Kumireikäterä

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Valtramies
Luokka: 50 hv., takaveto

Kumireikäterä

Lukematon viesti Kirjoittaja Valtramies »

Onko kukaa kokeillu "valaa" kuumalla piellä tasaisella (palamattomalla) alustalla reikäterän reikiä umpeen? Eli niinkuin tuossa on kumilla tehty-> http://www.metsatyo.fi/default.asp?id=2826&ptid=3044 vois tulla yhtä hyvä... Piti syksyllä kokeilla, mutta en ehtiny.
oltsik
Luokka: yli 150 hv

Re: Kumireikäterä

Lukematon viesti Kirjoittaja oltsik »

Valtramies kirjoitti:Onko kukaa kokeillu "valaa" kuumalla piellä tasaisella (palamattomalla) alustalla reikäterän reikiä umpeen? Eli niinkuin tuossa on kumilla tehty-> http://www.metsatyo.fi/default.asp?id=2826&ptid=3044 vois tulla yhtä hyvä... Piti syksyllä kokeilla, mutta en ehtiny.
Eiipä oo tullu kokeiltuu mutta tuo että saako pien kestämään noissa rei'ssä. En tiedä pien ominaisuuksia mutta jos kutistuu jähmettyessään niin kuin monet aineet tekevät niin voipi olla ongelma kestämisen kanssa...

Luin noita nettisivuja ja minun on kyllä vaikea uskoa että tuollaiset reikien paikkaukset mitenkään kummemmin vaimentaisivat terän hankauksesta tulevaa mekkalaa.. Samoin tuo tärinän vaimentuminen epäilyttää Tietysti pientä eroa voi olla mutta onko mitään merkitystä loppupeleissä...
Valtramies

Joo, en mä sitä äänenvaimennuksen takia ajatellutkaa,vaan parempien loskaominaisuuksien takia. Ei pääsisi niin paljoo läpi.
marklain
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja marklain »

Piki ei kai tuohon hommaan oo paras mahdollinen aine.
Sehän on kuin näkkileipää pakkasella. Halkeilee ja murtuu.
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

En ole ite tehnyt mutta noilla kumilla peitetyillä kyllä oon ajanut. Ei se käytännössä mitään vaimenna ääntä eikä tärinöitä.
Hyöty tulee siitä ettei se kaikkein märin loska mene terästä läpi.

On asiassa vähän muttiakin. Kuka sitten pitää verkkoterää niin paljon esissä että asialla on oikeasti merkitystä verraten kumittamattoman hintaan? Verkkoterähän taittuu ja menee kasaan paljon helpommin kuin muut.
Kumitus myös on joskus irronnut kuin kypsän banaanin kuori, kun oli kesän ollu auringossa.
Valtramies

Mä laitan kesäksi aina tavallisen suoran terän, se on paljo mukavampi esim. ojamaiden levityksessä. Reikäterät nojailee kesän tallinnurkassa.
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Niin tietysti. Tarkoitin siis että lumiaura oli kesän auringossa.
maamies
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja maamies »

Joku sikafleksi vois toimia.
Vastaa Viestiin