Mikä on 141-tuki?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Mikä on 141-tuki?
Mikä on tämä Etelä-Suomen 141 tuki ja kuka sitä saa?
Tukihakupapereissa eikä niiden ohjeissa ole mielestäni puhuttu, saati sitten rastittu "141-tukea".
Ilmeisesti tämä 141 nyt loppuu A ja B alueilta mm. Ruotsin vaateesta. Mitä menetän?
Tukihakupapereissa eikä niiden ohjeissa ole mielestäni puhuttu, saati sitten rastittu "141-tukea".
Ilmeisesti tämä 141 nyt loppuu A ja B alueilta mm. Ruotsin vaateesta. Mitä menetän?
Etelä-Suomen kansallinen tuki
Etelä-Suomen kansallista tukea maksetaan tukialueilla A ja B kotieläintaloudelle, kasvihuonetuotannolle ja puutarhatuotteiden varastoinnille. Kotieläintalouden tukea maksetaan maidon tuotantomäärän, emolehmien, sonnien, uuhien, kuttujen, sikojen, kanojen, lihasiipikarjan ja hevosten eläinyksikkömäärän sekä teurashiehojen lukumäärän perusteella. Eräät kotieläintalouden tuet maksetaan saaristoalueilla korotettuina.
Tuki perustuu liittymissopimuksen 141 artiklaan. Tuen muodosta ja tukitasoista on sovittu vuoden 2007 loppuun saakka. Vuoden 2007 aikana Suomi käy neuvottelut komission kanssa tuen jatkosta vuodesta 2008 alkaen.
Etelä-Suomen kansallista tukea maksetaan tukialueilla A ja B kotieläintaloudelle, kasvihuonetuotannolle ja puutarhatuotteiden varastoinnille. Kotieläintalouden tukea maksetaan maidon tuotantomäärän, emolehmien, sonnien, uuhien, kuttujen, sikojen, kanojen, lihasiipikarjan ja hevosten eläinyksikkömäärän sekä teurashiehojen lukumäärän perusteella. Eräät kotieläintalouden tuet maksetaan saaristoalueilla korotettuina.
Tuki perustuu liittymissopimuksen 141 artiklaan. Tuen muodosta ja tukitasoista on sovittu vuoden 2007 loppuun saakka. Vuoden 2007 aikana Suomi käy neuvottelut komission kanssa tuen jatkosta vuodesta 2008 alkaen.
Aikaisemmin oli kansallinenkasvinviljelyn tuki joka oli 141 tukea, mutta se jouduttiin lopettamaan koska se oli liittymissopimuksen vastainen... Sen korvajaaksi tuli Ympin ja LFA:n lisäosat, jotka ovat vaan osittaista korvausta menetetystä.DBROWN kirjoitti:Menee vähän "mutu"-puolelle , mutta eiköhän kasvinviljelyn kansallinen tuki (osa ympäristötuesta ja lfa-tuesta) ainakin ennen ollut tätä 141-tukea. Samoin kuin iso osa perinteisen maatalouden investointituesta.
Toivottavasti joku viisaampi osaa korjata tai oikaista , jos em. oli väärin ymmärretty !
Nyt alkaa olla piällysmiehellä ja Sirkka-Liisalla näytönpaikka.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200710 ... 9_ul.shtml
Mitäköhän tapahtuu, jos tuo 141-tuki loppuu kokonaan?
Aletaanko nostamaan viljan hintaa lisää, jotta erotus saadaan kuitattua vai nostetaanko jonkin tuen määrää (tähän en usko, kun suomessa ollaan)
Tää on hieno laji, mikään ei ole varmaa paitsi epävarmuus.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200710 ... 9_ul.shtml
Mitäköhän tapahtuu, jos tuo 141-tuki loppuu kokonaan?
Aletaanko nostamaan viljan hintaa lisää, jotta erotus saadaan kuitattua vai nostetaanko jonkin tuen määrää (tähän en usko, kun suomessa ollaan)
Tää on hieno laji, mikään ei ole varmaa paitsi epävarmuus.
Herra Stubb väittää blogissaan tietävänsä mistä on kysymys.
http://www.alexstubb.com/fi/index.php?trg=blog&id=975
http://www.alexstubb.com/fi/index.php?trg=blog&id=975