Mitä otettava huomioon,kun on ostamassa lautasniittokonetta?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

ttl575
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja ttl575 »

nuffieldmaster kirjoitti:Minulle tarjottiin POMO lautasniittokonetta hintaan 20€. Vikainen se on, eli lautaspalkki kulunut loppuun ja ruoste raiskannut loput. Hihna jonkinlainen (paljonko sellainen maksaa?) laakerit ja siivat hyvät. Periaatteessa ihan pikkulaitolla saa kai kohtuu koneen 4-5ha:n niittoon kun huoltaa koneen?

Eli kannattaako tuo hakea kotiin? Hinnat nettikoneessa kumminkin 500-600€ väliä :shock:

Mitenhän vaikea se palkki on rakentaa? Oli pusikossa, joten en tarkempaan nähnyt alle.

Tuo hihna on kuulemma aika kallis? 50-150€?

mitä luulette, voittaako aroksen sormikoneen luotettavuudessa?
Kannattaa jättää väliin mutta jos olet intohimoinen remonttimies, niin sitten tietenkin eriasia. Jos on vähänkään tuuheaa heinikkoa, niin 4-5 ha on Pomolle liikaa.
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

3ha:n heinikkoa ukki niitti kerran vuodessa. Ei reissua ilman remonttia. Koneena oli pomo. Itse olen kolmena vuonna niittänyt ala-talkkarin remmikoneella. Olikohan LN-185.. Monesti on odotettu että milloin menee remmi mutta tähän asti on kestäny. Kone siis jotain viiden vuoden ikäinen, niitetään kesannot ja laitumet. Pitäis nyt koputtaa puuta tietty ettei huomenna heti räpsähdä :)
Hervast
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

nuffieldmaster kirjoitti:Minulle tarjottiin POMO lautasniittokonetta hintaan 20€. Vikainen se on, eli lautaspalkki kulunut loppuun ja ruoste raiskannut loput. Hihna jonkinlainen (paljonko sellainen maksaa?) laakerit ja siivat hyvät. Periaatteessa ihan pikkulaitolla saa kai kohtuu koneen 4-5ha:n niittoon kun huoltaa koneen?

Eli kannattaako tuo hakea kotiin? Hinnat nettikoneessa kumminkin 500-600€ väliä :shock:

Mitenhän vaikea se palkki on rakentaa? Oli pusikossa, joten en tarkempaan nähnyt alle.

Tuo hihna on kuulemma aika kallis? 50-150€?

mitä luulette, voittaako aroksen sormikoneen luotettavuudessa?
Nokkakoneeseen maksoivat molemmat hihnat yhteensä 130 euroa pari vuotta sitten.

Teräpalkki ei mahdoton korjata, nokassa ainakin laakerit yläpinnassa.

Ennemin minä tuollaisesta laittaisin kuin sormikoneen kanssa tappelisin.
Darksmoke
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Darksmoke »

Itse niitän Kuhn hihnavälitteisellä. Ei ole ollut ongelmia ja varmaan alkuperäiset hihnat paikallaan. ikää jo 20 vuoden verran. Ei suurempia kulumisen merkkejä. Tosin viime aikoina kaatomäärät ovat pyörineet jossain 5 -10ha paikkeilla vuodessa (kuivaheinä). Tällä mennään :wink:
Auts
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

Kronen Am 242 ratasvetoinen lautasniitokone on saanut viettää tuskaisia "eläkepäiviä" karjan lähdettyä tienvarsi, pellonreuna ja kesanto leikkurina.

Sen näkee, että on kärsinyt tuosta käytöstä
Vastaa Viestiin