Traktorin vanteiden leventäminen

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Jannu
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Traktorin vanteiden leventäminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Jannu »

Olen kauan himoinnut leveämpiä renkaita valmettiin, mutta onnettomat vakiovanteet eivät salli yhtään leveämpiä, nykyiset kiekkoleikkurit 16.9-38 ja 13.6-28.

Onnistuuko levittäminen laikkaamalla/sorvaamalla ja lisäämällä väliin mankeloitu kiekko? Katselin uusien vannekehien hintoja ja totesin ettei tällä budjetilla uusia... Kustannustehokas konsti noin äkkiä ajatellen!

Tuntuvat vanteet olevan kysyttyä tavaraa käytettyjen markkinoilla.
pietj-2e
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja pietj-2e »

kyllä se onnistuu, ainakin tuossa yhdellä isännällä on tehty siten, että toinen vanne on leikattu eri kohdasta kuin toinen, eli ne kun laittaa ristiin, niin ei tarvii kuin toiseen laittaa lisäpala. Eli jos toisen leikkaa viisi senttiä leveemmäksi, toiseen pariin tarvii laittaa kymmenen lisää ja molemmat levisi silloin viisi senttiä! Ihmisen tekemiä ne on, eikös silloin ihmisen pitäis pystyä niitä muokkaamaankin!
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

Kyllähän se onnistuu ku kunnolla tekee, ainaki yhdessä korjaamossa ovat tehneet useita..

Itse kavensin yksiä vanteita, joskin tulivat vaan kylvökoneeseen muistaakseni. Rälläkällä vaan ja mahdollisimman suoraan.
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Ja minä tein 4 vuotta sitten tuolla tavalla överumin auroihin tukipyörän vanteen. Hyvä tuli, joten eiköhän oikea metallimies tee traktorinvanteelle saman.
Vastaa Viestiin