Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.
Kirjoittaja Timppuli » 10 Joulu 2007, 00:20
joo täytyypä kysellä jostain. tuo kapeus ei haittaa kun koko ajan betonilla ajetaan. sit meillä alkaa sisäkumi reikiintyä kun se rengas kuluu tarpeeksi. loppuvaihees varmaa 5 kertaa paikkasin ja sit tuli mitta täyteen ja hommasin uuden.
yhtä asiaa kuitenkin varmoon kaipaisin...keskusvoitelua.! menis kaikki paikat yhdellä rasvauksella.tai ainaki kuljettimen laakerit ja ne piikit.. ja mielellää se teräkin.
ja kerro sit kokemuksia tuosta trukin renkaasta kun sen saat alle.!
-
Timppuli
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:54
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Kirjoittaja O.J. » 10 Joulu 2007, 10:37
Mulla on trukin renkaat King Catissa. Kestävät hyvin kulutusta, mutta ovat tuntuvasti alkuperäisiä liukkaammat. Vianorilta ostin aikoinaan.
-

O.J.
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
- Paikkakunta: Koillis-Savo
Kirjoittaja maraani » 10 Joulu 2007, 16:40
O.J. kirjoitti:Vähän mietinnässä, että kannattaako edes ajatella vaihtoa paalileikkurista silppuriin. Nykyinen paalain ei silppua rehua kovin lyhyeksi ja muutamat eläimet viskovat pitkää heinää parsiin, ritilöille ja sukkularuokkijan kiskolle ja sitten on kaikki paikat jumissa. Nyt kun olen ajanut lyhyttä niittorehua vanhalla kelasilppurilla, niin puhdistamiseen menevä aikaero on aika huima.
Meillä on sama homma...eli siilorehulla ei juurikaan mitään mielenosoitusta. Tämän vuoden toinen sato oli muutenkin huono ja paalattiin melko märkänä. Paalain silppuaa huomattavasti vähemmän kuin noukinvaunu ja paalirehua kulkeutuu melkoisesti ruokinta-aidan väärälle puolelle. Ja muutamillla elukoilla on tapana heitellä sitä kioskin ruuvien päälle - näyttää varmaan hienolta lehmienkin mielestä.
Jatkossakin luultavasti puoli vuotta syötetään paaleja, joten joku juttu tuohon pitäis varmaan miettiä. Jos ei sitten urakoitsijan uusi paalain ens kesänä silppua paremmin. Syövätkin siilorehua aikas lailla enemmän kun on lyhyttä. Jakelu meillä on tehtävä pienkuormaajalla kuten nykyisinkin.
-
maraani
- Luokka: yli 300 hv
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:45
- Paikkakunta: Somero
Kirjoittaja oltsik » 16 Joulu 2007, 14:41
Timppuli kirjoitti:joo täytyypä kysellä jostain. tuo kapeus ei haittaa kun koko ajan betonilla ajetaan. sit meillä alkaa sisäkumi reikiintyä kun se rengas kuluu tarpeeksi. loppuvaihees varmaa 5 kertaa paikkasin ja sit tuli mitta täyteen ja hommasin uuden. yhtä asiaa kuitenkin varmoon kaipaisin...keskusvoitelua.! menis kaikki paikat yhdellä rasvauksella.tai ainaki kuljettimen laakerit ja ne piikit.. ja mielellää se teräkin.  ja kerro sit kokemuksia tuosta trukin renkaasta kun sen saat alle.!
Ostamani rengas on tosiaan kapea. vain 4 tuumaa(todellisuudessa vähemmän) leveä. Mutta minua se ei haittaa. Pitoa on enemmän kuin entisessä ja jäiseltä pohjalta onnistuu ottaa paali kyytiin. Kulutuskestävyydestä hankala sanoa, kahteen päivään ei vielä kulumisen merkkejä
Näkyvä kuvio 2 cm syvä, myyjän mukaan kulutuspintaa 4 cm, joten kuvioiden kuluessa pois saa vielä tehtyä lisää kuviota....
