Fiatagri f140
Valvoja: Farmari-ryhmä
Sakuilla pitää luvatut veto- ja nosto tehot kun taas britit ja kotimaiset ilmoittelee niitä noin niinkuin muuten vaan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,th
(Basildon pommi, Fiat 1000,Valtrakiertue viime vuonna, Xylon 524 vertailu )
Suolla Fiatin keveys tuo Ylivoimaa ja juuri nuo vanhat pikavaihteettomat siirtää kaiken pyörille asti ilman hävikkiä
Suolla Fiatin keveys tuo Ylivoimaa ja juuri nuo vanhat pikavaihteettomat siirtää kaiken pyörille asti ilman hävikkiä
***isompi pumppu antaa enemmän löpöä pienemmässä ajassa.Fiatagri kirjoitti:Taas hölmöjä kysymyksiä:Isompi pumppu,joten ainetta menee enemmän /hOnko pumpulla muutakin vaikutusta että on enemmän "virivaraa" ja että ottaa jenkaa kun bensakone
eli imuventtiili on auki tietyn ajan, sinä aikana pitää saada mahd.paljon löpöä männän päälle. isompi pumppu kerkiää painamaan löpöä enemmän männän päälle ja näin ollen teho lisääntyy ilman saannin rajoissa.
------------
vaparikoneiskin on poikkeuksia. esim. m100 nyysky ja valmet 8200 on kovia pelejä ilman ahdintakin. löpön kulutus näissä vaan huimaa verrattuna saman tehoseen turboon. turbon hinnan säästää viikossa näillä hinnoilla. hirvittäis ajaa nykypäivänä sillä satakympillä, löpö maistui. huh.
-----------
puhutaas vaihteeksi deutsista
jari, ootko kyselly lastun asentajalta mikä vois olla "vikana" deutsin kovaan tiekulutukseen?
tuos mittailin 8950:n kulutuksia. 53l/100km. sisältää 180 paalin lastauksen ja purkauksen sekä tie ajot. eli aika pienellä menee silti satasellekkin laskettuna.
tuntikulutus oli 8.4l. tuntikulutusta taasen kaunistaa kuormaustyö, tosin kierroksia pidettävä kuormauksessa onnettoman hydrauliikan takia
***isompi pumppu antaa enemmän löpöä pienemmässä ajassa.
eli imuventtiili on auki tietyn ajan, sinä aikana pitää saada mahd.paljon löpöä männän päälle. isompi pumppu kerkiää painamaan löpöä enemmän männän päälle ja näin ollen teho lisääntyy ilman saannin rajoissa.
Mä oon kyllä ymmärtänyt että imuventtiilin kautta diiseli ottaa ilmaa joko vapaasti tai ahdettuna ja löpö ruiskutetaan suuttimista imuventtiilin ollessa jo kiinni,,,,,,
No kuinka vaan haluatte ??
Mä oon kyllä ymmärtänyt että imuventtiilin kautta diiseli ottaa ilmaa joko vapaasti tai ahdettuna ja löpö ruiskutetaan suuttimista imuventtiilin ollessa jo kiinni,,,,,,
Joo kyllä venttilit on dieselissä kiinni kun löpöä sylinteriin pumpataan mutta se ruiskutus aika on vaan niin lyhyt että se vaatii sitten pumpulta ja suuttimilta hyvät virtaus ominaisuudet jos tehoja haetaan.perfekt kirjoitti:***isompi pumppu antaa enemmän löpöä pienemmässä ajassa.
Eikös Valtrojen nostovoima riittänyt vai mikä oli vikana.?perfekt kirjoitti:Sakuilla pitää luvatut veto- ja nosto tehot kun taas britit ja kotimaiset ilmoittelee niitä noin niinkuin muuten vaan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,th
***niin, noh selitin päin persettä vaikka ajattelin toistaSepe kirjoitti:Joo kyllä venttilit on dieselissä kiinni kun löpöä sylinteriin pumpataan mutta se ruiskutus aika on vaan niin lyhyt että se vaatii sitten pumpulta ja suuttimilta hyvät virtaus ominaisuudet jos tehoja haetaan.perfekt kirjoitti:***isompi pumppu antaa enemmän löpöä pienemmässä ajassa.
En oo kyselly kun asustelee Norjassa...mika kirjoitti:Fiatagri kirjoitti: jari, ootko kyselly lastun asentajalta mikä vois olla "vikana" deutsin kovaan tiekulutukseen?
tuos mittailin 8950:n kulutuksia. 53l/100km. sisältää 180 paalin lastauksen ja purkauksen sekä tie ajot. eli aika pienellä menee silti satasellekkin laskettuna.
tuntikulutus oli 8.4l. tuntikulutusta taasen kaunistaa kuormaustyö, tosin kierroksia pidettävä kuormauksessa onnettoman hydrauliikan takia
Lietteen ajossa kotinurkilla meni 12.6l tunnissa,matkaa pellolle noin 5km mennessä osakaasulla ja tullessa kaasupohjassa noin puolet matkasta. Tyhjäkäyntiä täytön ajan. Seuraavana päivänä lietteen ajoa kaverilta,hana auki puolet matkasta mennen tullen ja lapiorullaäestä pehmeällä kynnöksellä että tasoittuu ts. vauhtia noin 17km/h. Vedätti jo jonkin verran minkä huomas yhdistelmä kulutuksesta mikä oli tasan 15l/h. Lietekärry vie kaiken ts. just meni lievään alamäkeen ts. jokivartta alaspäin 50km/h,lapiorullaäeskin melkein kaiken mitä annettavaa noin puolella toistatuhannella kierroksella. Tosin tuntuma että voimaa tarjolla melkein sama kuin isommilla kierroksillakin että kuluu löpöäkin. Nämä mittaukset traktorin mittaritunneista,tiedä tuleeko tunti tunnista kaikilla kierroksilla kun ei ole tullut seurailtua.
