Kannettava
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Kannettava
Tarvittisin apuja läppärin hankintaan. Käyttö ois työkäyttöä kodin ulkopuolella esim. muilla tiloilla tehtäviä suunnitelmia yms. Mahdollisesti myös traktorin koppiin soveltuva pölyltä ja tärinältä suojattu malli (näissä on kai joku luokitus?) vois tulla kyseeseen, jos hinta pysyy alle kahden tonnin. Kotona käyttö ois toimiston ulkopuolista käyttöä eli netti, digikuvien katselu yms. Hyvillä peliominaisuuksilla en tee juuri mitään. Löytyskö joltain perusteltuja suosituksia jämäkästä kannettavasta. Tässä vaiheessa merkiks oon aatellu Aceria. Käyttöön jää kannettavan rinnalle pöytäkone.
-
JohtajaKoivisto
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 29
- Liittynyt: 04 Heinä 2006, 23:15
- Paikkakunta: Ylitornio
Panasonic Toughbook ( http://www.panasonic.fi/servlet/PB/menu ... index.html ) taitaa olla paras jos haluaa todellista iskun, veden ja pölyn kestävyyttä, mutta hinnat taitaa pyöriä 5000 eurossa suunnilleen. Iskulta, vedeltä ja pölyltä suojattuja on toki muitakin mutta nyt ei muistu mieleen merkkejä tai hintoja (varmasti halvempiakin, kuin tuo Toughbook, löytyy).
Itse ostin syksyllä HP nc6400 ns. yrityskannettavan, hinta 2050 euroa lisämuistin ja auto/lentokone virtalähteen kanssa. Näyttö tässä on vain 14,1'' mutta kun on laajakuvanäyttö niin kyllä tässä riittävästi tilaa on. Muuta maininnan arvoista: Langattomat yhteydet (3G, Wlan, BlueTooth, IrDA), akun kesto vakioakulla max 6 tuntia (tehoakulla max 16 tuntia 15 minuuttia), ja on varmaan muutakin hyvää mutta nyt ei tule mieleen. Nykyään näyttää pystyvän osiakin vaihtamaan näihin aika hyvin. HP ainakin hyvä, voin suositella, muista ei ole itsellä kokemusta.
Itse ostin syksyllä HP nc6400 ns. yrityskannettavan, hinta 2050 euroa lisämuistin ja auto/lentokone virtalähteen kanssa. Näyttö tässä on vain 14,1'' mutta kun on laajakuvanäyttö niin kyllä tässä riittävästi tilaa on. Muuta maininnan arvoista: Langattomat yhteydet (3G, Wlan, BlueTooth, IrDA), akun kesto vakioakulla max 6 tuntia (tehoakulla max 16 tuntia 15 minuuttia), ja on varmaan muutakin hyvää mutta nyt ei tule mieleen. Nykyään näyttää pystyvän osiakin vaihtamaan näihin aika hyvin. HP ainakin hyvä, voin suositella, muista ei ole itsellä kokemusta.
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1670
- Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
- Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
- Viesti:
Traktori/ulkoilmakäytössä ajatellen Panasonic:in Toughbook CF-W5 ja CF-T5 mallit sopisivat hyvin. Koska niissä ei ole tuulettimia lainkaan ja näin kone pysyy puhtaampana pölysissä olosuhteissa. Runko ja näytön taka osa on magneesiumseosta, joten kestävyys on parempi kolhuja ja painetta vastaan. Muuta plussaa saa akunkestävyydeksi lupaa 11-14 tuntia ja 1,5kg painosta. Miinusta taas pienestä näytöstä.
Kaikissa uusissa kannettavissa on melkein kiiltäväpintainen näyttöä, nää on huonoja ulkoilmassa. Tekee näytöstä vaikeasti luettavan, kun peilaa niin paljon. Sisätiloissa normaalissa valossa tekee taas paljon terävemmän tuntuisen kuvan.
Kaikissa uusissa kannettavissa on melkein kiiltäväpintainen näyttöä, nää on huonoja ulkoilmassa. Tekee näytöstä vaikeasti luettavan, kun peilaa niin paljon. Sisätiloissa normaalissa valossa tekee taas paljon terävemmän tuntuisen kuvan.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Nää ei oo mitään varsinaisesti ruggeroituja mut hinta ois aika sopiva: http://www.compusat.fi/tuotehaku.asp?la ... &tk=471857
Onko kellään kokemusta?
Onko kellään kokemusta?
