Jokirannan ruoppaus
Valvoja: Farmari-ryhmä
Jokirannan ruoppaus
Mitenkäs on lupien kanssa, jos halajaisin syventää omaa lossannutta jokirantaa? Tarkoitan siis nostelemalla vesirajan alapuolelta kaivinkoneella pohjamutaa rannalle?
Ympäristökeskus taitaa olla se instanssi, jolta on hyvä kysyä lupaa.
Monet näkyvät kyllä ruoppailevan ilman lupia ja en ole kyllä kuullut kenenkään saavan edes sakkoja - riippuu varmaan siitä, että onko joku alajuoksulla valittamassa.
Meillä matalan lahden rannalla asuvilla on jokaisen ranta ruopattu, eikä kukaan ole lupia kysellyt. Kaivettu maa-aines on kyllä syytä nostaa kuivalle, koska jos sitä vain siirtää paikasta toiseen, esim. veneuran teko, niin se valli lientyy siitä ajan myötä taas tasaiseksi.
Monet näkyvät kyllä ruoppailevan ilman lupia ja en ole kyllä kuullut kenenkään saavan edes sakkoja - riippuu varmaan siitä, että onko joku alajuoksulla valittamassa.
Meillä matalan lahden rannalla asuvilla on jokaisen ranta ruopattu, eikä kukaan ole lupia kysellyt. Kaivettu maa-aines on kyllä syytä nostaa kuivalle, koska jos sitä vain siirtää paikasta toiseen, esim. veneuran teko, niin se valli lientyy siitä ajan myötä taas tasaiseksi.