Jorma kirjoitti:Uusista ei ole kokemuksia, mutta miten sulla on kestäneet pyörän navat ja laakerit? Uusissahan nää on ihan eri luokkaa. Mulla on ollut ongelmia noiden kanssa, pari napaa on haljennut ja laakereita mennyt enemmänkin. Käyttö ollut viljanajoa lyhyitä matkoja sekä vihanneslaatikoita. Juu, laidat painaa melko paljon, itse olen kaatanut ne trukkipiikkeihin ja siitä kuormaajalla pois niin homma kevenee oleellisesti.
Hyvin on kestänyt navat,ihan aavistuksen on satanelikymppisessä teli antanut periksi. Runko nitkahti kieroon joku vuosi sitten telin takaa,ei ristitukea ja kotelon tapainen hitsailtu sieltä täältä. Vakuutus korvas,uus vahvistettu runko vieläkin pihalla odottamassa teliä ja lavaa,korjattiin kuitenkin vanha kun uudessa ei mitään tekniikkaa kiinni.
Kuormia takana paljon,rehut ajetaan navetalle,kaikki törky mitä kaivurin kanssa tulee temmellettyä ym. Kuormia luokkaa satoja vuodessa. Teli natisee kääntäessä kuten yllä joku sanoikin,parhaat kuormat olleet melkein 20tonnia

Terveisiähän ei viedä
Laitojen käsittelyssä tosiaan trukkipiikit auttaisi,pienet lenkit laitojen ylälaitaan,sisäpuolelle ja niistä nosto liinalla? Olisi helposti ohjailtavissakin. Mutta juuri tästä syystä alumiinia,on turhauttavaa värkkäillä näinkin mikäli yksin tekee.
Multivaa katellu kans mutta hinnat pompsahtaa,tarttee miettiä vielä uudelleen. Ulkomaillekin on jotain virityksiä,kaverit haaveili kärryistä sieltä. Tosin isommista mutta tulishan siinä samalla tällainen pikkuinenkin. Hinnat vain karkaa pilviin,ei kuitenkaan ole tarkoitus kuskata komeasti vaan taloudellisesti.
Näistä seuraakin ajatus

Suomalaisessa maaseudussa alumiini rahtilavallinen iveco,-94, nosturit ja kaikki. Rekisterissäkin ja hinta halvempi kuin uudella kipalla tms. Pistää miettimään tekiskö taas yhen kärryn
Ainoa mutta,monikäyttöisyys katoaa sen samantien ja uutta rehukärryä kaipaan,tällaista keskikokoista noin 35-40m3 tilavuudeltaan.