Tarvitsetko todella siellä traktorin hytissä tuota?, mielestäni kannattaa tarkkaan miettiä. Tuollainen 15" kannettava ei ihan kätevimmästä päästä siellä hytissä ole. Lisäksi nuo "iskunkestävät" usein ovat markkina puhetta jos vähän kovemmin tipahtaa niin rikki menee. Siis tulisiko jokin käsitietokone tai kommunikaattori/kännykkä tmv. kysymykseen ja sitten perus kannettava kaveriksi?Rubinjo kirjoitti:Nää ei oo mitään varsinaisesti ruggeroituja mut hinta ois aika sopiva: http://www.compusat.fi/tuotehaku.asp?la ... &tk=471857
Onko kellään kokemusta?
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Se traktorin hytti oli vaan esimerkki.
Tarkoitin että samalla kun joka tapauksessa ostan läppärin, niin siihen vois panostaa hiukan enemmän, jotta sais vankan ja pitkäikäsen koneen. Kanettava on kuiteski yks halvimpia maatilan koneista.
Jos tarkastellaan peruskanettavia niin niistäkin löytyy varmaan eroja mekaanisen kestävyyden suhteen? Magnesium-runko vois olla yks valintakriteeri? Ja aivan varmasti siihen näppäimistön päälle läikkyy enemmin tai myöhemmin jotain nestemmäistä jos kone majailee jossain muualla kun toimiston pöydällä. Täytys varmaan lähtee Tietoasemalle "vääntelemään" et sais jonku käsityksen noista. Noi Wilpon ehdottamat Panasonicit ois kyllä helppo valinta jos hinnan sais tingittyä alemmas.
Tarkoitin että samalla kun joka tapauksessa ostan läppärin, niin siihen vois panostaa hiukan enemmän, jotta sais vankan ja pitkäikäsen koneen. Kanettava on kuiteski yks halvimpia maatilan koneista.
Jos tarkastellaan peruskanettavia niin niistäkin löytyy varmaan eroja mekaanisen kestävyyden suhteen? Magnesium-runko vois olla yks valintakriteeri? Ja aivan varmasti siihen näppäimistön päälle läikkyy enemmin tai myöhemmin jotain nestemmäistä jos kone majailee jossain muualla kun toimiston pöydällä. Täytys varmaan lähtee Tietoasemalle "vääntelemään" et sais jonku käsityksen noista. Noi Wilpon ehdottamat Panasonicit ois kyllä helppo valinta jos hinnan sais tingittyä alemmas.
Huoltomiehellä tais olla juurikin panasonic,hinta vain aivan hirveä,useamman tonnin. Oli kyllä vakuuttavan oloinen kone kun sitä käytin,kosketusnäytöllä eli pystyi tahmakäpälänäkin räpeltämään samalla kun purki traktorin hydr.lohkoa.Rubinjo kirjoitti:Täytys varmaan lähtee Tietoasemalle "vääntelemään" et sais jonku käsityksen noista. Noi Wilpon ehdottamat Panasonicit ois kyllä helppo valinta jos hinnan sais tingittyä alemmas.
Kosketusnäyttö vähäisenkin käytön jälkeen harkinnan arvoinen juttu.
Omalla kohdalla.
Käytän alle 500 e Acereita ja vaihdan kun hajoaa. Varteenotettava vaihtoehto. Tämä tässä on nyt palvellut 13 kk ja vielä pelaa, vaikka onkin jo ulkokuosiltaan melko raihnaisen näköinen.
Jos korkkaa, ei voi vahingoksi lukea?
Acereissa ollut levykuvan poltto kunnollinen, eli lähtee tyhjälle levyllekin palauttamaan kloonia. Tietysti mallin vaihtuessa pitää olla palautustallenne jossa ei ajeta masiinan ajureita yms. Jos hankki vaikka tonnilla 2 läppäriä ja jättää varmuuskopiolaitteen hankkimatta, tulee "jälkeläinen" varmuuskopioiden yhteydessä "kasvamaan" valmiiksi, siihen kun kone no 1 korkkaa. Tällöin ottaa käyttöön kakkosen ja käy ostamassa kolmosen jne.
XP ollut näissä varuksena ilman tukilevyä, jolloin tuo onnistuu. Uuden bittipitoisemman vers. kanssa tulee eteen kai tilanne että pitää jyrätä kova ja asentaa 32 bittinen.
64:sessa taitaa kuitenkin WLAN pelata paremmin. Ehkä.
Jos jollakulla tiedossa kunnollinen kovon levykuvan siirto/palautussofta voisi olla ystävällinen ja laittaa ketjun jatkeeksi tai yksityisviestinä. Laitan sen vaikka sitten muokkauksena tähän samaan yhteyteen (Enkä nyt sitten tarkoita esim xp:n varuksena toimitettavaa ym. kökköä.) Lisäarvoksi lasketaan kovolta kovolle tuki.
