Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Miten olette pesseet yleensä traktoreitanne? Itselläni olisi käytössä painepesuri, jossa ei mitään hienouksia ole. Viime vuonna koitin sillä traktoria pestä mutta ei se miksikään pelkällä painepesurilla tullut. Pitäisi varmaan olla kuuma- tai höyrypainepesuri käytössä mutta en viitsi maksaa sellaisesta niin paljoa.
Monet ovat kehuneet Wurthin Pinelineä helppokäyttöiseksi ja tehokkaaksi. Ilmeisesti sitä vaan suihkutetaan pestävälle pinnalle ja huuhdellaan pois ja pitäisi tulla puhdasta?
Eli vinkkejä siitä miten, millä ja millälailla pestä traktorit/työkoneet otetaan vastaan.
Nesteen Alkaalipesuainetta on tullu käytettyä oikein rasvaisissa ja likaisissa paikoissa (esim. traktorin perä). Tämä yhdistettynä lämpimään veteen tai kuumapesuriin, niin ei ole lika tuottanut ongelmia. Ainoa vaan, että jotkut vanhempien koneiden maalit eivät kestä. Maali lähtee valuamaan pinnasta. Riippuu tietysti laimennus suhteesta.
Tuoteseloiste: http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?pro ... g=&type=tt
Paljonko hyvä pesuaine maksaa? Yksi matkalaukkurakastaja tarjosi 10+1l/ 210€(alv 0) tiivistettä. Laimennus sama kuin muissakin tiivisteissä. Tämä oli tietenkin markkinoiden tehokkain aine. Itse käyttänyt nykyisin Alfa-kem tuotteita ja pesutulos riittävä kuumanveden kanssa.
kuulapää kirjoitti:Paljonko hyvä pesuaine maksaa? Yksi matkalaukkurakastaja tarjosi 10+1l/ 210€(alv 0) tiivistettä. Laimennus sama kuin muissakin tiivisteissä. Tämä oli tietenkin markkinoiden tehokkain aine. Itse käyttänyt nykyisin Alfa-kem tuotteita ja pesutulos riittävä kuumanveden kanssa.
Hinta järjetön! Pineline halvempaa,hintaa en muista mutta muutaman kympin lienee kympin pönttö. Litran purkki mulla auton pesuun,muutama korkillinen kymmenen litran sankoon niin ei lähe vahat autosta(mikäli sellaisia pinnassa),riittosaa ja lika kyllä lähtee.
Mulla myös traktorin huoltomieheltä ostettua Rekka-pesu nimistä ainetta,sillä lähtee tehokkaasti pska. Alumiinin se hapettaa,varovainen pitää olla.
kuulapää kirjoitti:Paljonko hyvä pesuaine maksaa? Yksi matkalaukkurakastaja tarjosi 10+1l/ 210€(alv 0) tiivistettä. Laimennus sama kuin muissakin tiivisteissä. Tämä oli tietenkin markkinoiden tehokkain aine. Itse käyttänyt nykyisin Alfa-kem tuotteita ja pesutulos riittävä kuumanveden kanssa.
Hinta järjetön! Pineline halvempaa,hintaa en muista mutta muutaman kympin lienee kympin pönttö. Litran purkki mulla auton pesuun,muutama korkillinen kymmenen litran sankoon niin ei lähe vahat autosta(mikäli sellaisia pinnassa),riittosaa ja lika kyllä lähtee.
Mulla myös traktorin huoltomieheltä ostettua Rekka-pesu nimistä ainetta,sillä lähtee tehokkaasti pska. Alumiinin se hapettaa,varovainen pitää olla.
Pineline saattaa vaurioittaa eräitä painepesureita alan huoltomiehen mukaan.
Kärcherin kuumavesipesurin kun ostin,niin tuli 200 litran tynnyri Kärcherin omaa ainetta kaupan päälle. Voipi olla,että riittää niin kauan,kun meikäläisen ylipäätään tarvii näitä vermeitä lotrata. Lähtee yleensä aika hyvin lika,mutta talven jäljiltä vaatii kyllä myös harjaa kaveriksi.
Wilpo kirjoitti:Nesteen Alkaalipesuainetta on tullu käytettyä oikein rasvaisissa ja likaisissa paikoissa (esim. traktorin perä). Tämä yhdistettynä lämpimään veteen tai kuumapesuriin, niin ei ole lika tuottanut ongelmia. Ainoa vaan, että jotkut vanhempien koneiden maalit eivät kestä. Maali lähtee valuamaan pinnasta. Riippuu tietysti laimennus suhteesta.
