Valmet 6400 vaihteiston öljynpaine?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Valmet 6400 vaihteiston öljynpaine?
Elikkä sellasta ongelmaa on ilmenny, että kun mettäkärrinkanssa lukittee kärrylle meneväksi hydrauliikan ,(eli ensimmäisen venttiilin)alkaa "vaihteistoöljyn paine liian alhainen" ja STOP valo palamaan ?
ja kun vent. vapauttaa valot sammuu, normaalissa ajossa ei mitään ongelmaa......
ja kun vent. vapauttaa valot sammuu, normaalissa ajossa ei mitään ongelmaa......
-
Peltojenmies
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Joopa... öljymäärä ok! himppasen max merkin yläpuolella.... mutta sitten; huohotin oli täysin kurapaskan peitossa ei ole sieltä paljon huohotellut..
näkyy olevan aikasen ottavassa paikassa, noin kurapaskalle, kun noin sen yhessä talvessa/keväässä muuraa umpeen, pitänee laitta parempaan seurantaan ainakin putsaamisen suhteen... empäsitten tiedä liekö mitään tekemistä ko. ongelmaan? painesuodattimen vaihoin ja pitänee se "sihti" vielä kattoa/vaihtaa huomenissa .....
näkyy olevan aikasen ottavassa paikassa, noin kurapaskalle, kun noin sen yhessä talvessa/keväässä muuraa umpeen, pitänee laitta parempaan seurantaan ainakin putsaamisen suhteen... empäsitten tiedä liekö mitään tekemistä ko. ongelmaan? painesuodattimen vaihoin ja pitänee se "sihti" vielä kattoa/vaihtaa huomenissa .....
Itse olisin ehdottanut juuri tuota huohotinta, ei oikein muuten korkeapainepuolen hydrauliikka voi aiheuttaa häiriöitä matalapainepuolen varoitusvalojen muodossa. Jossain valmettiviestissä taisi olla taannoin ihan varoiteltu siitä että tuo suodin olisi hyvä vaihtaa aina peräöljyjen vaihdon yhteydessä. Noo itse olen sen yleensä vain tarkistanut ja viimeksi lie vaihdettu joskus 2000+ tuntia sitten
Ittelläkin vilkuttelee niitä vaihteiston voitelun merkkivaloja hetken jossain tilanteessa kun käytän nappikytkintä, mut se johtunee siitä että nappikytkin on itse rakennettu.
Ittelläkin vilkuttelee niitä vaihteiston voitelun merkkivaloja hetken jossain tilanteessa kun käytän nappikytkintä, mut se johtunee siitä että nappikytkin on itse rakennettu.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
No nyt kyllä kiinnostaisi tietää mitä/mistä on peräisin imusiivilässä oleva muoviroju? toivottavasti onnistun lähettämään kuvan siitä... on kovaa valkoista muovia, ympyränmuotopinen, sis.halk. n.85mm (ulkokehässä tuollaiset pyöreät "terälehet" hiskahtaisikohan ulosoton puolelle? mutta muovia... missä?

-
rautalampi11
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Re: Valmet 6400 vaihteiston öljynpaine?
Herätellään tässä vanha aihe henkiin - nimittäin itselleni tuli sama ongelma kuin viestiketjun aloittaneella. Eli valmet 6100 on metsäkuormaimen edessä ja kun laittaa öljyn virtaamaan kuormaimeen alkaa alle 1000 kierroksen kaasulla palamaan aika välittömästi vaihteiston alhaisen öljynpaineen valo. Öljyä on riittävästi, se on vaihdettu n. 20 ajotuntia sitten ja kaikki suotimet ja huohottajat vaihdettu.
Voisiko pumpun kuluneisuudella olla mitään tekemistä asian kanssa?
Nuo valkoiset muovirojut on vissiin vaihteensiirtäjistä ja purattaa traktoria melkoisesti niiden korjaamiseksi.
Nuo valkoiset muovirojut on vissiin vaihteensiirtäjistä ja purattaa traktoria melkoisesti niiden korjaamiseksi.
Kyseiset muovipalaset on vaihteiston synkroista. Vaihtoivat aikanaan takuuseen.Tuntuuko vaihdekepissä ylimääräistä liikettä?