Lukkoventtiili
Valvoja: Farmari-ryhmä
Lukkoventtiili
Olen tässä miettinyt lukkoventtiilin asentamista 1-toimiseen, hinattavan jyräkombin nostosylinterien käyttöletkuun.
Tuppaa traktorin venttiili päästämään pikkuhiljaa konetta alaspäin.
Toimiikohan minkäänlainen lukkoventtiili, poisluettuna manuaalinen, yleensäkään 1-toimisessa sylinterissä?
Tahi liekö muuta simppeliä ratkaisua tiedossa.
Tuppaa traktorin venttiili päästämään pikkuhiljaa konetta alaspäin.
Toimiikohan minkäänlainen lukkoventtiili, poisluettuna manuaalinen, yleensäkään 1-toimisessa sylinterissä?
Tahi liekö muuta simppeliä ratkaisua tiedossa.
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Meilläkin on vetovarsien kallistussylinterissä pallohana, jotta kynnössä ei pääse laskemaan kääntöaurojen säätöä. Kätevästi saa traktorin takalasin ravosta käännettyä hanan. Toinen pallohana käytössä äestyksessä ettei vahingossa mene säätämään syvyyttää hydraulisesti, kun automaattinen syvyyden säätö menee sillon sekaisin.
Minulla vanhoissa alakautta kääntyvissä Kverneland-paluuauroissa on ongelma, että aurojen kääntö alkaa kuljetusasennossa valua alaspäin ja hydrauliikkavipua pitää pökkiä tasaisin väliajoin, jotta aurojen asento pysyisi kohdallaan. Toimisikohan jos laittaisi erillisen lukkoventtiilin paluuupuolen letkuun (sylinteri kuljetusasennossa)?
Kannattaisi yrittää paikallistaa vika ensin eli mikä vuotaa? ja jollei korjaus siten onnistu niin sitten ajatella jotain lukkoventtiiiä tms.andypoge kirjoitti:Minulla vanhoissa alakautta kääntyvissä Kverneland-paluuauroissa on ongelma, että aurojen kääntö alkaa kuljetusasennossa valua alaspäin ja hydrauliikkavipua pitää pökkiä tasaisin väliajoin, jotta aurojen asento pysyisi kohdallaan. Toimisikohan jos laittaisi erillisen lukkoventtiilin paluuupuolen letkuun (sylinteri kuljetusasennossa)?
Se on selvitetty, että sylinteri ei vuoda. Sylinterin kyljessä olevan venttiliblokinkin olen purkanut, tarkastanut ja puhdistanut, muttei auttanut. Saattaapi olla että joku blokin tiivisteistä ei enää pidä, vaikka purettaessa ehjiltä näyttivätkin. Sitten siellä on sisällä erinäisiä jousia, joiden alkuperäisestä jäykkyydestä ei tietenkään voi olla varma.
Arvelen vaan, että kun letkuliittimen päähän laitettavan lukkoventtiilin saa alle 40 eurolla, maksaisi venttiiliblokin alkuperäinen tiivistesarja Kvernelandilta vähintään saman verran.
Arvelen vaan, että kun letkuliittimen päähän laitettavan lukkoventtiilin saa alle 40 eurolla, maksaisi venttiiliblokin alkuperäinen tiivistesarja Kvernelandilta vähintään saman verran.