Esitelläänpäs nyt itsemme...

Keskustelua kaikesta mikä ei liity maatalouteen. Ns. Vapaa sana keskustelu.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Tanti
Luokka: Polkutraktori

Esitelläänpäs nyt itsemme...

Lukematon viesti Kirjoittaja Tanti »

Hei!
Päätin sitten avata tän kirjailijan uran tällä tavalla :wink:
Eli esittelen siis itseni ja muut seuratkoot rohkeesti perässä.
Olen siis uusi "palstalainen" ja asustelen Pohjois-Karjalassa
Sivuille eksyin kun etsin vastauksia koulutehtäviini...
Eli työskentelen tällä hetkellä vasikkakasvattamossa ja samaan aikaan suoritan oppisopimuksella maatalouden ammattitutkintoa/erikoistunut naudanlihan tuotantoon.
Tilaa minulla ei ole,ihan "renkinä" vaan...
Lomittajaksi oon valmistunut -93 mutta hommat tyssäsi allergiaan,välillä tein muita hommia, mutta sitten veri veti taas elukoiden pariin.-98 kävin suorittamassa maaseutuyrittäjän tutkinnon ja nyt sitten laajennellaan taas tuota osaamista...
Minulta voitte odottaa mitä utopistisempia kysymyksiä,blondi kun olen... :roll:
Mutta toivottavasti tällä porukalla huumorin pilkettä löytyy silmäkulmasta.
Vapaa-aikana,jos sitä on,yritän saada taottua jonkinlaista oppia koirani(dobermann) päähän ja tietysti omaani. Ja jos siitä aikaa jää,yritän pitää mökkini pihan sellaisena ettei naapurit ihan sentään viidakoksi kutsu. :wink:
Että tälläinen stoori tällä kertaa,sitten on seuraavien vuoro...
Pakkasterveisin Tanti&Kiti-dobermann
Jorma
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Jatketaampa hyvin alkanutta juttua...
Viljelen vilja/vihannestilaa, jonka omistajana olen ollut vuodesta -92 Tätä ennen viljelyksessä oli "etätyönä" opiskelun ja osittain palkkatyön ohella vihanneksia ja viljaa pelkästään vuokramaalla 4 vuotta.
Viljelyssä pyrin suureen ja laadukkaaseen satoon kohtuu panoksin. Kaikki eri viljelytekniikkoihin liittyvä kiinnostaa kovasti. Konepuolella kiinnostuksen kohteena on erityisesti vanhemmat Fendtit.
Koulutusta on kaupan ja maatalouden alalta.
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Kuva eli Avatar kertoo melkein kaiken , tosin olen kuulemma hieman rupsahtanut tuosta.

Tavat ei kyllä muutu iän mukana.

Omistan pientä maatilaa jota naapuri vuokraa,,,,, Terveisiä Tee keskukseen

Harrastuksena musiikki ja maahantuonti,,,,

Saunominen ja Fesihelmessä Läträys.

Maat.Koneteknikko , ollut myös palkkatyössä Valtiolla Hevosjalostuslaitoksella.

Tekniikka ja erityisesti laatu kiinnostaa,,,,,th
Mullifarmari

Lukematon viesti Kirjoittaja Mullifarmari »

Viimeisen lomapäivän kunniaksi lihakarjankasvattaja (kuten nikistäkin voi päätellä) Pohojois-Pohojammaalta esittäytyy. Tilaa olen pyörittänyt vuodesta -99 alkaen. Takana monta monituista rakentamisvuotta, kun tulevaisuuden työpaikkaa on täs kehitelty ternistä-teuraaksi pohjalle.
Tuotannossa pyrin minimoimaan kaiken "säätämisen", koitan pysyä perusasioissa ja tehdä ne niin hyvin, että kehtaa sanoa omatekemäkseen.

Kuten tuossa harraste-viestiketjussa jo kerroin, laskettelu on talvisin ykkösjuttu. Konemusiikkia ja suomiheviä kuuntelen aktiivisesti. Nyt tuo Jorma sai vielä vanhan maastopyöräkuumeenkin nousemaan takas...:?

