Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...
Valvoja: Farmari-ryhmä
TumppiW
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 360 Liittynyt: 07 Elo 2006, 11:03
Paikkakunta: Lohja
Viesti:
Lukematon viesti
Kirjoittaja TumppiW » 17 Loka 2007, 20:38
Mikäs on foorumilaisilla todellinen kasvipeitteisyys pelloilla tänä talvena. Eli jos hetkeksi unohdetaan "hallinnollinen kasvipeite" ja mietitään ihan oikeasti kasvavia kasveja. Eli nyt ei puhuta muokkaamattomuudesta vaan (viljely)kasvipeitteisyydestä.
Meillä oli tavoitteena täysi 100%, mutta rukiin kylvökelit olivat vähän heikot (l. jäi 90%).
turkki
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 384 Liittynyt: 13 Heinä 2005, 12:27
Paikkakunta: Pohjanmaa
Lukematon viesti
Kirjoittaja turkki » 17 Loka 2007, 21:04
TumppiW kirjoitti: mietitään ihan oikeasti kasvavia kasveja.
Tarkoittaako muokkaamaton sänki tässä gallupissa oikeasti kasvavaa kasvia?
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510 Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa
Lukematon viesti
Kirjoittaja Jari » 17 Loka 2007, 21:08
Rukiilla noin 13ha,siinä kasvipeitteiset. Toki viherkesantoa toistakymmentä hehtaaria ja pysyykin,sängellä loput lukuunottamatta 36ha:n alaa rypsipeltoa joka huomenna kertaalleen lapiorullaäkeellä muokattu.
JarJar
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 434 Liittynyt: 31 Maalis 2006, 22:06
Paikkakunta: Kouvola
Lukematon viesti
Kirjoittaja JarJar » 17 Loka 2007, 22:01
30,5% nurmi ja viherkesanto
20,5% sängellä
49% kynnöksellä
Viimeksi muokannut
JarJar , 18 Loka 2007, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TumppiW
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 360 Liittynyt: 07 Elo 2006, 11:03
Paikkakunta: Lohja
Viesti:
Lukematon viesti
Kirjoittaja TumppiW » 17 Loka 2007, 22:34
turkki kirjoitti:
Tarkoittaako muokkaamaton sänki tässä gallupissa oikeasti kasvavaa kasvia?
Eipä kai, paitsi jos varisseet jyvät ovat muodostaneet kunnon kasvuston (ns. puimurikylvö).
Kaupoi
Luokka: >500hv
Viestit: 980 Liittynyt: 26 Joulu 2004, 21:48
Paikkakunta: Nivala
Lukematon viesti
Kirjoittaja Kaupoi » 18 Loka 2007, 07:18
Nurmet + viherkesanto 26%
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684 Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo
Lukematon viesti
Kirjoittaja O.J. » 18 Loka 2007, 08:50
Nurmet 74%, loput kynnöksellä.
-jk-
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 298 Liittynyt: 04 Heinä 2006, 23:29
Paikkakunta: Loimaa
Lukematon viesti
Kirjoittaja -jk- » 18 Loka 2007, 09:23
25% syysruis/vehnä, loput sängellä.
Auts
Luokka: >500hv
Viestit: 800 Liittynyt: 16 Helmi 2007, 17:47
Paikkakunta: Etelä-Suomi-> Kanta-Häme-> Janakkala
Lukematon viesti
Kirjoittaja Auts » 18 Loka 2007, 10:09
Kesanto on kasvipeitteisenä, eli 7,7%
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764 Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski
Lukematon viesti
Kirjoittaja MB TRAC » 18 Loka 2007, 13:14
Kauransänkeä mahdollisesti rikotaan ilmojen salliessa10% ,ellei niin 100%
Jorma
Luokka: >500hv
Viestit: 1479 Liittynyt: 26 Tammi 2005, 15:22
Paikkakunta: Pori
Lukematon viesti
Kirjoittaja Jorma » 18 Loka 2007, 20:45
Kesantoa ja hoidettua viljelemätöntä peltoa yht 11.8%
Korjattu kaalipeltohan ei kelpaa kasvipeitteiseksi vaikka se kasvaa ja käyttää ravinteita välillä joulukuulle saakka
Sepe
Luokka: >500hv
Viestit: 937 Liittynyt: 12 Heinä 2005, 19:02
Lukematon viesti
Kirjoittaja Sepe » 18 Loka 2007, 20:46
7,8% Virallisen mittauksen mukaan...
Sepe
Luokka: >500hv
Viestit: 937 Liittynyt: 12 Heinä 2005, 19:02
Lukematon viesti
Kirjoittaja Sepe » 18 Loka 2007, 20:48
Jorma kirjoitti: Kesantoa ja hoidettua viljelemätöntä peltoa yht 11.8%
Korjattu kaalipeltohan ei kelpaa kasvipeitteiseksi vaikka se kasvaa ja käyttää ravinteita välillä joulukuulle saakka
Kantaosa jää maahan kasvamaan? Joskus oli joulukuun alussa tasainen "taimisto" juurikasmaalla kun juuren pätkät oli alkanu kasvamaan...
Jorma
Luokka: >500hv
Viestit: 1479 Liittynyt: 26 Tammi 2005, 15:22
Paikkakunta: Pori
Lukematon viesti
Kirjoittaja Jorma » 18 Loka 2007, 20:53
Sepe kirjoitti:
Kantaosa jää maahan kasvamaan?
Jep, elo-syyskuussa korjatut ehtii kehittää jo vielä pienet kerätkin. Tosin koko on samaa luokkaa kuin ruusukaalissa, mutta kuitenkin.