Mitkä muovisiivet auroihin.

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Murtola_Lasse
Luokka: >500hv
Viesti:

Mitkä muovisiivet auroihin.

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Kannattaako ja mitkä muovisiivet hankkia Kverneland ES variomat kääntöauroihin.
Meillä on puolet multamaita, jossa välillä multa tarttuu terässiipeen. jolloin vetovastus kasvaa ja kyntöjälki tulee huonoa.

Kvernelandia on myytävänä myös muovisiivillä mutta ne ovat siipiprofililtaan eri mallia, ei hyvät ?
Jorma

Re: Mitkä muovisiivet auroihin.

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Murtola_Lasse kirjoitti:Kannattaako ja mitkä muovisiivet hankkia Kverneland ES variomat kääntöauroihin.
Meillä on puolet multamaita, jossa välillä multa tarttuu terässiipeen. jolloin vetovastus kasvaa ja kyntöjälki tulee huonoa.

Kvernelandia on myytävänä myös muovisiivillä mutta ne ovat siipiprofililtaan eri mallia, ei hyvät ?
Mulla oli Kvernelandin LD85 aurat tehtaan muovisiivellä 6vuotta. Näissä oli siiven "rintapala" terästä, samoin kuorimet. Pientä ongelmaa oli maan tarttuessa näihinkin. Kulutusta kestänee paremmin kuin kokonaan muovinen siipi, ainakin vanhemmat tarvikesiivet oli kokomuovisia.

Sanoisin, että tarvikesiipi on profiililtaan ainakin hyvin lähellä alkuperäistä.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Jorma kirjoitti:Mulla oli Kvernelandin LD85 aurat tehtaan muovisiivellä 6vuotta. Näissä oli siiven "rintapala" terästä, samoin kuorimet. Pientä ongelmaa oli maan tarttuessa näihinkin. Kulutusta kestänee paremmin kuin kokonaan muovinen siipi, ainakin vanhemmat tarvikesiivet oli kokomuovisia.
Olin n. 6 vuotta sitten Turun Vapaavarastolla Hankkijan osastolla katsomassa niitä muovisiipisiä auroja jotka olivat olleet siellä ehkä jo parivuotta ja ne olivat malliltaan erillaiset siipi enemmän lieriö, jättää leveän vaon. Muovisiivet olivat väriltään valkoiset.
Ne aurat olivat myyty Poriin päin ehkä sun aurat?
Jorma

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Murtola_Lasse kirjoitti:
Jorma kirjoitti:Mulla oli Kvernelandin LD85 aurat tehtaan muovisiivellä 6vuotta. Näissä oli siiven "rintapala" terästä, samoin kuorimet. Pientä ongelmaa oli maan tarttuessa näihinkin. Kulutusta kestänee paremmin kuin kokonaan muovinen siipi, ainakin vanhemmat tarvikesiivet oli kokomuovisia.
Olin n. 6 vuotta sitten Turun Vapaavarastolla Hankkijan osastolla katsomassa niitä muovisiipisiä auroja jotka olivat olleet siellä ehkä jo parivuotta ja ne olivat malliltaan erillaiset siipi enemmän lieriö, jättää leveän vaon. Muovisiivet olivat väriltään valkoiset.
Ne aurat olivat myyty Poriin päin ehkä sun aurat?
Ostin omat aurani -94 eli eivät tainneet olla samat, samanlaiset varmaan kylläkin, siivet oli valkoiset ja vako tosiaan hyvin leveä.
Vastaa Viestiin