Volvo BM 650 T vs Valmet 702
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
Volvo BM 650 T vs Valmet 702
Tarkoitus olisi hankkia nurkka ajoon riski takatuuppari, kumpaakos suosittelisitte. Molemmista on kokemuksia mutta millaisia ovat teidän kokemuksenne kyseisistä traktoreista
Re: Volvo BM 650 T vs Valmet 702
Näiltä merkeiltä, minun takatuuppari vaihtoehtoni olisivat Volvo 600 ja Valmet 602. Ikiliikuja Boxerin viimestä versiota, kuussatasta Volvoa on harvoin myynnissä tosin.
Listan ulkopuolelta Ford 6600/5600! Omien kokemuksien mukaan erittäin kestävä ja riski kone! 6600 pikkusen ruuvattuna vei nelisiipisiä auroja lujempaa kun 90-90 Fiat! Peräkkäin kynnettiin samaa vakoa isännän kans ja ei fiat saanu fordia kiinni! Sopi kyllä välityksetkin vähä paremmin.
Ford tullu -80 uutena taloon ja sille on luvattu eläke talosta! Tuntimittari on näyttäny niin kauan kun minä muistan 4400h ja isoimmat remontit on etupään tiivistäminen ja koukun vaihto kun oli päässy pultit löystymään ja meinas tulla kärryn aisa koppiin
Ford tullu -80 uutena taloon ja sille on luvattu eläke talosta! Tuntimittari on näyttäny niin kauan kun minä muistan 4400h ja isoimmat remontit on etupään tiivistäminen ja koukun vaihto kun oli päässy pultit löystymään ja meinas tulla kärryn aisa koppiin
Oon seurannu tuota Ruotsin "pörssiä," http://www.blocket.se, siellä tarjolla takatuuppareita, myös isoja, runsaasti. Volvon 6-moottorinen BM 800, tai sama turbolla BM 810. Niiden hinnat luokkaa 7000 euroa. Ajettu yleensä jotain 5000-8000h. Bm 650 ja BM 700 mallit maksavat naapurissa viitisen tonnia...Takapotku jontikoita, kuutos koneellisia, myös runsaasti tarjolla, verraten kotomaahamme.
Volvoja sen tarkemmin tuntematta ilman muuta tuo 702, jos vain satut jostain löytämään ehjän (ja siinä se hankaluus varmaan piileekin). Etuakselivikoja noissa huhun mukaan voi olla(?), omalle kohdalle ei kyllä ole moista osunut. 602:een verrattuna muuten ihan eri luokan koneesta kyse...
itse kyl suosittelisin volvoa!! ihan hyvä kone siihen hommaan 
Kesätyöpaikalla ajelin kahta eri Volvo 650ia noin kymmenen vuotta sitten. Vaihdelaatikko kestävä mutta vaatii totuttelua joten nurkkapyöritykseen Valmet olisi ehkä sopivampi. Huippunopeus riippuu mallista, toinen kyseisistä koneista kulki tosi huonosti maantiellä. Hytti tahtoo ruostua.