Silppurin edessä menee noin kymmenen litraa hehtaarille,vähemmän kuin ajosilppurilla mutta tunnissa menee mullakin 20-35litraa
Löpöä
Juu mutta kun on pakko aina nus.. eiku viilata pilkkuja...mika kirjoitti:***niin, noh selitin päin persettä vaikka ajattelin toistaSepe kirjoitti:Joo kyllä venttilit on dieselissä kiinni kun löpöä sylinteriin pumpataan mutta se ruiskutus aika on vaan niin lyhyt että se vaatii sitten pumpulta ja suuttimilta hyvät virtaus ominaisuudet jos tehoja haetaan.perfekt kirjoitti:***isompi pumppu antaa enemmän löpöä pienemmässä ajassa.
No kuinka vaan haluatte ??mutta toivottavasti meni perille
Ei ollu vitsi! Kivenajoreitillä oleva mäki ei oo kauheen jyrkkä, mutta pitkähkö, sama kaikille.mika kirjoitti: ***ei vitsi. millasia mäkiä teillä on?
00 jälkeen kannessa muutoksia=pikkusen vääntävämpi.
ja jos nyt unohettas valmetit tästä topikista ja pysytään aiheessa...
Taisipa olla mallia 2001 mutta oli kerennyt jo ottamaan ruostetta
Joo katsellaan lisää vinnereitä ja unohetaan valmetit
Eikö kellään tietoo winnerin ajovoimanoton välityksistä?
Tonnisista kiinnostuneille vaihtoehto, vaikkei tyyli ihan tonnisen tasolle ylläkkään. Mitkähän takapyörät? 30,5-32??
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=568586
Viimeksi muokannut nixu, 26 Elo 2006, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
koivumäellä on varmasti mustaa valkosella ilman turboa ja turbolla olevasta fiiun 5.9 litrasesta
-Niin mun F115 turbotettiin.Valitettavasti huoltomiehen dynamometristä oli tulostin hajalla joten tulokset ei oo paperilla.
--Winner puski muistini mukaan 102 hepoa ulosottoon ilman turboa.Asennettiin ahdin,sanoin asentajalle että 120 otetaan ulos.Ruiskutuspumppuun koskematta tuli ulos 118 ja tuumasin että pumppua ei kahden hepan takia avata.Muistaakseni 1600 kierroksen paikkeilla tuli ulos sama teho,100 heppaa kuin alunperin max.kierroksilla.
Koko traktori muuttui ihan toiseksi ja polttoaineen kulutus/tehty työ laski huomattavasti.
Samassa penkissä oli ennen winskiä ihan uusi TM120 josta ei tullu tehdassäädöissä ulos kuin jotain 93 hepoa tappiin.Jos semmoinen on jollakulla niin on varmaan aika laiska.Hävis mun turbottomalle Winnerille.Se kyllä sitten säädettiin niin,että siitä ottivat ulos vissiin 160 tapista.Alko murina yltyyn.
km
-Niin mun F115 turbotettiin.Valitettavasti huoltomiehen dynamometristä oli tulostin hajalla joten tulokset ei oo paperilla.
--Winner puski muistini mukaan 102 hepoa ulosottoon ilman turboa.Asennettiin ahdin,sanoin asentajalle että 120 otetaan ulos.Ruiskutuspumppuun koskematta tuli ulos 118 ja tuumasin että pumppua ei kahden hepan takia avata.Muistaakseni 1600 kierroksen paikkeilla tuli ulos sama teho,100 heppaa kuin alunperin max.kierroksilla.
Koko traktori muuttui ihan toiseksi ja polttoaineen kulutus/tehty työ laski huomattavasti.
Samassa penkissä oli ennen winskiä ihan uusi TM120 josta ei tullu tehdassäädöissä ulos kuin jotain 93 hepoa tappiin.Jos semmoinen on jollakulla niin on varmaan aika laiska.Hävis mun turbottomalle Winnerille.Se kyllä sitten säädettiin niin,että siitä ottivat ulos vissiin 160 tapista.Alko murina yltyyn.
km
Jos tuollaisesta takapotkusta pyydetään 16500
Tonnisista kiinnostuneille vaihtoehto, vaikkei tyyli ihan tonnisen tasolle ylläkkään. Mitkähän takapyörät? 30,5-32??
Niin neliveto Tonnisesta kannattaa maksaa 20 ke,,,,,,
Niin neliveto Tonnisesta kannattaa maksaa 20 ke,,,,,,