Tilan koko?

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

AP
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 40
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 15:30
Paikkakunta: Haapavesi

Lukematon viesti Kirjoittaja AP »

vähä yli 80 peltoa, mettää jonku kertaa enempi. Reipas 30 lypsävää ja sen nuorkarja päälle.
jmje
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Loka 2006, 21:33

Lukematon viesti Kirjoittaja jmje »

AP kirjoitti:Reipas 30 lypsävää ja sen nuorkarja päälle.
fiksu määrä,jolla perustoimeentulon saa.
kannonkäivärä
Luokka: Hevosaura
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Touko 2006, 16:54

Lukematon viesti Kirjoittaja kannonkäivärä »

Itsellä ei tilaa ole mutta isoveljellä kyllä on.
Lehmiä noin 30-40 lypsävää +hiehot ja vasikat
sonneja on suurin piirtein 40-50
tiko78
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 136
Liittynyt: 19 Touko 2005, 21:32
Paikkakunta: Päijät-Häme

Lukematon viesti Kirjoittaja tiko78 »

Omaa 13 ha ja vuokramaita 24ha. Kituliasta puuhastelua tämän päivän suurviljelijöihin nähden.
Avatar
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viestit: 2591
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

tiko78 kirjoitti:Omaa 13 ha ja vuokramaita 24ha. Kituliasta puuhastelua tämän päivän suurviljelijöihin nähden.
Eipä niinkään, vaan keskikokoa isompi tila sulla.
Tää tilojen koko pääsee unohtumaan aika usein keskusteluissa. Yli sadan peltohehtaarin tiloja on vieläkin minimaalisen vähän. Oisko lukumääräsesti 3-4 % luokkaa.

http://www.mmmtike.fi/fi/index/tiedotte ... kaisu.html

"Keskipeltoala kasvussa, myös vuokrapeltoa enemmän

Viljelyksessä olevaa peltoa oli suomalaisilla maatiloilla vuonna 2005 noin 2,3 miljoonaa hehtaaria, mikä on hieman yli 33 hehtaaria tilaa kohden. Keskipeltoala kasvoi lähes kaksi hehtaaria vuodesta 2004, kun se aivan viime vuosina on kasvanut alle hehtaarin vuosivauhtia. Viljellystä peltoalasta vuokrapeltoa oli noin kolmannes, eli vajaat 0,8 miljoonaa hehtaaria. Vuokrapeltoa viljelevillä tiloilla vuokrapeltoa oli keskimäärin 18,2 hehtaaria, eli lähes hehtaari enemmän kuin edellisvuonna."
Avatar
Kaupoi
Luokka: >500hv
Viestit: 980
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 21:48
Paikkakunta: Nivala

Lukematon viesti Kirjoittaja Kaupoi »

Vuokramaita 14ha, ommaa vähä enemmän. Kurmuja parret täynnä. Kuusen saa jouluna hakia omasta metästä.
Avatar
Auts
Luokka: >500hv
Viestit: 800
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

Kaupoi kirjoitti:Vuokramaita 14ha, ommaa vähä enemmän. .
Metsää noin 65 Ha
kotiku
Luokka: Hevosaura
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 18:49

Lukematon viesti Kirjoittaja kotiku »

Peltoo vuoramaineen 45 ja 16 lehmää jotka saa lähtee 5 vuoden sisällä. Metsää 300.
niklas
Luokka: 50 hv., takaveto
Viestit: 68
Liittynyt: 17 Kesä 2007, 23:48
Paikkakunta: laukaa

tila

Lukematon viesti Kirjoittaja niklas »

peltoo 20 mettää 80..lehmät lähti n 8 vuotta sitte
MK
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 402
Liittynyt: 22 Helmi 2005, 09:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

Peltoa vuokramaineneen 150,mettää 40 ha, broiskuja.
MK
Avatar
jari2
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Touko 2007, 14:46
Paikkakunta: suonenjoki

Lukematon viesti Kirjoittaja jari2 »

Peltoo 25 ha metsää 100 ha 10 lypsy lehmää jotka lähtee 2-3 kk päästä ja mullikoita sekä emolehmijä vajaa 20
Avatar
Vesa
Luokka: >500hv
Viestit: 624
Liittynyt: 25 Touko 2006, 08:44
Paikkakunta: Kokkola

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

jarska kirjoitti:
Vesa kirjoitti:
O.J. kirjoitti:
Löytyykö vielä pienempää :wink:
Löytyy...ykkösellä alkaa.

Pellot linnunsiemenellä, mansikalla, pimeällä piensiemenellä ja pikkusen ohraa joka vaihdetaan puuksi talvella. Sitte vielä kaupustellaan puuteollisuuden sivutuotetta. Tuossa yhelle miehelle hommaa. Vaimo elättää sitte palkkatyöllä perheen... :lol:
kyllä käy vesaa kateeks.
Mikähän kohta noista käy kateeks? :lol:

Vähän päivitystä tietoihin. Yhä alkaa ykkösellä, mansikkaa, pimeä piensiemen jäämässä pois, kaikki vilja kauraa. Polttopuun myyntiä. Myös puuteollisuuden sivutuote jäämässä pois älyttömän hankintahinnan takia.

Yksi ei ole muuttunut. Vaimo elättää yhä perheen palkkatyöllä :lol:
Avatar
claas58
Luokka: >500hv
Viestit: 575
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 22:32
Paikkakunta: Kemiönsaari

Lukematon viesti Kirjoittaja claas58 »

54 ha peltoa, metsää vähän enemmän.
maatreij
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 431
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 10:05
Paikkakunta: Kajaani

Lukematon viesti Kirjoittaja maatreij »

Pelto n. 4 ha on istutettu kuuselle ja naapurin kanssa on mehtää n. 1000 ha - minulla 50 ja naapurilla loput!
Klasu
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 120
Liittynyt: 17 Joulu 2005, 11:09
Paikkakunta: Kajaani

Lukematon viesti Kirjoittaja Klasu »

40 ha peltoa + 2ha vuokralla, 160 ha metsää, josta n. 130 kasvullista metsää. Lisäksi 42 lehmää ja nuorikarja päälle. Emäntä käy ulkopuolella töissä, jotta mulla harrastelu onnistuisi :wink:
Vastaa Viestiin