Esitelläänpäs nyt itsemme...
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
landepaukku
- Luokka: Hevosaura
Taustalla lueskelen ja nyt sitten pitää tähän kirjotella.
Lyhyen elinikäni olen ollut maataloudesta kiinnostunut. Syntynyt olen -88. Koulutusta on vain vastavalmistunut yo. Ne taidot mitä maataloushommista olen oppinut olen saanut lomittajan/rengin hommista kantapään kautta. Elinikänen haave oli ryhtyä maitotilalliseksi, jonka nyt olen romuttanut. Vanhemmilla ei ole tilaa. Hakupaprut on agrologiksi vetämässä. Tulevaisuus näyttää jatkanko opiskelua agronomiksi vai töihin virkamieheksi, tai kenties opiskelen konitohtoriksi.
No eihän sitä haavetta vielä tarvitse romuttaa, siellä opiskelupaikoissa saatat jäädä vaikka minkälaisen maitotilan emännän matkaan....landepaukku kirjoitti:Elinikänen haave oli ryhtyä maitotilalliseksi, jonka nyt olen romuttanut. Vanhemmilla ei ole tilaa. Hakupaprut on agrologiksi vetämässä. Tulevaisuus näyttää jatkanko opiskelua agronomiksi
city vai lande män
Nyt on tilanne vakava city .muija heittää mun pellolle,,,vanhan sairaan miehen...harrastuksineen päivineen..on tietsikkaa..karaokelaitetta..taiteilija kamaa.....jne....
miksi mulle aina näin käy ...käy..käy---enkä ees oo hapotellu--
Re: city vai lande män
No, mitä sitten olet tehnyt, kun kerran pellolle heittää ihan kokonaan? Vai ootko tehny yhtään mittään?citymän kirjoitti:Nyt on tilanne vakava city .muija heittää mun pellolle,,,vanhan sairaan miehen...harrastuksineen päivineen..on tietsikkaa..karaokelaitetta..taiteilija kamaa.....jne....
e.i
-KUN tekemistä on liikaa , pitäs istua kiikkustuolissa kotona,mutta minähän en siihen formaattin sovellu, ..olen taiteilija täynnä uusia ideoita...sitä ei naisväki oikein aina sulata,,pistän nokkani vähän joka asiaan jossa on hyvä show?emäntä kirjoitti:No, mitä sitten olet tehnyt, kun kerran pellolle heittää ihan kokonaan? Vai ootko tehny yhtään mittään?
piirrän,kirjoitan,kuleskelen myymässä rompetta eri tapahtumissa ympäri suomea...siinähänse syy varmaan onkin.
Re: e.i
En minäkään tykkäisi istua kiikkustuolissa yksinäni vaan änkäytyisin mukaan, suotta sitä yksinään kotona on.citymän kirjoitti:-KUN tekemistä on liikaa , pitäs istua kiikkustuolissa kotona,mutta minähän en siihen formaattin sovellu, ..olen taiteilija täynnä uusia ideoita...sitä ei naisväki oikein aina sulata,,pistän nokkani vähän joka asiaan jossa on hyvä show?emäntä kirjoitti:No, mitä sitten olet tehnyt, kun kerran pellolle heittää ihan kokonaan? Vai ootko tehny yhtään mittään?
piirrän,kirjoitan,kuleskelen myymässä rompetta eri tapahtumissa ympäri suomea...siinähänse syy varmaan onkin.
Oletko kysynyt rouvaltasi, että haluaisiko reissata mukan ja yhdessä olisi myyntitiskin takana sinun kanssasi
Minä itse olen sen sortin nainen, että mies saa kulkea ihan missä haluaa. Kunhan minut otetaan mukaan
Re: es.....
citymän kirjoitti:Kumpa arvon rouva ei halua kulkea mukana---myy itse romusi--on kommentit.
Miksi elämän pitää olla aina niin vaikeaa
- jalkapuu
- Luokka: Polkutraktori
- Viesti:
Tervehrys vuorostaan Pohjanmaalta. Uusi tulokas tällä saitilla. Koulutuksena elämän kiertokoulun agraaris-humanistinen linja. Alun saanut 60-luvun alussa, kotitilan ostin -92. Kantturat lähti -97, villisikakokeilut loppui 2005. Rakennusalan yritys perustettu samoin -97, maatalous jäänyt puuhastelun asemaan viime vuosina.
Tervehdys
Joo oon 33 v äijä Ulvilasta ja oon ikäni asunu maalla. Meillä ittellä ei oo maatilaa, mutta sedällä on maatila naapurissa ja sen takia tykkään maatilan hommista. Nykyään setä on vuokrannu maansa ja käy muualla töissä. No kumminkin itte oon ollu hommissa eri maatiloilla on tullu tutuksi lihakarja ja lampaat
.