Tämä siksi että mainitsemani vaihtoehto ei oikein ole luonikas ilman mainitunlaista warea.
Em. monimutkainen kuvio syystä että suurin murhe on ollut minulla laite ja ohjelmistosukupolvien vaihdossa suuri kertaluonteinen työrupeama. Menee puolisen vuotta ilman mainitunlaista kuviota, ennen kuin koneen tunnistaa omakseen, ja sitten se pahimmassa tapauksesa onkin jo päätyssä. Peräseinä kun näissä pilipalivehkeissä ei ole kovin kaukana.
Windowsiin rakennetut rajoitukset tekevät tosin em. melko haastavan eikä kaikilta osin toimivan. Linuxin kehittäjät ovat siitä syystä lähellä sydäntäni, sillä olisi aika autuasta jos kompuutteri voisi "kasvaa" käyttäjänsä mukana ilman että vanhaa järjestelmä pitää tappaa jokaisen raudan vaihdon yhteydessä.
Tuli hiukan pitkä vuodatus, mutta olkoon.
Käytän alle 500 e Acereita ja vaihdan kun hajoaa. Varteenotettava vaihtoehto. Tämä tässä on nyt palvellut 13 kk ja vielä pelaa, vaikka onkin jo ulkokuosiltaan melko raihnaisen näköinen.
Jos korkkaa, ei voi vahingoksi lukea?
Acereissa ollut levykuvan poltto kunnollinen, eli lähtee tyhjälle levyllekin palauttamaan kloonia. Tietysti mallin vaihtuessa pitää olla palautustallenne jossa ei ajeta masiinan ajureita yms. Jos hankki vaikka tonnilla 2 läppäriä ja jättää varmuuskopiolaitteen hankkimatta, tulee "jälkeläinen" varmuuskopioiden yhteydessä "kasvamaan" valmiiksi, siihen kun kone no 1 korkkaa. Tällöin ottaa käyttöön kakkosen ja käy ostamassa kolmosen jne.
XP ollut näissä varuksena ilman tukilevyä, jolloin tuo onnistuu. Uuden bittipitoisemman vers. kanssa tulee eteen kai tilanne että pitää jyrätä kova ja asentaa 32 bittinen.
64:sessa taitaa kuitenkin WLAN pelata paremmin. Ehkä.
Jos jollakulla tiedossa kunnollinen kovon levykuvan siirto/palautussofta voisi olla ystävällinen ja laittaa ketjun jatkeeksi tai yksityisviestinä. Laitan sen vaikka sitten muokkauksena tähän samaan yhteyteen (Enkä nyt sitten tarkoita esim xp:n varuksena toimitettavaa ym. kökköä.) Lisäarvoksi lasketaan kovolta kovolle tuki.
Tämä siksi että mainitsemani vaihtoehto ei oikein ole luonikas ilman mainitunlaista warea.
Em. monimutkainen kuvio syystä että suurin murhe on ollut minulla laite ja ohjelmistosukupolvien vaihdossa suuri kertaluonteinen työrupeama. Menee puolisen vuotta ilman mainitunlaista kuviota, ennen kuin koneen tunnistaa omakseen, ja sitten se pahimmassa tapauksesa onkin jo päätyssä. Peräseinä kun näissä pilipalivehkeissä ei ole kovin kaukana.
Windowsiin rakennetut rajoitukset tekevät tosin em. melko haastavan eikä kaikilta osin toimivan. Linuxin kehittäjät ovat siitä syystä lähellä sydäntäni, sillä olisi aika autuasta jos kompuutteri voisi "kasvaa" käyttäjänsä mukana ilman että vanhaa järjestelmä pitää tappaa jokaisen raudan vaihdon yhteydessä.
Tuli hiukan pitkä vuodatus, mutta olkoon.
Kannattaa tutustua Symantecin valmistamaan Norton Ghost 10.0 softaan. Pitäisi luonnistua imagen luonti ja palautus sekä paljon muitakin käteviä varmuuskopionti ominaisuuksia.ATH kirjoitti:Omalla kohdalla.
Jos jollakulla tiedossa kunnollinen kovon levykuvan siirto/palautussofta voisi olla ystävällinen ja laittaa ketjun jatkeeksi tai yksityisviestinä. Laitan sen vaikka sitten muokkauksena tähän samaan yhteyteen (Enkä nyt sitten tarkoita esim xp:n varuksena toimitettavaa ym. kökköä.) Lisäarvoksi lasketaan kovolta kovolle tuki.
