaja O.J. » 13 Heinä 2006, 17:32

6265 kirjoitti:mites se TS-A sarja? :roll:


klik klik

Muutamia lastentauteja oli(=eli kokoonpanon huolimattomuutta), niiden korjauksien jälkeen hyvä kampe.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
 
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viestiKirjoittaja 10-80 » 14 Heinä 2006, 22:12

oli vuoden verran tollanen tm120,mittariin kertyi n.700h
vikoja:kartaani tippu tielle,oli pultit lähteny irti,
jäähdytin korkkeja meni muutama(ei pitäny paineita).
sähkövikoja,ja kerran piti vaihteisto ottaa auki ko oli jotain palikkaa suunnanvaihtimesta hajonnu,sen jälkeen traktori lähti vaihtoon :roll:
10-80
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
 
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Kesä 2005, 21:03

Lukematon viestiKirjoittaja Valmettimies » 17 Heinä 2006, 21:47

aurajokilaivuri kirjoitti:Hyvä kone silloin kun sattuu toimimaan. SuperSteerin kanssa kääntyy varsin kohtuullisesti, tosin ulkokaarteen etupyörä kyllä kiertää aika kaukaa. Suuntaakin on vaihtanut ihan pätevästi sen verran mitä sitä on tarvittu, lähinnä kynnössä. Etukuormaajaa ei ole.

Valitettavasti kokoonpano on vanhaa tuttua englantilaista laatua. Heti kättelyssä jäähdytysnesteet pihalle - ilmeisesti klemmarit loppuneet kun joka paikkaan ei ollut riittänyt ja kun ekan kerran lämpeni niin lämppärin letku irtosi. Ilmastointilaitteen kanssa sama juttu. Mittaristo sekosi ja piti vaihtaa n. 50 tunnin kohdalla. Kääntöaurojen käyttö on joka syksy rikkonut hydrauliikan paineanturin niin että ensin valo palaa himmeästi, sitten loimottaa koko ajan ja lopulta vehje piipittää niin että meinaa hermot mennä. Keväällä taas anturi vaihdettu ja huoltomiehen mukaan tällä kerralla vähän kestävämpään versioon, saapa nähdä miten tänä vuonna käy. Niin ja etupään kardaani kerran lähes tippunut, liian lyhyet pultit niin että lukkomutterin lukitusrengas ei yltänyt ja mutterit aukesivat ja sitten tipahti tunnelin varaan. Tuon vuoksi piti sitten taas etuperästäkin laittaa jotain uusiksi. Edelleenkin jäähdytysnestettä häviää hiljalleen jonnekin niin että vain ällö haju jää jäljelle. Takuu on kyllä hoidellut nuo korjaukset niin vain aikaa ja vaivaa on mennyt eikä onneksi ole tarvittu joka päivä niin että on voinut rauhassa olla korjaamolla.

Nyt alkaa jo hiljalleen osata tehdä kaikki temput oikeassa järjestyksessä, mutta ainakin alkuun tuntui että laitos piippaa koko ajan milloin mistäkin syystä, mutta jaksaa se vieläkin aina välillä yllättää piipityksellään.

Mutta toimiessaan siis todella mukava peli, eikä mitään varsinaisesti ole ns. oikeasti hajonnut, tuo kone vain ei ole ollut valmis tehtaan jäljiltä. Mutta ehkä hyvällä tuurilla voi saada loppuun asti kasatun koneen jossa on kaikki siihen tarkoitetut osat mukana.



Toi sama piippailu on joku Fiiatin vitsaus meinaan -88 vuoden 140-90 piippailee kans jatkuvasti mistä syystä kulloinki. Käyntiinki pitää pistää niin että ensin kääntää virta-avainta ja itte painaa kytkintä ja sitte orottaa että "ajotietokoneen" muut valot sammuu ja latausvalo syttyy ja sitte painaa kaasua niin se vinkuminen loppuu (yleensä). En kyllä omista ko. konetta mutta tunin jos toisenki ajanu sillä.
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv
 
Viestit: 369
Liittynyt: 02 Heinä 2005, 20:44
Paikkakunta: Karvia



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 6 vierailijaa

MAINOSPAIKKA