Nykyään olen töissä kanalassa ja koukkunokkien kanssa tulee pelattua joka päivä
Välillä niitä kuljetetaan paikasta paikkaan ja välillä kerään kanamunia tilalta 
Joo oon 33 v äijä Ulvilasta ja oon ikäni asunu maalla. Meillä ittellä ei oo maatilaa, mutta sedällä on maatila naapurissa ja sen takia tykkään maatilan hommista. Nykyään setä on vuokrannu maansa ja käy muualla töissä. No kumminkin itte oon ollu hommissa eri maatiloilla on tullu tutuksi lihakarja ja lampaat
Nykyään olen töissä kanalassa ja koukkunokkien kanssa tulee pelattua joka päivä
Jos ny sitte määkin. Vaik ei vissiin enää ois tarvettaka ku tuol lomittajagallupissa ne tärkeimmät luonteenpiirteet todettu
Olen 36- vuotias kuhdeksankymmenthehtaarisen maatilan ainoo tytär, pellot on toistaseks vuokralla kun isä ei enää jaksanu enkä itte kerenny. Elukoita on ollut viimeks sikojen, kanojen ja kalkkunoiden hahmossa eikä uusia enää tule, ellei sitten päädy johkiin emännäks.
Pohjakouluna Jokioisilta viljelyskoneteknikko ja Loimaalta vuosi jatkoa asentajaksi. Siitä sitten yliopistoon ja ammattikorkeeseen, lomittajana aloitin samalla kun koulunkin, 20- vuotistaiteilijajuhlaa siis vietän tänä vuonna. Vuoden olin pölvästikoulussa opettamassakin karjataloutta. Samalla kun opiskelen, pyöritän firmaa jossa yhtenä toimialana lomituspalvelut.
Harrastuksina kalastus, kalastus ja kalastus, masokistinen itsensä rääkkäminen ruumiillisella työllä, lenkeillä ja salilla, koirien sadistinen rääkkäminen treenaamalla, naapureiden melunsietokyvyn testaaminen kotiteatterilla, valokuvaus, kaikenlaisten härveleiden hajoitus, puutarhasuunnittelu (siis tosiaan vain oman ja nimenomaan suunnittelu; tuo viidakko tuolla pihalla ei muutu koskaan mihinkään ja vaikka muuttuiskin, koirat muokkaa sen mieleisekseen ihan näillä näppäimillä..)
Kaiken tämän vastapainoksi meen nyt sänkylle röhnöttään ja katseleen hyvällä omallatunnolla töllöä, seuranani pullo kuivaa valkoviiniä
Voikaa hyvin ja menestykää,
MiaK & malinoisit
ja peeäs: kuvaselityksinä aa) pääsin somerolla esiintyneen rokkipändin rumpalin iholle ja pee) kokemäjellä gurun opeissa, onneks ehti kalastamaankin:)

Olen 36- vuotias kuhdeksankymmenthehtaarisen maatilan ainoo tytär, pellot on toistaseks vuokralla kun isä ei enää jaksanu enkä itte kerenny. Elukoita on ollut viimeks sikojen, kanojen ja kalkkunoiden hahmossa eikä uusia enää tule, ellei sitten päädy johkiin emännäks.
Pohjakouluna Jokioisilta viljelyskoneteknikko ja Loimaalta vuosi jatkoa asentajaksi. Siitä sitten yliopistoon ja ammattikorkeeseen, lomittajana aloitin samalla kun koulunkin, 20- vuotistaiteilijajuhlaa siis vietän tänä vuonna. Vuoden olin pölvästikoulussa opettamassakin karjataloutta. Samalla kun opiskelen, pyöritän firmaa jossa yhtenä toimialana lomituspalvelut.
Harrastuksina kalastus, kalastus ja kalastus, masokistinen itsensä rääkkäminen ruumiillisella työllä, lenkeillä ja salilla, koirien sadistinen rääkkäminen treenaamalla, naapureiden melunsietokyvyn testaaminen kotiteatterilla, valokuvaus, kaikenlaisten härveleiden hajoitus, puutarhasuunnittelu (siis tosiaan vain oman ja nimenomaan suunnittelu; tuo viidakko tuolla pihalla ei muutu koskaan mihinkään ja vaikka muuttuiskin, koirat muokkaa sen mieleisekseen ihan näillä näppäimillä..)
Kaiken tämän vastapainoksi meen nyt sänkylle röhnöttään ja katseleen hyvällä omallatunnolla töllöä, seuranani pullo kuivaa valkoviiniä
Voikaa hyvin ja menestykää,
MiaK & malinoisit
ja peeäs: kuvaselityksinä aa) pääsin somerolla esiintyneen rokkipändin rumpalin iholle ja pee) kokemäjellä gurun opeissa, onneks ehti kalastamaankin:)

laitetaanpa ny itestäkin vähän tietoja. muutamaa kuukautta vajaa kolmekymppinen maatilan poika, joka sukupolvenvaihdosta odotellessa 17vuotiaana perusti maansiirto ja metsäkonealan yrityksen. (vielä noin 10v ennen kuin vanhemmat pääsee eläkkeelle). perhettä on itelle kertyny vaimo ja viikon ikäinen poika.