Mulla yks kaveri soitteli perniön ja särkisalon rajamailta viime maanantaina (siis 16.4) ja epäili että saisi seuraavana päivänä loputkin viljat vakoon...Rubinjo kirjoitti:N. 15 ha on mulla yht. kylvössä, peltohernettä ja rapsia. Aika varovasti on aloteltu kylvöjä tässä Salon länsipuolella, vaikka maat oli sopivassa kunnossa ennen sateita. Jurteistakin osa vielä kylvämättä. Salon eteläpuolella taitaa kylvökoneet olla jo pesty ja ruiskuja sovitellaan perään...
Kevätkylvöt 2007
Valvoja: Farmari-ryhmä
Ei ketään oo näkyny pellolla,tosin eipä tietoa jokanurkalta. Kaveri aiko alottaa tänään lietteenajon.
Kevään hehkutetaan olevan aikaisessa. Täällä myöhässä,naapuri yleensä aloittelee perunamaiden kyntöä näihin aikoihin ja kylvääkin ennen vappua. Ei tänä vuonna,pariksi viikoksi luvassa melkoisen kalseaa eli kylvöjen aloitus siirtyy todennäköisesti puoleen kuuhun toukokuuta.
Amarettoa aion kylvää ensimmäisenä,sehän tunnetusti aikaisin valmistuvaa vehnää
Kevään hehkutetaan olevan aikaisessa. Täällä myöhässä,naapuri yleensä aloittelee perunamaiden kyntöä näihin aikoihin ja kylvääkin ennen vappua. Ei tänä vuonna,pariksi viikoksi luvassa melkoisen kalseaa eli kylvöjen aloitus siirtyy todennäköisesti puoleen kuuhun toukokuuta.
Amarettoa aion kylvää ensimmäisenä,sehän tunnetusti aikaisin valmistuvaa vehnää
-
aurauskeppi
Silloin ensimmäisessä lämpöaallossa tasailin kuivia paikkoja kymmenisen hehtaaria Ja kaverille multasin paskaa saman verran. Sen koommin ei ole tarvinnut pelloille mennä muuta kuin tutkimusretkille. Tänään varovasti aloin lannoitteenlevitystä. Uusi kone ja uudet kujeet, meni vähän harjoitteluksikin.
Jotkut kylvivät huhtikuun puolivälissä täällä ohratkin maahan. Itse en tekisi näillä mailla semmoista mutta on ihan hauska seurata kuinka äijäin käy. Räntää luvassa.
Jotkut kylvivät huhtikuun puolivälissä täällä ohratkin maahan. Itse en tekisi näillä mailla semmoista mutta on ihan hauska seurata kuinka äijäin käy. Räntää luvassa.
-
rijata01
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Ei ole vielä paniikkia, ainakaan täällä oulujokivarressa. Jospa sitä pian pääsisi lietteen levitykseen. Routaa tuntuu vielä olevan muutamia senttejä. Sadetta ja lämpöä kaipaisi jotta pääsisi aloitteleen hommia. No ei mulla toisaalta vielä ole kiire. Koneisiin pitäis öljyt vaihtaa ja kamppeet rasvailla. Ja talokin pitäisi yrittää saada valmiiksi siinä sivussa. Tänään tuli kuitenkin vietyä tuki planketit, ei jäänyt edes viimeiselle päivälle. 
-
kannonkäivärä
- Luokka: Hevosaura
- sirkussonni
- Luokka: >500hv