Joko kaikki tukilomakkeet tulleet?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Joko kaikki tukilomakkeet tulleet?
Tänään kun aloitin tukiviidakon perkaamisen, en löytänyt pinosta mm. kasvulohkolomakette ja tilatietolomaketta. Olenkohan hukannut, vai eivätkö ole mahdollisesti vielä tulleet. 31,3,05.
Milloin olette mahd. saaneet kys. lomakkeet?
Milloin olette mahd. saaneet kys. lomakkeet?
Muistaakseni kaksi nippua tuli ennen pääsiäistä ja yksi pääsiäisen jälkeen. Mukana on myös 102B ja 101A eli kasvulohko- ja maatilalomake. Paa soittaen maaseutuelinkeinoasiamiehelle (tolle pitäis keksiä joku hyvä lyhenne).
Tuoltahan noita voi printtaillakin http://lomake.mmm.fi/index.jsp?LUOKKA=540, mutta sitten ei saa esitäytettynä. Saisko vipu-palvelimelta peräti esitäytettynä?
Tuoltahan noita voi printtaillakin http://lomake.mmm.fi/index.jsp?LUOKKA=540, mutta sitten ei saa esitäytettynä. Saisko vipu-palvelimelta peräti esitäytettynä?
Tänään 6.3.2005 tulivat kartat. Niissä Natura-aluetta joka rajattu väärin. Enpä tiedä vielä miten tuonkin saa selvitettyä. Ymp.toimistossa ei olla täällä oikein yhteistyökykyisiä. On väitetty virkamiesten puoluetaustan vaikuttavan siihen. Kovin vastahankaan kuitenkin viljelijää kohtaan kaikissa asioissa. Kauniisti sanottuna.
Nyt pitää miettiä vaan että mistä kasvulohkoista on pienin tal. riski muuttaa dig. pinta-aloja, kun ei tiedä mistä ovat muuttuneet. Tuntuu ihan kiusanteoltä tämäkin pelleily. Annetaan ajatusvoimistelua tyhmälle viljelijälle.
Vipu-palvelun kartta osaltani yhä päivittämättä, vaikka jo viime tukihaussa uudet digit. pinta-alat. Teetti taas työtä ennen kuin virhe löytyi pinta-alaristiriitaan. Viime vuonna onneton päivitin pinta-alat karttaohjelmalla, ja kartta sekoitti jo valmiit lohkojen pinta-alat. Nyt ei sentään käynyt ihan niin, mutta tunti tai pari taas meni kun pähkäilin tuotakin asiaa. Ei taida viitsiä tehdä asiaa, jottei tienaa jonkisortin erikoistarkastusta.
Tuon tilalomakkeen sain imuroitua Vipusta, mutta sitä ei voikaan täyttää konellisesti kuten veroilmoituksia. No kynällä sitten vaan. Tuo peruslohkolomakkeen imurointi loppui koneen kaatumiseen. On ollut valtion kaavakkeissa sitä ongelmaa ennenkin, ja se on ollut selainriippumatonta. Luultavasti ovat tehty kirjavalla kokoelmilla Aa:n sovelluksia, eivätkä kaikki versiot pysty avaamaan niitä.
Että semmosta.
Nyt pitää miettiä vaan että mistä kasvulohkoista on pienin tal. riski muuttaa dig. pinta-aloja, kun ei tiedä mistä ovat muuttuneet. Tuntuu ihan kiusanteoltä tämäkin pelleily. Annetaan ajatusvoimistelua tyhmälle viljelijälle.
Vipu-palvelun kartta osaltani yhä päivittämättä, vaikka jo viime tukihaussa uudet digit. pinta-alat. Teetti taas työtä ennen kuin virhe löytyi pinta-alaristiriitaan. Viime vuonna onneton päivitin pinta-alat karttaohjelmalla, ja kartta sekoitti jo valmiit lohkojen pinta-alat. Nyt ei sentään käynyt ihan niin, mutta tunti tai pari taas meni kun pähkäilin tuotakin asiaa. Ei taida viitsiä tehdä asiaa, jottei tienaa jonkisortin erikoistarkastusta.
Tuon tilalomakkeen sain imuroitua Vipusta, mutta sitä ei voikaan täyttää konellisesti kuten veroilmoituksia. No kynällä sitten vaan. Tuo peruslohkolomakkeen imurointi loppui koneen kaatumiseen. On ollut valtion kaavakkeissa sitä ongelmaa ennenkin, ja se on ollut selainriippumatonta. Luultavasti ovat tehty kirjavalla kokoelmilla Aa:n sovelluksia, eivätkä kaikki versiot pysty avaamaan niitä.
Että semmosta.