Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Nurmikon ilmaaja tuli tehtyä viimevuonna. Ilmainlaitteessa on sähkönostin, jolla saa piikit nostettua nurmikosta ylös kuljetuksen ajaksi. Lisäpainoa kone vaatii että menee tiiviiseen nurmikkoon sisälle. Kolmion mallinen terä tekee nurmee aika leveän kolon, että kyllä juurille pitäis hyvin ilmaa menevän. Viimevuoden kahden käyttökerran perusteella kyllä se vähän autto nurmikon sammaloittumiseen.
Kuvat on ilman maalausta.
Mulla on oman leikkurin perässä isäni tekemä ilmaaja. Siinä on semmoseen äkeen perässä pyörivään chydeemiin (siis tälläiseen) hitsattu harjateräspiikkejä. Toimii... Joutuu kyllä pitämään painoa päällä, ei muuten painu piikit maahan..
amis kirjoitti:Mulla on oman leikkurin perässä isäni tekemä ilmaaja. Siinä on semmoseen äkeen perässä pyörivään chydeemiin (siis tälläiseen) hitsattu harjateräspiikkejä. Toimii... Joutuu kyllä pitämään painoa päällä, ei muuten painu piikit maahan..
Mitenkä paksuja harjateräspiikit on? Aattelin että meneekö väärään jos sattuu maassa olemaan kivi mihn se tökkää.
Alunperin ne on olleet 6mm, mutta vuosien saatossa ne on vääntyilleet ja katkeilleet, olenkin hitsaillut tilalle 10mm mikä tuntuu kestävän... Voin napata kuvan joskus jos muistan...
No jopas on vempele! Ja vielä jopa käytännöllinen ja komee mutta mistä mahtaa olla tuo sähköllä toimiva sylinteri itse kaipailen semmosta nimittäin!! Mistähän tuommosen sylinterin vois saaha?
Mahatteko tietää yhtään miten paljo semmosessa on voimaa??
Ja jos jollakii mahtaa olla semmonen niin kertoo vaan minulle olen kiinnostunut sellaisista sähköllä toimivista sylintereistä niinkun kuvan laitteessa on!!
JT15 kirjoitti:on sähköllä toimiva sylinteri enkä tiedä miten se toimii sitten muuten
Siellä on melkovarmaan pitkä jengatanko jota se moottori pyörittää. Ostat tuulilasin pyyhkijänmoottorin ja väkertelet ite jos on vähänkin urheiluhenkeä
Ei välttämättä riitä ihan voima siinä moottorissa kun ois nimittäin tarkotus saaha tuommonen suunnilleen tuon pitunen sylinteri sähköllä toimivalla pumpulla ruohonleikkurin kärrin kippi sylinteriks!!
JT15 kirjoitti:Ei välttämättä riitä ihan voima siinä moottorissa kun ois nimittäin tarkotus saaha tuommonen suunnilleen tuon pitunen sylinteri sähköllä toimivalla pumpulla ruohonleikkurin kärrin kippi sylinteriks!!
Laita sit biilteman sähkönen saksitunkki. -> http://www.biltema.fi niinkun siihen lanaankin suunnittelit. ei ainakaan voima lopu
Niin kai se pitää pitäs vaan kehitellä systeemi millä saa sitten kato sen lavan nousemaan niin pystyyn kun on tarvis!! vois nimittäin tilata kerralla kaks saksitunkkia lanaan siihen nostoon ja laskuun ja sitten siihen kärriin kippiin! Pistetään mietintään jos ei nyt mistään ilmaannu eteen tollasia syliinteri ja sähkömoottori yhistelmiä! koska laitan sen tunkille menevän virran suoraan tupakan sytittemestä jonka asennan laikkurin taka osaan ja lisäksi henkilöauton kärrin valojen liittimen että saa sen kapulan jättää kanssa paikoilleen aina nyppää vaan johot irti ja hakee kärrin vaikka lanan tilalle. Piru kun maksaavat niin paljo!! ei kukaan sattus tietämään missä ois halvemmalla vastaavia tunkkeja??