Puhdaskauran rahtaus

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

andypoge
Luokka: yli 200 hv

Puhdaskauran rahtaus

Lukematon viesti Kirjoittaja andypoge »

Miten olette puhdaskauran viljelijät varmistaneet puhtaan kuljetusketjun siilosta kauppaan? Käskenkö rahtaria pesemään vaununsa sisäpuolelta ja riittääkö se? Tarkastaa täytynee ainakin ennen lastausta.

Syöttöputketkin ehkä täytyisi varmuuden vuoksi käydä läpi painepesurin kanssa kun ei ole kaikista ihan varma.
Jorma
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Ilmoitat kuljetusta tilatessa tarpeet, eli lavan on oltava ehdottoman puhdas. Sitten vielä tarkistat ja käsket harjata tarvittaessa.
TepaR
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja TepaR »

Menee vähän OT, mutta yleisesti kysymys puhdaskauran viljelystä eli pääseekö tuohon puhtausvaatimukseen (olikos se nyt 6 vierasta jyvää per kaurakilo) helposti?!
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Jos kauraa aiotaan syöttää keliaatikolle (itse olen keliaatikko) missä muodossa tahansa, pitää olla tarkkana ettei vieraita lajeja pääse sekaan.

Tilalla ei tietysti saa viljellä mitään muuta viljalajia kuin puhdasta kauraa ja samoin tietysti pitää ottaa esikasvitkin huomioon.
Kauran käsittelyssä pitää olla omat laitteet.

Minulla ei sopinut Raision Eloveena kaura, mutta ProVena puhdaskaura sopii sekä samoin Puuppolan puhdas kaura.
Carnivor

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Eikö puhdaskauran ostajat tarjoa kuljetuspalveluja, jolloin rekan puhtaus olisi ostajan vastuulla?
Vastaa Viestiin