-Mf-
Jorma

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Hyvä ketju, joka jäi jostain syystä lyhyeksi. Kuka uskaltaa jatkaa :wink:
koivumaki
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Niin...
Kait meikäjäisenkin aika moni tietää jo muutenkin.
Pirkanmaalla viljelen sivutomisen päätoimisesti about 50 ha viljaa.Urakoidaan kylvöä(200 ha/v) ja viljan kuivaustanoin melkein kylvöalalle.Vähän haketta tehdään pariin lämpölaitokseen.koulutusta on hiukan joskus kertynyt konepuolelta...
Peltojenmies
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Peltojenmies »

Olen maitotilallinen Pohjois-Savosta. Olen viljellyt n.60 hehtaarin maitotilaa vuodesta -97. Sitä ennen olin kaksi kesää töissä turvesuolla ja 7 vuotta lomittajana. Harrastuksena metsästys ja kalastus. Koulutusta löytyy kone- ja maatalouspuolelta. Perheeseen kuuluu avovaimo sekä kolme ja puoli vuotias poika.
Sepe

Lukematon viesti Kirjoittaja Sepe »

Melkein Jorman naapurissa koitetaan viljellä. Sokerijuurikas on ollut tilan pääkasvi yli 50v. ajan. Lisänä sitten viljanviljelyä jonka pinta-ala on kasvamaan päin.
Auts

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

1985 syntynyt poika, jolla maatila osittain hallinnassa äidin kuoleman seurauksena. Metsä ja viljanviljely tulonlähteinä. Opiskelen alaa Hämeen ammattikorkeakoulussa, kolme vuotta jäljellä.
teräsmies24E

Lukematon viesti Kirjoittaja teräsmies24E »

83 syntynyt pojankloppi joka kasvattaa karjaa, ja on innostunut kevätrukiista ja perunanviljelystä. Loput voitte lukea kuulustelupöytäkirjoista jos niistäkään.
emäntä
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja emäntä »

6:n alle 8vuotiaan pikkuviikarin äiti, vm-77.
MK
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

MK:lla on vaimo ja neljä tenavaa, broilereita ja viljanviljelyä, tila on Seinäjoella.Ammattikoulussa joskus miljoona vuotta sitten kävin maatalouskoneasentaja linjan ja IMO:lla pari vuotta viljelijälinjalla.
akka
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja akka »

Tervehdys kaikki. :D
Täysin uus tuttavuus sivuilla tässä, hei. Eksyin sivustoille kun tarvis sivistää itteensä. Tuli sitten törmättyä lomittajamieheen, jolla ittellä mettätila, ja kaupunkilaisnaikkosena en oikeen ymmärrä moisista. :oops: Elkäähän kuiteskaa säikähtäkö. On sitä lantakola ollu kädessä useampaanki otteeseen, ja navetta on tullu sukulaisten kautta tutuksi, mutta... Eipä noilla taidoilla vielä pitkälle pötkitä. Isännällä on isoja haaveita tulevaisuuden suhteen, ja nyt ku noi kihlat tuli ostettua, niin on se opiskeltava itsenäisesti aiheesta enemmän. :wink: Muuta tietoa: ikää päälle 30 ja tenavia 4. Eronnut mutta tätä nykyä siis kihloissa. Töissä kehitysvammaisten parissa ja omaa pihaa laitellessa menee aika mukavasti.
Jukz
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jukz »

No mä oon tällanen tuleva tilanisäntä vm. 90. Koneet on aina kiinnostanut ja tuli sitten sivut vilkaistua ja jäin koukkuun. Tulevaa pinta-alaa on varmuudella jo sen 70ha ja ehkä enemmänkin ja sikoja 300 mutta haaveilen lypsykarjasta kokoa n. 50-60 päätä. Itse olen valtaosassa päätöksiä mukana, koska äitini ei jaksa kiinnostua alasta, vaikka tilan omistaakin ja isä on sähköasentajana.
Toukohousu
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Toukohousu »

Jatketaan ketjua..

vuosmallia 1976,normaali painoinen mutta vajaa älyinen...Maidontuotanto tuotantosuuntana täl hetkel,Jotain pientä sivuharrastusta ohessa.Noin parikymmen ammuu+ nuorkarja ja rapeet kyyskyt peltoo.Tilan omistaja/ainoana orjana minä itte pappilan musta sika..Aloittanut vuonna -95.Sijaintina lähellä merenrantaa jos tällai voi sanoa.Ja kirjoittelen palstalle jos sattuu oleen jotaa asiaa, tai tietoa.Muuten ihan hissukseen..
Vastaa Viestiin