Olen katsellut käytettyä hinattavaa äestä ja hieman ihmetellyt niitten hintapolitiikkaa mitä niistä pyydetään. Liikkeet pyytävät 2000-luvulla valmistetuista koneista käytettynä samaa, mitä ne ovat silloin uutena listahintana maksaneet. Totta kait materiaalien hintojen nousu osaltaan selittää koneiden korkeaa hintapyyntiä, mutta ei mielestäni kaikkea. (Keskolla on Potila master 600h vm.2002 hp.13500€ kv2003 listahinta 13040€ 2005 12790€)
Paljonko olet itse valmis maksamaan käytetystä ja kunnoltaan ok koneesta joka on muutaman vuodenvanha verrattuna uuteen koneeseen. Eli paljonko koneen arvo mielestäsi alenee (%/v). Isoimmissa koneissa koneliikkeitten hinnat näyttäisivät laskeneen 4-8%/v listahintoihin verrattuna. Ja kukaanhan ei kait ole joutunut maksamaan (perusmalli)koneistaan sitä hintaa mikä näkyy esim. koneviestin ryhmäesittelyissä. On joltain yksityisiltäkin menneet eurot ja markat sekaisin vielä tänäkin päivänä.
Nimimerkki: persaukinen
Koneen arvonaleneminen
Valvoja: Farmari-ryhmä
Tuota olen joskus itsekin ihmetellyt. No kaupan pitää tuottaa voittoa ja sitä se kyllä tänä päivänä tekeekin. Yksityiset myyjät tietysti hinnoittelee koneensa sen mukaan minkälainen vaihto hyvitys liikkeessä heille on luvattu. Tästä seuraa melko posketon hintapyynti suoraan myytäessä. Lopuksi kauppa tehdään liikkeessä, kun suoralla kaupalla ylihinnoiteltua konetta ei saatu myytyä.
Sinänsä äes ei juuri ole merkittävästi muuttunut 20 vuoteen ja noita vanhempia alkaa saamaan jo aika sopivasti. Vaikka vaihtais siihen kaikki laakerit ja kärkilaput niin rahaa ei vielä pala kovin paljoa.
Sinänsä äes ei juuri ole merkittävästi muuttunut 20 vuoteen ja noita vanhempia alkaa saamaan jo aika sopivasti. Vaikka vaihtais siihen kaikki laakerit ja kärkilaput niin rahaa ei vielä pala kovin paljoa.