Peittaus vedellä
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
aurauskeppi
Peittaus vedellä
Ei ole tullut kauraa peitattua vielä tähän päivään mennessä. Vehnänkylvön jäljiltä nestepeittain kuitenkin oli täyttövaunussa putsattuna imuputki ja suutin vesiastiassa. Kaura pölyää pirusti täytettäessä konetta ja hetken mielijohteesta napsautin peittaimen päälle. No pöly tietenkin loppui ja pienviljelijän elinolosuhteet paranivat huomattavasti!
Ilmeisesti ´siemen imaisee noin pienen vesimäärän nopeasti koska kylvömäärä ei muuttunut kiertokokeessa eikä käytännössä.
Ilmeisesti ´siemen imaisee noin pienen vesimäärän nopeasti koska kylvömäärä ei muuttunut kiertokokeessa eikä käytännössä.
Re: Peittaus vedellä
Tostahan jyvä saa kanssa imbibition samantien, eli kasvu lähtee käyntiin rivakammin vai kui?
Re: Peittaus vedellä
Vieläkun hulauttaa sopivasti veden sekaan fosforia niin saa iseed siementä.
-
aurauskeppi
Re: Peittaus vedellä
Tätä itsekin ajattelin. Pitää seurata onko eroa vesittämättömään siemeneen.TumppiW kirjoitti:Tostahan jyvä saa kanssa imbibition samantien, eli kasvu lähtee käyntiin rivakammin vai kui?
Mikähän olisi oikea fosforimäärä... tosin on jo kylvötkin kylvetty mutta jatkossa.