Minkä hintaista tuo pesuaine on? 20 litran pöntön hinta kiinnostaa.
Pineline on kyllä hyvää ainetta kaikkeen pesuun, käy
autonkin pesemiseen, lyö mennen tullen muut auto-shamppoot
yms litkut lian irrotuksessa ja antaa vielä kaiken lisäksi melkein vahatun
näköisen maalipinnan..riippuu tietenkin maalipinnasta..
Hintakaan ei niin ihan hirveä, 4l pönttö 10-15 € ja huom tiiviste!.
Würtin Tehopesu tms aikalailla varmaan samaa ainetta
kuin pinelinekin..vai onko, en itse ole tutustunut niin tarkasti..
Wilpo kirjoitti:Nesteen Alkaalipesuainetta on tullu käytettyä oikein rasvaisissa ja likaisissa paikoissa (esim. traktorin perä). Tämä yhdistettynä lämpimään veteen tai kuumapesuriin, niin ei ole lika tuottanut ongelmia. Ainoa vaan, että jotkut vanhempien koneiden maalit eivät kestä. Maali lähtee valuamaan pinnasta. Riippuu tietysti laimennus suhteesta.
Minkä hintaista tuo pesuaine on? 20 litran pöntön hinta kiinnostaa.
Ite en hintaa enää muista, eikä nopeesti nyt löytynytkään. On purkit ostettu jo joskus vuonna 2000-2003
Alkaalipesuaine laitettiin kuivalle pinnalle ja pestiin pois.
--
jurpo kirjoitti:Kärcherin kuumavesipesurin kun ostin,niin tuli 200 litran tynnyri Kärcherin omaa ainetta kaupan päälle. Voipi olla,että riittää niin kauan,kun meikäläisen ylipäätään tarvii näitä vermeitä lotrata. Lähtee yleensä aika hyvin lika,mutta talven jäljiltä vaatii kyllä myös harjaa kaveriksi.
Samanlainen tynnyri löytyy kans. Riittää kyllä pitkään. Tynnyristähän sai valmista pesuainetta 1000L. On ihan hyvää ainetta autojen ja yleispesuun. Ei esim. jätä autoon sellaista painepesussa yleensä jäävää harmaata kalvoa. Rasvaisemmat ja kovempi lika vaan ei irtoa. Vaati juuri nämä edellemainitut lääkkeet.
Ensin huuhtelen koneesta pahimmat ravat letkulla tai pesurilla. sumuttelen sitten rasvaisimmat paikat laseista ja pelleistä micropolaric aineella, sellainen keltainen litran puteli. Sitten harjalla tai sienellä vähän pyyhkii ja lopuksi huuhtelen painepesurilla tai letkulla. Tulee puhdasta ja ei kärsi maali eikä tarrat.
956XL kirjoitti:Pineline on kyllä hyvää ainetta kaikkeen pesuun, käy
autonkin pesemiseen, lyö mennen tullen muut auto-shamppoot
yms litkut lian irrotuksessa ja antaa vielä kaiken lisäksi melkein vahatun
näköisen maalipinnan..riippuu tietenkin maalipinnasta..
Hintakaan ei niin ihan hirveä, 4l pönttö 10-15 € ja huom tiiviste!.
Würtin Tehopesu tms aikalailla varmaan samaa ainetta
kuin pinelinekin..vai onko, en itse ole tutustunut niin tarkasti..
Onhan tuo Wurthin Tehopesukin Pinelineä, joka on tuotesarja johon kuuluu mm. tehopesu, woimapesu, painepesu jne. http://www.pineline.info/
Jouni T kirjoitti:Onhan tuo Wurthin Tehopesukin Pinelineä, joka on tuotesarja johon kuuluu mm. tehopesu, woimapesu, painepesu jne. http://www.pineline.info/
Joo meillä ollu käytössä tuo wurthin tehopesu pineline ja ihan hyvää litkua. Ensin huuhtelu painepesurilla, sitten sumupullolla tuota tehopesua pintaan ja sitten huuhtelu painepesurilla. Suhteellisen hyvin irtoo rasva pellistä ja maalitkin jää, riippuu tietysti malipinnan laadusta. Paalaimen saa ketjurasvasta hyvin puhtaaksi...
Eihän tietysti höyrypesua vastaa, mutta meille riittää.