Käytetty ajosilppuri niittomurskaimen voimanlähteenä..

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

teräsmies24E
Luokka: >500hv

Käytetty ajosilppuri niittomurskaimen voimanlähteenä..

Lukematon viesti Kirjoittaja teräsmies24E »

Kun joutessani olen miettinyt, yleisellä tasolla rehunkorjuun tehostamista niin mieleeni juolahti käyttää loppuunajetut ajosilppurit niittomurskainten voimanlähteenä...
mutajussi
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Re: Käytetty ajosilppuri niittomurskaimen voimanlähteenä..

Lukematon viesti Kirjoittaja mutajussi »

teräsmies24E kirjoitti:Kun joutessani olen miettinyt, yleisellä tasolla rehunkorjuun tehostamista niin mieleeni juolahti käyttää loppuunajetut ajosilppurit niittomurskainten voimanlähteenä...
Onhan tuota vissiin ajatellut joku muukin... Maissia ajaessa kuulemma loppuvat silppurikoneistot kauan ennen muuta koneen tekniikkaa... Eiköhän Keski-Euroopassa ole jo joku firmakin mikä modailee "loppuun" ajettuja ajosilppureita muuhun käyttöön....
arsa
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja arsa »

Onkohan suomessa New hollandista rakennettu,savo-pohjanmaa linjalla?Vai Onkohan väärää tietoa??
teräsmies24E

oltsik
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja oltsik »

teräsmies24E kirjoitti:Täs on Jaguar ja disco

http://www.krone-na.com/Claas-Jaguar-8700-1.JPG
Tuli tuosta mieleen, että voi aikas kivasti olla tunneli mitä pitkin katsella kn nostoo nuo sivulohkot pystyyn...
pietj-2e
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja pietj-2e »

Kyllähän tuo konemyynti kukkonen on niitä yhteensovitettuja nyykkareita+claasseja näyttelyissä yrittänyt kaupitella jo ainakin kolme vuotta sitten... Ei se nyt mikään uusi keksintö ole kuitenkaan...
teräsmies24E

Itsellä on jonkinlainen ajosilppurikuume menossa.... apuva... :oops:
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

teräsmies24E kirjoitti:Itsellä on jonkinlainen ajosilppurikuume menossa.... apuva... :oops:
Kaveri kyseli viimeksi eilen että laitetaanko(laitanko...) ajosilppuri.

Ehtoton ei,aivan turhaa näin pienelle alalle eli varmaa voisi olla pikaisten tiedustelujen jälkeen vähän päälle 150ha per sato,kuitenkin alle 200ha. Tilat 500m:n säteellä toisistaan,3 tilaa käytännössä muodostaa tuon määrän. Nämä menisi että naukuu omalla silppurillakin mikäli porukalla halua teettää muilla,tällä hetkellä kolme konetta ko. alalla ja kaksi vetelee viimeisiään ja mulla vapaata kapasiteettia :)

Liian tiukille ei tosin kannata mitään ketjua laskea,ajosilppurille 40ha päivässä on sopivasti mikäli tilat pienehköjä ja homma tökkii muualla kuin ajosilppurin kohdalla. Ellei muuta ketjua saa ajosilppuria vastaavaksi,aika turha ostos mikäli löytyy riittävän tehokas veturin hinattavan eteen. Mun mielipide,saa olla vapaasti erimieltä :wink:
Harri
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Harri »

Jari kirjoitti:
teräsmies24E kirjoitti:Itsellä on jonkinlainen ajosilppurikuume menossa.... apuva... :oops:
Kaveri kyseli viimeksi eilen että laitetaanko(laitanko...) ajosilppuri.

Ehtoton ei,aivan turhaa näin pienelle alalle eli varmaa voisi olla pikaisten tiedustelujen jälkeen vähän päälle 150ha per sato,kuitenkin alle 200ha. Tilat 500m:n säteellä toisistaan,3 tilaa käytännössä muodostaa tuon määrän. Nämä menisi että naukuu omalla silppurillakin mikäli porukalla halua teettää muilla,tällä hetkellä kolme konetta ko. alalla ja kaksi vetelee viimeisiään ja mulla vapaata kapasiteettia :)

Liian tiukille ei tosin kannata mitään ketjua laskea,ajosilppurille 40ha päivässä on sopivasti mikäli tilat pienehköjä ja homma tökkii muualla kuin ajosilppurin kohdalla. Ellei muuta ketjua saa ajosilppuria vastaavaksi,aika turha ostos mikäli löytyy riittävän tehokas veturin hinattavan eteen. Mun mielipide,saa olla vapaasti erimieltä :wink:
Täysin samaa mieltä!! :D
teräsmies24E

http://www.klausdruemmer.de/maehaecksler.html

Siinä on vanha jaguar uusissa töissä.
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

Tuossa jaguaarissa näkeeki edes jotain sivuillekki kuljetusasennossa :)
mika

Lukematon viesti Kirjoittaja mika »

mulla olis yks ajosilppuri ylimääräsena.

vanha 80 luvun pikkujagge. eli claas jaguar sf70. mersun turbo6.
suomikone 2 om.

siihen niittokone eteen ja pellolle. tgai jyrsin,hakkuri,ym,ym...

hinta 7000e tarjous/vaihto peräkärry tai vaikka traktori.
rysler
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja rysler »

Jari kirjoitti:Kaveri kyseli viimeksi eilen että laitetaanko(laitanko...) ajosilppuri.

Eilen tuli allekirjoitettua urakoitsian sopimus. Alaa on nyt tuo vajaa parisataa kertaajona. Toki urakoitsialla on tarkoitus tuottaa leikkuupöytä myös mukaan, joten korjuu ala kasvaa ensikesänä noin 50-??? hehtaaria.
kone on toki käytetty, mutta läpikäyty ja kunnostettu. Ettei ole pakkokaan päästä 50 hehtaarin päivässä ja
1000 hehtaariin kesässä :lol:
Vastaa Viestiin