-
oltsik
- Luokka: yli 150 hv
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: 26 Syys 2006, 18:49
Kirjoittaja Timppuli » 09 Joulu 2008, 17:55
oltsik kirjoitti:Ostamani rengas on tosiaan kapea. vain 4 tuumaa(todellisuudessa vähemmän) leveä. Mutta minua se ei haittaa. Pitoa on enemmän kuin entisessä ja jäiseltä pohjalta onnistuu ottaa paali kyytiin. Kulutuskestävyydestä hankala sanoa, kahteen päivään ei vielä kulumisen merkkejä  Näkyvä kuvio 2 cm syvä, myyjän mukaan kulutuspintaa 4 cm, joten kuvioiden kuluessa pois saa vielä tehtyä lisää kuviota....
No miten on rengas kestänyt käytössä.?? Omasta meni taas aamulla rengas vaihteeksi.Alkaa hieman nyppimään taas tuo kun ei muka kestä vuotta alla. Hyvä että meni nyt puoli vuotta.
-
Timppuli
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:54
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Kirjoittaja oltsik » 09 Joulu 2008, 19:51
Timppuli kirjoitti:oltsik kirjoitti:Ostamani rengas on tosiaan kapea. vain 4 tuumaa(todellisuudessa vähemmän) leveä. Mutta minua se ei haittaa. Pitoa on enemmän kuin entisessä ja jäiseltä pohjalta onnistuu ottaa paali kyytiin. Kulutuskestävyydestä hankala sanoa, kahteen päivään ei vielä kulumisen merkkejä
Näkyvä kuvio 2 cm syvä, myyjän mukaan kulutuspintaa 4 cm, joten kuvioiden kuluessa pois saa vielä tehtyä lisää kuviota....
No miten on rengas kestänyt käytössä? Omasta meni taas aamulla rengas vaihteeksi.Alkaa hieman nyppimään taas tuo kun ei muka kestä vuotta alla. Hyvä että meni nyt puoli vuotta.
No ikävä kyllä se kesti huonosti alla  Sisäkumi hankautui syystä tai toisesta rikki muutamassa viikossa. Ulkokumissa ei näkynyt mitään vikaa, oisko ollu et kuormitus oli sittenkin liikaa noin kaidalle renkaalle? Leveämpi vanne nostaa hintaa mutta samalla myös kantavuutta jolloin tuokin ongelma ehkä poistuisi. No, trukki-ukko oli todella höveli ja lupasi ottaa vähän käytetyn trukin renkaan vaihdossa uuden hinnalla kun vaihdoin umpikumirenkaaseen  Umpikumi kävi ostamani ilmatäytteisen trukin renkaan vanteelle joten renkaan lopulliseksi hinnaksi tuli ehkä noin 300 eur, eli kahden alkup. renkaan hinta. Umpikumin kanssa ei ole ollut ongelmia. Pito hiukan heikkeni jouston heiketessä ja samoin aika kova rengas ajaa. Kovuutta ei tosin huomaa kun yhden terävän kynnyksen kohdalla, ei normaalissa betonilla ajossa. Nyt on kulutuspintaa:lol:, jos pito on ongelma niin tähänhän saa tehtyä lisää kuviota tai porattua nastat. Syystä tai toisesta renkaanvaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia ajomoottorinkaan kestävyyden kanssa, liekkö nuo jotenkin kytköksissätoisiinsa?
-
oltsik
- Luokka: yli 150 hv
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: 26 Syys 2006, 18:49
Kirjoittaja O.J. » 09 Joulu 2008, 22:48
Alkuperäiseen aiheeseen... Rotor Cutter on helpottanut navettahommia paljon, lietekuilut pelaa paremmin, parsien ja ritilöiden putsaus huomattavasti helpompaa. Alussa aikaa meni enemmän, mutta kun teristä kului maalit pois ja muutin kehän pyörimänopeutta, niin käytännössä aikaa menee paalia kohden vajaa 3min. Sen verran lyhyttä silppua tekee, ettei lomittajat meinaa ensin uskoa sitä paalirehuksi 
-

O.J.