Tämä siksi että mainitsemani vaihtoehto ei oikein ole luonikas ilman mainitunlaista warea.
Em. monimutkainen kuvio syystä että suurin murhe on ollut minulla laite ja ohjelmistosukupolvien vaihdossa suuri kertaluonteinen työrupeama. Menee puolisen vuotta ilman mainitunlaista kuviota, ennen kuin koneen tunnistaa omakseen, ja sitten se pahimmassa tapauksesa onkin jo päätyssä. Peräseinä kun näissä pilipalivehkeissä ei ole kovin kaukana.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Onko tossa magnesiumrunko?JohtajaKoivisto kirjoitti:Itse ostin syksyllä HP nc6400 ns. yrityskannettavan, hinta 2050 euroa lisämuistin ja auto/lentokone virtalähteen kanssa. Näyttö tässä on vain 14,1'' mutta kun on laajakuvanäyttö niin kyllä tässä riittävästi tilaa on. Muuta maininnan arvoista: Langattomat yhteydet (3G, Wlan, BlueTooth, IrDA), akun kesto vakioakulla max 6 tuntia (tehoakulla max 16 tuntia 15 minuuttia), ja on varmaan muutakin hyvää mutta nyt ei tule mieleen. Nykyään näyttää pystyvän osiakin vaihtamaan näihin aika hyvin. HP ainakin hyvä, voin suositella, muista ei ole itsellä kokemusta.
Lenovon Thinkpadin T tai X-sarjalaista oon nyt tarkastellu. Niistä löytyy magnesiumrunko ja ainakin esitteiden mukaan vähän muutakin mekaanista suojausta. Onko noista jollain kokemuksia?
Kyllä ibm:ät on noista "perus" kannettavista niitä parhaita, varsin tukevia ainakin noin käsituntumalla, ja itse tykkään sitä nänniä ennemmin käyttää kun näitä paneeleja makuasia tosin sekin.Rubinjo kirjoitti:Onko tossa magnesiumrunko?JohtajaKoivisto kirjoitti:Itse ostin syksyllä HP nc6400 ns. yrityskannettavan, hinta 2050 euroa lisämuistin ja auto/lentokone virtalähteen kanssa. Näyttö tässä on vain 14,1'' mutta kun on laajakuvanäyttö niin kyllä tässä riittävästi tilaa on. Muuta maininnan arvoista: Langattomat yhteydet (3G, Wlan, BlueTooth, IrDA), akun kesto vakioakulla max 6 tuntia (tehoakulla max 16 tuntia 15 minuuttia), ja on varmaan muutakin hyvää mutta nyt ei tule mieleen. Nykyään näyttää pystyvän osiakin vaihtamaan näihin aika hyvin. HP ainakin hyvä, voin suositella, muista ei ole itsellä kokemusta.
Lenovon Thinkpadin T tai X-sarjalaista oon nyt tarkastellu. Niistä löytyy magnesiumrunko ja ainakin esitteiden mukaan vähän muutakin mekaanista suojausta. Onko noista jollain kokemuksia?
-
JohtajaKoivisto
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 29
- Liittynyt: 04 Heinä 2006, 23:15
- Paikkakunta: Ylitornio
Ei. Ihan tavallinen HP:n Compaq nc6400, ei mitään erityistä iskunkestävyyttä tms. Tämänhetkinen hinta verkkokauppa.com:ssa oli 1445,90 e. Tässä on muuten myös molemmat osoitinlaitteet.Rubinjo kirjoitti:Onko tossa magnesiumrunko?JohtajaKoivisto kirjoitti:Itse ostin syksyllä HP nc6400 ns. yrityskannettavan, hinta 2050 euroa lisämuistin ja auto/lentokone virtalähteen kanssa. Näyttö tässä on vain 14,1'' mutta kun on laajakuvanäyttö niin kyllä tässä riittävästi tilaa on. Muuta maininnan arvoista: Langattomat yhteydet (3G, Wlan, BlueTooth, IrDA), akun kesto vakioakulla max 6 tuntia (tehoakulla max 16 tuntia 15 minuuttia), ja on varmaan muutakin hyvää mutta nyt ei tule mieleen. Nykyään näyttää pystyvän osiakin vaihtamaan näihin aika hyvin. HP ainakin hyvä, voin suositella, muista ei ole itsellä kokemusta.
Itse näen asian niin, että jos/kun sitten joskus tulee todellinen tarve pitää tietokonetta traktorissa, maastossa tms. mukana, niin silloin ei haittaa vaikka 5k e laittaakin tietokoneeseen, joka kuitenkin kestää "mitä tahansa".