Silppureista
Valvoja: Farmari-ryhmä
Silppureista
olisi tarkoitus vaihtaa ensi kesäksi silppuria.nykyään tuplajunkkari.vaihtoehtona olisi jf850 joko hinattavana tai sivukiinnitteisenä.olisiko kokemuksia kyseisistä laitteista ja kumpaa suosittelisitte.
- Maalaispoika
- Luokka: >500hv
7 vuotta tuli ajettua sivukiinnitteisellä 850:llä ja sitä ennen 800:lla sekä 80:llä. Kyllähän niillä rehut tuli tehtyä, mutta silti kumminkin suosittelisin hinattavaa, vaikken itse ole sellaisella ajanutkaan. Siinä jäisi se jatkuva silppurin irroitteleminen pois lohkoja vaihtaessa ja kärryn paino tulisi silppurille eikä traktoriin. 850 ja 900 taitavat olla tekniikaltaan ihan samoja koneita, mutta 900:ssa on 20 senttiä leveämpi noukin.
- Agronautti
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Eipä sitä tullut aikoinaan 80:stä ja 800:sta irroitettua sivulta lohkojen vaihtoon kovinkaan usein..Maalaispoika kirjoitti:7 vuotta tuli ajettua sivukiinnitteisellä 850:llä ja sitä ennen 800:lla sekä 80:llä. Kyllähän niillä rehut tuli tehtyä, mutta silti kumminkin suosittelisin hinattavaa, vaikken itse ole sellaisella ajanutkaan. Siinä jäisi se jatkuva silppurin irroitteleminen pois lohkoja vaihtaessa ja kärryn paino tulisi silppurille eikä traktoriin..
Kyllä se hinattava on parempi. Sivukiinnitteisessä se vetorunko ei ole mitenkään vahva..tarvii sepitystä..
Jos lohkot on lähellä niin silppurivaunua kannattaa myös harkita..
Päisterumpuihin lisää pituutta jos alle 6m. Riittävä 18m,välttävä 12m.BOORIS kirjoitti:hinattavaa olen ajatellut mutta tuntuu aika pitkältä yhdistelmältä.päisterummut epäilyttää juuri tuon pituuden takia.
Itellä urakkalohkoina pari sellaista joissa oja keskellä,päisterumpu noin 5m ettei voi kaatokoneellakaan kiertää ekaa kierrosta kone ulkona saati päistettä avattua.hankalaasaada karhonpääkin keskiojan laidasta,veksalailematta sitä ei saa koska silloin putoaa kärry ojaan mikäli on hinauksessa. Tässä tosin aisan käännöllä voi pelata paljon kun sivusiirtoa tulee paljon mutta siltikin hankalaa. Parhaiten saa karhonpäänkin mukaan kun kiertää ojanlaidan erikseen kummallakin saralla,silppuria voi hinata niin että tulee traktorin perässä kuten noukinvaunu,kauempana tosin.
Ainiin,ilman muuta hinattava.