- Luokka: >500hv
-
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 01 Syys 2005, 22:42
- Paikkakunta: Koillis-Savo
Kirjoittaja Timppuli » 17 Tammi 2009, 00:51
oltsik kirjoitti:No ikävä kyllä se kesti huonosti alla  Sisäkumi hankautui syystä tai toisesta rikki muutamassa viikossa. Ulkokumissa ei näkynyt mitään vikaa, oisko ollu et kuormitus oli sittenkin liikaa noin kaidalle renkaalle? Leveämpi vanne nostaa hintaa mutta samalla myös kantavuutta jolloin tuokin ongelma ehkä poistuisi. No, trukki-ukko oli todella höveli ja lupasi ottaa vähän käytetyn trukin renkaan vaihdossa uuden hinnalla kun vaihdoin umpikumirenkaaseen  Umpikumi kävi ostamani ilmatäytteisen trukin renkaan vanteelle joten renkaan lopulliseksi hinnaksi tuli ehkä noin 300 eur, eli kahden alkup. renkaan hinta. Umpikumin kanssa ei ole ollut ongelmia. Pito hiukan heikkeni jouston heiketessä ja samoin aika kova rengas ajaa. Kovuutta ei tosin huomaa kun yhden terävän kynnyksen kohdalla, ei normaalissa betonilla ajossa. Nyt on kulutuspintaa:lol:, jos pito on ongelma niin tähänhän saa tehtyä lisää kuviota tai porattua nastat. Syystä tai toisesta renkaanvaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia ajomoottorinkaan kestävyyden kanssa, liekkö nuo jotenkin kytköksissätoisiinsa?
Ja takaisin sivuaiheeseen.. Jospa nyt alkais rengas kestämään.! Käyn vianorilla teettämässä vaunun vanteelle umpikumirenkaan ilmarenkaan ominaisuudella,eli joustoa kuitenkin löytyy ettei ihan tönkkö ole kokonaan.Kuulin että yks isäntä täällä teettänyt sellaisen,soitin sille ja kyselin aiheesta ja ei kolmeen vuoteen ole kuulemma ongelmia tullut sen kans.
-
Timppuli
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:54
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Kirjoittaja ookkonen » 17 Tammi 2009, 15:30
mikä tälläisen operaation lopulliseksi hinnaksi tuli? kuulostaa niin hyvältä et Suomen oloissa sen PITÄÄ maksaa hunajaa ja vähän mansikoitakin 
-
ookkonen
- Luokka: yli 100 hv
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: 26 Huhti 2008, 21:57
- Paikkakunta: Salonseutu
Kirjoittaja Timppuli » 17 Tammi 2009, 16:47
ookkonen kirjoitti:mikä tälläisen operaation lopulliseksi hinnaksi tuli? kuulostaa niin hyvältä et Suomen oloissa sen PITÄÄ maksaa hunajaa ja vähän mansikoitakin 
No en tiedä hintaa kun en ole käynyt sitä teettämässä vielä. Mutta sen isännän mukaan (joka oli teettänyt samanlaisen) samoissa hinnoissa pyörii kuin jos hommaa alkuperäisen renkaan tehtaalta.
-
Timppuli
- Luokka: yli 200 hv
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:54
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Kirjoittaja alintala » 29 Heinä 2010, 13:50
Harri kirjoitti:Semmosta paalaajaa oo vielä tehtykää mikä hienontais sen niin hyvin. Vaikka jotku aika lähelle pääseekin.
Mites nämä NHK:n myymät Lely Welgerit? Mainostavat niissä olevan jo 25 terää. Pääseekö niillä jo siihen, ettei paalia tarvitse silputa? Meinaa vaan nuo lehmät paiskoa tuota Claasin paalaamaa, jossa terät toimivat lähinnä "heinäkampoina".
-
alintala
- Luokka: yli 150 hv
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: 05 Elo 2007, 23:41
- Paikkakunta: Ylistaro
Kirjoittaja karhi » 14 Helmi 2018, 18:32
olisko raadilla tuoreempia ratkaisuja tai vinkkejö varmon vetorenkaan päivitykselle?
-
karhi
- Luokka: Polkutraktori
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:17
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa
|
MAINOSPAIKKA
|