Polanteen poisto?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
TL-100
- Luokka: 75 hv., takaveto
- Viestit: 89
- Liittynyt: 25 Tammi 2006, 18:28
- Paikkakunta: Vilppula/Kolho
Polanteen poisto?
Mikä olis hyvä peli polanteen poistoon? Lähinnä traktoriin olevia koneita esim.Hese 10-28, Raspi,Polanneterä.
Herätelläämpä vanha topic. Onko jollain tai onko kukaan nähny tätä konetta toiminnassa http://www.polannetera.fi . Mun päähäni ei kerta kaikkiaan mahdu miten toi painatushomma voi toimia. Ei olis vaikea apinoida ja tehdä tollanen itelle mutta kun ei tajua tota systeemiä. Että kertoisitteko viisaammat

Eihän se taaksepäin käänny kun siellä on se vetokoukkuun menevä varsi, eli se pysyy suht samassa asennossa (pystysuorassa). Mun järjellä tosta ei tuu mitään painatusta kun tota sylkkyä pidentää http://www.tutka.net/~volkkari/takater__007.jpg Nostolaitteethan on ainakin koko ajan ala-asennossa eli käytännossä uivassa asennossa. (Ei kettu oonko mä näin tyhmä
)
No se vetokoukkun kiinnitetty työntövarsi ei enää pidäkään vetovarsia uivassa asennossa, vaan estää vetovarsien nousun kun (ylä) työntövartta pidennetään.
Siinä se ratkaisu on. Takapyöriltä siirtyy painoa terän päälle, mutta takavedossa tuo ei toimi.
Belaruksissa jo 60-luvulla saattoi tehdä saman vain painattamalla kaksitoimisella nostolaitteella alaspäin.
-SS-
Siinä se ratkaisu on. Takapyöriltä siirtyy painoa terän päälle, mutta takavedossa tuo ei toimi.
Belaruksissa jo 60-luvulla saattoi tehdä saman vain painattamalla kaksitoimisella nostolaitteella alaspäin.
-SS-
Ei se painatus homma aivan noin mene mitä arvoitte! Mutta sinnepäin kummiskin! Kolmipiste kiinitys on käännetty ylösalaisin joten hydraali työntövarsi on vapautunut painatus-nosto hommiin! Omassa yksikössäni terälle saa noin 3000kg työstötehon(500+2500) ja voin sanoa että tavaraa rupeaa liikkumaan tarvittaessa!
Non niin! Kerroppa kaikki kokemukset siitä. Ootko koittanu kesälanausta sillä?mv kirjoitti:Ei se painatus homma aivan noin mene mitä arvoitte! Mutta sinnepäin kummiskin! Kolmipiste kiinitys on käännetty ylösalaisin joten hydraali työntövarsi on vapautunut painatus-nosto hommiin! Omassa yksikössäni terälle saa noin 3000kg työstötehon(500+2500) ja voin sanoa että tavaraa rupeaa liikkumaan tarvittaessa!
Re: Polanteen poisto?
Nostolaitteisiinkin tuleva polanneterä varmaan hyvä peli jos painava vetokone.TL-100 kirjoitti:Mikä olis hyvä peli polanteen poistoon?
Tuli vaan mieleen kun oli tarjolla moottorivikainen alusterällä varustettu sora-auto, että siitä kun tekisi vetävän kärryn raktorin perään, niin lähtisi polanne pienemmälläkin traktorikalustolla. Ainakin kun lataa sopivan sorakuorman lavalle ja akseli väliin.
-Vaatii ajovoimanotollisen vetokoneen, mikä nimimerkin perusteella kysyjältä löytyy.
-kärryn kanssa ei välttämättä niin kätevä pujotella kuin nostolaiteterän kanssa, mutta eipä se polanneterän vaatima ylisuuri konekkaan ole kätevä kiinteistöpainotteisissa auraushommissa!?
Onhan se jo keksitty aiemminkin laittaa alusterä kärryn alle, mutta miten kulkene jäisellä alustalla jos kärry ei vedä?
Re: Polanteen poisto?
Sillä hinnalla millä ostaa alusterällisen kuormurin ja tekee siitä kärryn, niin saa oikeankin alusterän traktoriin. Ei toki pienimpiin vetokoneisiin mutta ei ne kyllä sitä alusteräkärryäkään jaksa vetää kunnolla.nixu kirjoitti:Nostolaitteisiinkin tuleva polanneterä varmaan hyvä peli jos painava vetokone.TL-100 kirjoitti:Mikä olis hyvä peli polanteen poistoon?
Tuli vaan mieleen kun oli tarjolla moottorivikainen alusterällä varustettu sora-auto, että siitä kun tekisi vetävän kärryn raktorin perään, niin lähtisi polanne pienemmälläkin traktorikalustolla. Ainakin kun lataa sopivan sorakuorman lavalle ja akseli väliin.
-Vaatii ajovoimanotollisen vetokoneen, mikä nimimerkin perusteella kysyjältä löytyy.
-kärryn kanssa ei välttämättä niin kätevä pujotella kuin nostolaiteterän kanssa, mutta eipä se polanneterän vaatima ylisuuri konekkaan ole kätevä kiinteistöpainotteisissa auraushommissa!?
Onhan se jo keksitty aiemminkin laittaa alusterä kärryn alle, mutta miten kulkene jäisellä alustalla jos kärry ei vedä?
Non niin! Kerroppa kaikki kokemukset siitä. Ootko koittanu kesälanausta sillä?
-Toimiva kampe!
-kesäkäyttö kokemus vähäistä! Kolosarjojen paikkausta (siinä hyvä) ja yksityisteitä jossain määrin(toimii, mutta karheenlevitin olisi hyvä mikäli ajoa enemmälti).
- Metkossa on ollut esitteillä tiekarhun rungosta tehty vetävillä pyörillä oleva laite! Tosi tehokas, mutta turha sitäkään on pikku koneen jälkeen edes tarjotakkaan! Kuulemani mukaan oikean tehoisella vetokoneella samat irti kuin höylällä!
-Toimiva kampe!
-kesäkäyttö kokemus vähäistä! Kolosarjojen paikkausta (siinä hyvä) ja yksityisteitä jossain määrin(toimii, mutta karheenlevitin olisi hyvä mikäli ajoa enemmälti).
- Metkossa on ollut esitteillä tiekarhun rungosta tehty vetävillä pyörillä oleva laite! Tosi tehokas, mutta turha sitäkään on pikku koneen jälkeen edes tarjotakkaan! Kuulemani mukaan oikean tehoisella vetokoneella samat irti kuin höylällä!

